Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?

Vierailija
17.10.2012 |

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

Kommentit (206)

Vierailija
41/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla rahalla saisi kyllä kauniimpiakin vaatteita. Tuo suunnittelijajuttu voisi toimia. Joku suunnittelukilpailu kenties?

Vierailija
42/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pue sinä ap se lapsesi ihan niin hienosti kuin haluat. Me TYÖTTÖMÄT kyllä pidetään niitä pakkausloimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa niissä nyt on? Minusta ihan kivat väritkin. Ja kaverinikin käyttävät niitä.

Päinvastoin, olemme kehuneet kilvan värejä ja kuoseja, ihanan retroa.

Vierailija
44/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi päättää vieläkin, miten sinä elämässäsi toimit?

Vierailija
45/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämisen vieläkin!

Vierailija
46/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli vakituinen työpaikka jo esikoisen syntymän aikoihin ja kyllä meillä käytettiin äitiyspakkauksen vaatteita ahkerasti. Myös kavereiden lapsilta perittyjä edellisten äitiyspakkausten vaatteita.

Lapsia on kaikkiaan neljä, kolmelle olen ottanut pakkauksen. Neljännelle en enää ottanut, koska olisi ollut sama pakkaus kuin kolmannella lapsella pienestä ikäerosta johtuen. Hyvässä käytössä on vaatteet olleet ja kulkeneet vielä eteenpäin muille lapsille.

Kuten joku tuolla sanoikin, pakkausta ei ole pakko ottaa- ei vaikka äiti käskisi.

Vierailija
47/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkaus on hieno asia ja täällä suomessa me saamme olla etuoikeutettuja että meillä on sellainen. Minulla on kolme lasta- ovat nyt jo lähes aikuisia kaikki,2 yli 20v ja yksi 17v.

Kaikille olen ottanut äitiyspakkauksen.

Se mitä itse en ole ymmärtänyt niissä on rahan tuhlaaminen niihin kestovaippoihin.Kestovaipat ovat kalliita ja pakkauksessa on nykyään yksi tai kaksi kappaletta, sellaisella määrällä kukaan ei tee mitään, joten ovat sen vuoksi turhia. Pidin pojilla kestovaippoja ihan vauvoina,niitä kooshies vaippoja joten kokemusta niistä kyllä on.Enkä minä sitä etteivät olisi hyvä vaihtoehto kertavaipoille,mutta parilla ei kyllä tee mitään jotan sen vuoksi voisi jättäää pakkauksesta pois ja laittaa tilalle jotain hyödyllisempää.

Toinen juttu on värit ja kuosit. Mielestäni tämä uusin retropakkaus on karsein ikinä. Keltaiset ja ruskeat vaatteet ovat vaan minun mielestäni rumia. Omilla muksuillani oli kyllä kivat pakkaukset ja pidin pakkauksen vaatteita.

Vierailija
48/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa aika köyhä olla, jos jonkun reilun satasen takia jättää pakkauksen ottamatta. Äitiyspakkaus antaa monelle ensiperheelle - kuten meille - helpon tavan saada tärkeitä tarvikkeita, joita ei muuten tulisi mieleen välttämättä hankkia ennen lapsen syntymään.

Kaiken lisäksi vaatteet ovat olleet oikein hyviä, niin kuoseiltaan kuin myös puettavuudeltaan ja materiaaleiltaan.

Vierailija
49/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta olen ollut todella tyytyväinen :) Vaikka pystyisin ostamaan vaatteita (kalleimpia merkkivaatteitakin) ihan ilman pakkaustakin tai siitä saatavalla rahalla.

Esikoinen syntyi 1991 ja nuorin nyt 2012. Mielestäni tässä viimeisessäkin pakkauksessa oli tosi nättejä vaatteita. Kaikkia on käytetty ja aivan varmasti toppapukukin on ensi talven käytössä.

Hieno käden ojennus valtiolta. Eikös tämä ole ainutkertaista maailmalla. Mut niinhän sitä ei yleensäkään osata olla tyytyväisiä mihinkään, minkä ilmaseksi saa.

Vierailija
50/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalataan vankiloissa. Ei äitiyspakkauksia kuitenkaan.

Vierailija
51/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi hyvä, väristä viis.

Vierailija
52/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se EI ole ilmainen. Me maksamme pakkauksen verorahoillamme. Siksi olisi kiva saada noille rahoille vastinetta.

Vierailija
53/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun moottoripyöräjengiläiset laitettais ompelemaan potkareita äitiyspakkauksiin. Siinä kylminkin rikollinen varmasti tekisi parannuksen.

Vierailija
54/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vankilassa maalata, vaan rekisterikilvet.

Vierailija
55/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vauva on asuste enkä ikinä pukis sitä johonki köyhälistön äitiyspakkausrääsyihin. Vauvan täytyy mätsätä mun vaatteisiin.

Asuste?Asuste?!?! :D Samalaisia Luhtan potkuhousuja ja housuja niissä on mitä myydään kaupoissakin!

Vierailija
56/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkauksen sisällön voi jokainen tarkistaa netistä ja kai kelassakin joku esite on. Ei sitä ole pakko ottaa.

Mä olen tykännyt niistä vaatteista ja meillä niitä on käytetty kaikilla lapsilla. Meillä päin (Helsingistä keskustaa lähellä oleva vanha esikaupunkialue) niitä näkee käytettävän vauvoilla. Makuupussia näkyy tosi usein vaunuissa.

Vierailija
57/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vauva on asuste enkä ikinä pukis sitä johonki köyhälistön äitiyspakkausrääsyihin. Vauvan täytyy mätsätä mun vaatteisiin.

Asuste?Asuste?!?! :D Samalaisia Luhtan potkuhousuja ja housuja niissä on mitä myydään kaupoissakin!

onko Luhta sinulle joku huippumerkki? Ulkomailla lapsityövoimalla tehtyä sontaa. Sitten liimataan suomalainen merkki ja mammat ovat innoissaan.

Vierailija
58/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös tekstiilejä. Kuten tämä söpöläinen

http://www.rikosseuraamus.fi/27861.htm

pupu-kylpyviitta. Miksei yhtä hyvin äippäpakkauksen potkuhousuja voitaisi jatkossa ompeluttaa vangeilla, sehän olisi ihana asia.

Vierailija
59/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauksen vaatteet ja tavarat ovat olleet kovassa käytössä. Laadukasta tavaraa tuoreille vauvaperheille. Ja tosiaan, kannattaisi itse tehdä päätös eikä antaa äidin sitä tehdä. Ap näin kuitenkin teki, joten seisköön päätöksensä takana eikä rutise jälkikäteen.

Ja lainaamani vastaaja voi ottaa runsaat "verorahansa" vaikka sitten ihan rahana, kun ei pakkauksen sisältö kelpaa.

Ja tämä vastaaja on vakituisessa virassa esimiesasemassa. Ihan vain ap:lle tiedoksi, koska väittää vain työttömille pakkauksen vaatteiden kelpaavan.

Kun se EI ole ilmainen. Me maksamme pakkauksen verorahoillamme. Siksi olisi kiva saada noille rahoille vastinetta.

Vierailija
60/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, pitääköhän muut nyt meitä työttöminä, kun pidettiin meidän nyt 1 vuotiaalla vauva-aikana paljonkin äitiyspakkauksen vaatteita? Ollaan kuitenkin korkeasti koulutettuja ja melko hyvä palkkaisissa hommissa molemmat.

Kyllä minun mielestä suurinosa äitiyspakkauksen vaatteista on kivoja käyttövaatteita ja kestovaipatkin tuli käyttöön. Kertoo paljon ihmisestä, jos ajattelee, että vain köyhät käyttää "noloja" äitiyspakkausvaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi