Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan kehtaa pukea vauvaansa äitiyspakkauksen vaatteisiin?

Vierailija
17.10.2012 |

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

Kommentit (206)

Vierailija
21/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 09:07"]vankilassa maalata, vaan rekisterikilvet.
[/quote]

vankilassa tehdään myös liikennemerkkejä..

Vierailija
22/206 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen kehdannut käyttää. Käytin kaikki mitkä olivat sopivia. Toisen lapsen 2013 pakkauksesta jäi itsellä käyttämättä vain ne villaiset sukkahousut! Kesällä, kun meni tuo koko niin en viitsinyt käyttää sattuneesta syystä. Toppahaalarilla kehdattiin käydä kaupassa! Sitten kun jäi pieneksi ostin toisen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/206 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on suomalaista desing vaatteita suurin osa. Omassani oli Finlaysonin makuupussi, pikkuset merkkisiä, joita suunnittelee Ivana Helsinki ja Risto-Matti Ratia käsityääkseni. Haalarit on yleensä Lassiee eli Suomalaista laatua sekin.

Vierailija
24/206 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pakkauksen ekalle lapselle ja lähes kaikkea tuli käytettyä. Jemmasin tavarat toisellekin lapselle, jolle otin avustuksen sitten rahana (ostettiin sillä parempi turvakaukalo). Toisen ja kolmannen lapsen välinen ikäero venyi useammaksi vuodeksi, joten olin ehtinyt laittaa lähes kaikki vauvatavarat kiertoon. Tämänhetkinen pakkaus ei myöskään kauheasti miellytä silmääni, joten otin avustuksen taas rahana. Sillä 140 €:lla olen ostellut kirpputorilta kaiken tarpeellisen itseäni miellyttävissä kuoseissa. Ja hintaa parista kymmenestä sentistä muutamaan euroon/kpl. Aina sanotaan, ettei tuolla summalla saa läheskään kaikkea pakkauksen sisältöä, mutta kirppiksiltä kyllä saa. Lisäksi pieniä vaatteita käytetään niin pieni hetki, etteivät ne ehdi juuri käytössä kulua. 

Vierailija
25/206 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs olen ostanut kirppikseltä edellisten vuosien äitiyspakkauksen vaatteita tulevalle vauvalleni.

Hui kamala, kaikki varmaan ajattelee että oon tosi köyhä ja muoditon!! 

T. 19v nuori nainen, ps. musta ne vaatteet on ihanan värikkäitä ja käytännöllisiä. Tulee lämmin olo kun näen jollakin vauvalla kaupassa äitiyspakkauksen puvun päällä, kiva että niitä vaatteita käytetään. Sinä taas olet hyvin kiittämätön etkä olisi ansainnut koko pakkausta, kehtaatkin narista ilmaisista HYVISTÄ tuotteista!

Vierailija
26/206 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herra jumala on aikoihin eletty,  katsooko joku oikeasti mitä pukee vauvansa päälle silläsilmällä miltä näyttää?!? Ei meillä 2v tyttöäkään silläsilmällä katsota, kunhan on ehyet ja puhtaat vaatteet päällä kaikki on ok... kirppis haalarit ja joku etanapipo on ihan hyvät.

Vierailija
27/206 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös kaduin pakkauksen ottamista. Aluksi pohdin pitkään otanko vai en. Lopulta päätin ottaa pakkauksen. Näin jälkikäteen pohdittuna. Sillä rahalla olisin saanut paljon enemmän hyödyllistä tavaraa kirpparilta, jopa ko. Pakkauksen vaatteita käyttämättömänä! Sen lisäksi ne retrokuisit ja värit, hyi he...... Ne harvat vaatteista joita käytin olivat yllättävän huonolaatuisia, yksi pesu ja aivan törkeän näköisiä sekä housujen vyötäröltä eivät kestäneet kuin tunnin lapsen päällä ja venähtivät järkyttävästi! Kylpypyyhe oli kierompi kuin sananlaskujen savolaiset ja muutenkin tavara oli kyseenalaista. Juuri nyt on julkaistu uusin paketti 2015. Ne kamalat retrokuosit jatkuvat ja sininen väri?? Miksei samantien pinkki lisäksi? Mielestäni pakkauksen vaatteet saisivat olla neutraalin hillittyjä, menisivät varmemmin käyttöön, myös ns. Köyhät saakoon käyttää- ihmiset käyttäisivät vaatteita enemmän. Näytin pakkausta anopille jaäidilleni jotka molemmat totesivat laadun huonontuneen selkeästi heidän ajoistaan. Itse yritin niitä 70-luvun vaatteita käyttää kotona, mutta niiden koot olivat aivan oudot sekä menivät huonoksi pesussa/ käytössä venyivät muodottomiksi.. Niin turhaa sekin oli. Me emme ole rikkaita, mutta kirpparilta onneksi saa hyväkuntoisia ja laadukkaita vauvan vaatteita 50sent/kpl <3 seuraavan lapsen kohdalla otan ehdottomasti rahan !

Vierailija
28/206 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä vielä meillä ne lakanat oli kauheen karkeita ja koppuroita herkälle iholle, ja se sammakkokuosi hirveä... Jälleen sai fidan ja SPR kirppiksiltä vaikka mitä ihanaa ja laadukasta :)

Vierailija
29/206 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 09:53"]Otin äitiyspakkauksen esikoista odottaessani, kahdelle seuraavalle en ottanut. Olen käyttänyt pakkauksen vaatteita kotona, toppapukua ja kevyttoppapukua ulkonakin. Tosin ostin kirppikseltä eri vuoden toppahaalarin, koska se oli paremman värinen (yksivärinen beige).

Minua ärsyttävät pakkausvaatteiden VÄRIT ja KUVIOT!! Sen vuoksi en todellakaan kaipaa mitään suunnittelukilpailuja. Kaikkein käytännöllisintä olisi, jos pakkauksen kaikki vaatteet olisivat valkoisia ja vaalean beigejä. Joo, tiedän että osa sanoo sen olevan tylsää, mutta eikö yksiväriset perusvaatteet olisi hyvä alku, joihin sopisi yhteen kaikki muut vaatteet, ja kukin itse voisi hankkia lisäksi niitä kuviollisia värikkäitä vaatteita, kukin oman makunsa mukaan.

Sitäpaitsi, jos äit.pakkauksen vaatteet olisivat valkoisia, ne eivät huutaisi olemassaoloaan "me ollaan niitä ilmaisia pakkauksen vaatteita" ja kävisivät aina yhtä hyvin pojille ja tytöille. Varmasti tulisi käyttöä enemmän.
[/quote]

Juuri näin. Pakkaus on hieno, turha kikkailla joillain kuoseilla, jotka eivät miellytä enemmistöä, eivätkä aina ole edes kovin unisex. Paljon valkoista, vähän beigeä tai harmaata, yksivärisiä käyttövaatteita! Kuosina korkeintaan jotain raitaa tai pilkkua. Jokainen voi käyttää ja jo pelkillä sukilla saa ilmettä persoonallisemmaksi. Ja vähemmän eläinkuoseja! Se on vauva, miksi sen kaikki vaatteet, tekstiilit ja lastentarvikkeet vilisevät apinoita, kirahveja ja nalleja? Kuosisekamelska voi olla joskus aika karmiva. Ja joo, käytin itse vuoden 2006 neonkeltaista ja sinistä kirahvikuosista haalaria kahdella lapsella, mutta kauhea se silti oli. Kolmannelle en ole pukenut muuta, kuin itseäni miellyttäviä vaatteita, yksivärisiä enimmäkseen.

Vierailija
30/206 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus AP:lle. Aika monet käyttävät, pikku hömppeliini.

Vierailija
31/206 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2012 klo 08:30"]

Oma äitini piti itsestäänselvänä, että otan äitiyspakkauksen. Tein niin, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Oletin, että siinä on kivoja tavaroita ja vaatteita. Mutta herraisä minkänäköisiä ne ovat! Värit ihan outoja, kuoseista puhumattakaan!

Enkä todellakaan ole mikään nirso muodin perässäkulkija, vaan ihan tavallinen nuori äiti.

Suurin osa vaatteista jää käyttämättä, kirpparille vaan. Kukaan ei kyllä niitä sieltä osta, koska kaikilla suomalaisilla on jo ne samat. Harvalla vauvalla kyllä olen nähnyt pakkausvaatteita päällä! Yleensä silloin on kyseessä monilapsinen, kenties työtön perhe tms.

Voisiko toivoa pientä tuotesuunnittelua? Suomessakin on ihan kelvollisia suunnittelijoita. Eikö olisi kestävän kehityksen mukaista käyttää vaikkapa heidän ammattitaitoaan? Se olisi tuskin edes kalliimpaa, koska olisi taiteilijoille etu päästä suunnittelemaan jotain noin suomalaista ja kaikkialle leviävää.

[/quote]

Nämä "Miksi kukaan tekisi jotain,mitä minä en tee?"-avaukset on kyllä niin parhaita! Jaa-a,ehkä sen äitiyspakkauksen voisi ottaa vaikka siksi,että se on hyvä aloituspakkaus,kun alkaa keräämään vauvalle tarvikkeita.Käsittääkseni vastasyntyneet eivät ole kovin muotitietoisia,kunhan on olosuhteet huomioon ottaen sopivat vaatteet,se riittää.

Vierailija
32/206 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ottanu yhden pakkauksen vuonna 2003. Oli vuoden 02 pakkaus. Sen jälkeen olen otyanut rahasumman. Odotan viidettä joten ei mun mielestä järkeä ottaa kaikille pakkausta koska vaatteita meillä on. Rahalla oon ostanu vaippoja, tutteja, itselle siteitä yms. Mitä nyt synnytyksen jälkeen tarvii. Tänäkään vuonna en pakkausta ota koska en nyt vaan tarvi ja en tykkää retrosta.

Vierailija
33/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voisi ostaa Victoria Secret alusasuja vauvoille?

Vierailija
34/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kanssa kun ollaan lähinnä kotosalla niin mitä väliä vaatteilla? Kyläreissuille laitetaan sitten jotain siistimpää päälle

Vierailija
35/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pinnallinen mielipide. Ihan hyviä ja käyttökelpoisia vaatteita ne on, jos sattuvat vauvan päälle mahtumaan.

Vierailija
36/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain Meandiako odotit? Äitiyspakkauksen olisit voinut katsoa etukäteen vaikka kelan sivuilta ja ottaa sen rahana.

Vierailija
37/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en käsitä että kun rahaa saa 140 e niin miksi ottaa äitiyspakkaus kun samalla rahalla saa itse valita palljon hienommat ja laadukkaammar mutta kukin tavallaan.

Vierailija
38/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut lähes kaikki käytössä, ja todella tyytyväinen olin. Ei olisi vaihtoehtoisella rahalla saanut läheskään niin paljon hyvälaatuisia vaatteita vauvalle. Olen todella tyytyväinen pakkaukseen!

Vierailija
39/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain Meandiako odotit? Äitiyspakkauksen olisit voinut katsoa etukäteen vaikka kelan sivuilta ja ottaa sen rahana.

Vierailija
40/206 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei vaan saa puhua, kun ovat "ilmaisia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä