Kokemuksia Hotels.comista?
Kommentit (64)
valitkaa hotelli joka ei veloita etukäteen varausmaksuja, niin välttyy helposti monelta sotkulta. Varausmaksut voi pidemmällä reissulla syödä helposti koko kortin katteen eli tällöin kannattaa olla useampi luottokortti.
Ja muistakaa AINA pyytää hotellista kuitti kun maksatte huoneen. Sitä voi tarvita jos varausmaksuja ei ala kuulua takaisin tilille.
Nimimerkillä takkiin tuli ja ei enää viitsi tapella 45 eur takia. En enää ikinä valitse hotellia jossa varausmaksu veloitetaan heti.
Minulla on useasti ollut niin, ettei varaus vastaa tilattua. Kuvissa ollut esim. suite superedullisesti, paikan päällä hotelli on sanonut, ettei suuresti voida myydä varattuun hintaan. Enää en käytä hotels.comia
Tässä nyt vasta pariviikkoo sitten varattua tilausta rupesin tutkailemaan, ensiviikolla tapahtuvan myöhäisen hotelliin saapumisen vuoksi. Maksoin kyllä aamiaisesta, mutta varausviestissä ei ole mainintaa siitä. Toivon saavani aamiaisen tai sen 12€ takaisin, saapipahan nähdä hotels.comin vastauksen kyseiseen puutteeseen.
Varasin 11.3.2016 Gdanskista apartementoksen firmalta Aprtinfo Aura Apartments ajalle 19.-22.32016. Siis kolmelle (3) yölle.
Jo avaimen saamiseksi tuli sotkua ja poislähtöä tehdessäni en tiennyt minne jättäisin avaimen. Olin avaimen tuojalle Pjotrille kertonut lähteväni siinä klo 9 tienoissa. Odottelin sisällä ja poistuin 9-10. Menin Pjotrin heiden toimistokseen ilmoittamaansa tilaan rakennuksen päädyssä, jossa selvisi ettei se suinkaan ollut.
Kiusaantunut mies ilmoitti jatkuvista ko firman turhautuneista asiakkaista sekä avainta odottaessaan että poistuessaan luovutusta odottaessaan.Lisäksi hän ihmetteli miksen ollut käyttänyt toisia 3 talossa apartomentoksia omistavia täysin luotettavia toimistoja.
Asiani on nyt kansainvälisen kuluttajaviranomaisen hallussa kaikin paperein.
Katson ko firman epäkelvoksi myös siksi että minulta nyt jälkikäteen vaaditaan varauslomakkeessa mainittuja ja suoritettuun maksuun sisältyviä kuluja. Kts alarivi varaus/maksulomake.
Siis mustalle listalle pikimmiten
Helsinki 29.3.2016 Maria Olkkola tane.polo@gmail.com
Tossa muutamalla työkaverilla lähteny rahaa tililtä sellaiset 1000€ ulkomailta nostettuna ja sanos et tutuil käyny samoin. Kannattaa välttää koska itse hotels.com ei itse myönnä et tieturvassa olis ongelmaa... Muutamia nettiostoja on kaikin mut yhteinen tekijä et kaikki varannut/maksanut kyseiselle sivulle matkat...
Ei kannata luottaa HotelsComiin. Varasin hotellin ja hotellille soittaessani ja lopulta saapuessani varausta ei löytynyt lainkaan. Onnekseni sain vielä huoneen, luonnollisesti korkeampaan hintaan. Varauksesta minulla oli printti mukana ja lisäksi varaukseni oli vahvistettu mobiilisovelluksella.
Jos kuitenkin käytätte tätä niin kannattaa soittamalla suoraan hotelliin tarkistaa varaus.
Muilla vastaavilla palveluilla minulla ei ole ongelmia ollut. Olen ottanut yhteyttä sekä emaililla että soittamalla, ainakaan vielä en ole mitään korvausta saanut. EI JATKOON!
KRP Ylelle: Yli sadan suomalaisen Hotels.com-asiakkaan korttitiedot viety
Kannattaako ottaa riskiä?
EI.
Varasin hotellin kyseisen firman kautta jo n puoli vuotta ennen matkaani. Vielä paria päivää ennen matkaa tuli hotels.comilta sähköposti että varaus on kunnossa jne jne. Kuinka ollakkaan kun menin hotelliin kirjautumaan - ei varausta löytynytkään mistään. Selvisi että se oli peruttu, ei kuitenkaan minun toimesta. Tässä vaiheessa soitin asiakaspalveluun ja se oli sitten mitä oli ja heidän kiinnostus tehdä asialle mitään oli aika heikkoa. Sanoivat vielä että jos en varaa heidän kautta jotain muuta hotellia niin minulta menee yhden yön (150 puntaa) veloitus! Vaikka mitään varausta ei siis enää ollut koska HE olivat sen peruneet. Onneksi asia ratkesi niin että tällä hotellilla oli toinenkin hotelli lähellä josta löytyi tilaa ja tämän järjesti hotellin henkilökunta ei hotels.com. En voi suositella.
Riitatilanteissa vaikea firma. Hotelli pakotti meidät maksamaan lisäkuluja joita ei mainittu maksuhetkellä (silloiset hintatiedot oli tulostettu talteen). Tuossa tilanteessa ei voinnut muuta kuin maksaa. Hotels.comiin otettiin yhteyttä ja he eivät halunneet edes nähdä noita tulosteita tai suostuneet ymmärtämään tilannetta. Kuluttaja-asiamies ei auttanut, kun eivät halunneet kommunikoida englanniksi. Lopulta saatiin useiden puhelinkeskustelujen jälkeen sitten joku alennuskoodi, mutta ei se korvannut noita lisäkuluja.
Jatkossa käytän muita sivuja. Vähän kyllä harmittaa, kun ennen kaikki oli mennyt hyvin. Tuolla kyseisellä pitkällä reissulla meillä oli useita kalliimpia hotelleja, joten vähän ihmettelen miksi hotels.com ei nähnyt meitä sellaisina asiakkaina, jotka kannattaisi pitää jatkossakin. Sittemmin tuon hotellin arvosteluissa muutkin olivat valittaneet ko. hotellin kusetustoimista, joten ilmeisesti hotels.com sallii hintojen kanssa tenppuilun.
Hotels.comin kautta olen varannut yli 10 hotelli yötä, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tosin nykyään suosikki palveluni on booking.com koska heillä kaikista tarkimmat kuvaukset huoneista(mm. neliö määrät aina)
Molemmista palveluista saa vieläpä hyvitystä Bonuswayn kautta(+10€ liittymis bonus).
Kikke kirjoitti:
Tossa muutamalla työkaverilla lähteny rahaa tililtä sellaiset 1000€ ulkomailta nostettuna ja sanos et tutuil käyny samoin. Kannattaa välttää koska itse hotels.com ei itse myönnä et tieturvassa olis ongelmaa... Muutamia nettiostoja on kaikin mut yhteinen tekijä et kaikki varannut/maksanut kyseiselle sivulle matkat...
Sama täällä. En usko sattumaan. Ja koska firma ei myönnä tietoturvaongelmia, en usko siellä olevan intressiä niitä korjata. Asiakkaita näköjään riittää, vaikka ongelmista on uutisoitu jo pitkään.
Booking.comia olen käyttänyt monta kertaa. Kaikki toiminut erittäin hyvin. Eikö Hotels.comilla ole niitä ongelmia vaikka kuinka?
Kuka näitä vanhoja nostelee😅
Aloitus 2014
Aloitus 2012.. eiköhän tämä jo ole ratkaistu
Vierailija kirjoitti:
Aloitus 2012.. eiköhän tämä jo ole ratkaistu
Ei ole ratkaistu. Kannattaa muistuttaa avläisiä siitä että Hotels.comin kautta ei ikinä koskaan kannata maksaa mitään tai luottokortille alkaa tulla aiheettomia velotuksia ympäri maailmaa. Suositeltavaa on valita hotelli esimerkiksi hotels.comin kautta ja sitten tehdä varaus suoraan hotellin sivulta, hinta on sama.
Olen käyttänyt http://booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.
Booking.com varauksesta 15€ takaisin tämän linkin kautta: https://www.booking.com/s/34_8/tuures57
Meillä huonoja kokemuksia Hotel.comista.Varasimme Nizzasta huoneen johon piti kuulua ilmainen aamiainen.Varauslapussa luki selvästi että ilmainen aamiainen.Aamiaiselle mentäessä ei kuulunutkaan aamupalaa.Saimme selvittää asian Hotel.comista.Varaus ei pädekkään paikan päällä,vaikka varauksessa oli tiedot ilmaisesta aamiaisesta.
Ei veloita aina, just varasin reissun ja se maksetaan vasta paikan päällä.