Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäreillä on usein ilkeä luonne ja mistä juontuu heidän haluansa piilovittuilla?

Vierailija
16.10.2012 |

Onko se vastapainoa kaikelle sille hyvänteolle?

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikaa pitää päivällä yksityisvastaanottoa terveystalolla.

Samoin keskussairaalan lääkäreillä on melkein kaikilla päivävastaanottoja yksityislääkärinä.

On se niin raskasta olla lääkäri ja pakko paiskia pitkää päivää...

ovat halunneet lääkäreiksi vain hyvän liksan, statuksen, yleisen lääkäreitä ympäröivän gloorian sekä lääkefirmoilta saatavien etuuksien takia. Luonteeltaan lekurit voivat olla miten veemäisiä vain.

Minäpä kerron. Aikataulut töissä (varsinkin terveyskeskuksessa, mutta toisinaan myös sairaalan poleilla) ovat monessa paikassa niin tiukat, että vähemmästäkin pinna kiristyy, jos ei koko työpäivän aikana ehdi syödä tai käydä edes vessassa.

Rahan takia alalle tulleita en tiedä, lääkefirmoilta saa kyllä kivoja mainoskyniä, mutta en usko, että sekään ketään alalle on tuonut.

T. yksi lääkäri, joka tekisi tätä työtä ilomielin ja hymy huulilla, jos siihen annettaisiin mahdollisuus

Oletko kuullut, että voi olla myös puolikas virka tai vaikka 25-prosenttinen? Ihmisillä on kyllä aivan hulvattomia käsityksiä asioista, joista he eivät tiedä kertakaikkiaan yhtään mitään.

Vierailija
42/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako päähän, että luitkin vain lähihoitajaksi ta tradenomiksi? Ja vietät nyt kaiken aikasi idioottien täyttämällä av-palstalla? Tämä on mielenterveyspotilaiden ja köyhien yhteiskunnan elättien palsta. Muilla ihmisillä on elämässä muuta tekemistä kuin käydä tällä palstalla. Ja vielä päivittäin.

Oikeasti, hankkikaa nyt elämä ja nauttikaa siitä. Ei niitä lääkäreitä niin paljon tarvitse kadehtia. Nyt kun makaan täällä osastolla jalkaleikkauksen jälkeen niin kaikki minua hoitaneet ovat ollet ystävällisiä. Joka ikinen lääkäri ja hoitaja.

HANKKIKAA ELÄMÄ! Ja menkää hoitamaan lapsianne, siivotkaa, laittakaa ruokaa, urheilkaa, viettäkää miehenne ja perheenne kanssa laatuaikaa. Eli painukaa helvettiin tällaiselta sairaalta palstalta. Se sairastuttaa teitä vielä enemmän.

Miksi edes sairasvuoteelta eksyin tänne? Eipä tarvitse enää tällä palstalla käydä.

Taidat olla itse lääkäri tai lääkärin omainen. Selvännäkijä et ainakaan ole sillä ainakaan minä en ole lähihoitaja, tradenomi, idiootti, mielenterveyspotilas tai köyhä yhteiskunnan elätti. Nuokin ennakkoluulosi kertovat sinusta enemmän kuin muista kirjoittajista. Ja pidit siitä tai et, heillä kaikilla on oikeaus kirjoittaa tällä palstalla.

Minulla ei ole mitään syytä olla kateellinen lääkäreille. Katkera olen ainoastaan siitä, että he kohtelevat minua ja muita potilaita huonosti. Toisin kuin sinä, lääkäri / lääkärin omainen, kuvittelet, Suomessa on valtavan suuri määrä huonoja, ****päisiä lääkäreitä. Se on totuus. Jos sinä olet saanut hyvää hoitoa, ole onnellinen. Se ei ole itsestäänselvyys.

Mistä sinä muuten tiedät, kuinka usein täällä kirjoittavat ihmiset edes käyvät? Mistä tiedät, mitä muuta he tekevät elämässään tai onko heillä edes lapsia? Noudata omaa neuvoasi ja pysy täältä poissa, jos keskustelu ei miellytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa erään laitoksen ylilääkäri piti päivävastaanottoa yksityisesti, vaikka virallisesti oli työaika siinä laitoksessa. Ja mistä tämän tiedän. No kun olin töissä siinä laitoksessa ja monet kerrat oli haku päällä kun etsittiin tätä lääkäriä. No rouvahan oli yksityisvastaanotollaan juuri silloin.

Ja palkka juoksi.

on aikaa pitää päivällä yksityisvastaanottoa terveystalolla.

Samoin keskussairaalan lääkäreillä on melkein kaikilla päivävastaanottoja yksityislääkärinä.

On se niin raskasta olla lääkäri ja pakko paiskia pitkää päivää...

ovat halunneet lääkäreiksi vain hyvän liksan, statuksen, yleisen lääkäreitä ympäröivän gloorian sekä lääkefirmoilta saatavien etuuksien takia. Luonteeltaan lekurit voivat olla miten veemäisiä vain.

Minäpä kerron. Aikataulut töissä (varsinkin terveyskeskuksessa, mutta toisinaan myös sairaalan poleilla) ovat monessa paikassa niin tiukat, että vähemmästäkin pinna kiristyy, jos ei koko työpäivän aikana ehdi syödä tai käydä edes vessassa.

Rahan takia alalle tulleita en tiedä, lääkefirmoilta saa kyllä kivoja mainoskyniä, mutta en usko, että sekään ketään alalle on tuonut.

T. yksi lääkäri, joka tekisi tätä työtä ilomielin ja hymy huulilla, jos siihen annettaisiin mahdollisuus

Oletko kuullut, että voi olla myös puolikas virka tai vaikka 25-prosenttinen? Ihmisillä on kyllä aivan hulvattomia käsityksiä asioista, joista he eivät tiedä kertakaikkiaan yhtään mitään.

Vierailija
44/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peri 90 euroa siitä, että kosketteli pakaroita ja sanoi, että voi voi, syy voi olla mitä tahansa. Sanoin, että kuvat on otettu 2 vuotta sitten ja niitä ei tarvita. Halusi kuitenkin uudet rtg kuvat.

Toinen 100 euroa kuvista.

Kuvien jälkeen sanoi, että voi voi, selkäsärkyjen syyt ovat moninaiset.

Eli 200 euroa siitä, että sain kuulla, että selkäsärkyjen syyt ovat moninaiset :)

Kannattaa olla lääkäri. Ei ihme, että ovat kireitä ja pahalla päällä raskaasta työstään.

Et ole muuten ainut joka on antanut rahaa hyväntekeväisyyteen moninaisten syiden takia.

Vierailija
45/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku lääkäri vastata tähän: Miksi useimmat teistä puolustatte törkeänkin hoitovirheen tehnyttä kolleegaa, joka ei ylimielisyydessään kuuntele potilasta eikä lue tämän papereita?

Mätämunat pitäisi saada pois lääkärienkin ammattikunnasta.

Useimmat eivät puolustele. Ainakin itse sanon potilaalle, joka valittaa kollegan toimista, etten voi ottaa asiaan kantaan, koska se ei kuulu minulle, kuten ei kuulukaan. Yksittäisen lääkärin tehtävä ei ole vahtia kollegaa, vaan se on lääkärin esimiehen ja valvovan viranomaisen (Valvira) tehtävä. Kollegiaalisuuteen kuuluu kollegan neuvominen, jos tämä apua kysyy, muttei kollegan virheen peittely.

Maallikon käsitykset hoitovirheestä myös toisinaan poikkeavat todellisesta hoitovirheestä.

T. yksi tuolla aiemmin jo vastaillut lääkäri

Jos ette ota kantaa, niin se on aivan sama kuin puolustelu. Epäpätevien lääkäreiden poisseulonta on kaikkien, myös lääkärikunnan etu. Lääkärien kollegiaalisuus menee aivan liian pitkälle.

Minun tapauksessani on tapahtunut aivan selvä hoitovirhe, vaikka et uskokaan sitä, koska en ole lääkäri. Se hoitovirhe vaikuttaa loppuelämääni. Kyseinen lääkäri ei ole saanut mitään seuraamuksia. Väärensi vielä potilaskertomuksenkin.

on valvovan viranomaisen nyk. Valvira, ent. TEO, ent. Lääkintöhallitus tehtävä selvittää asia, tai alemmalla tasolla lääkärin esimiehen.

Se, ettei ota kantaa, ei ole puolustelua, vaan sitä, ettei sotkeudu hommaan, jota ei tunne. Sitä paitsi jos asiakirjamerkintöjä on väärennetty (mikä on tietenkin ehdottoman väärin), on tapahtuneeseen rivilääkärin jälkikäteen mahdoton ottaa kantaa, koska kaikki kannanotot mahdollisesti tapahtuneesta virheestä tulisi tehtyä kuitenkin asiakirjamerkintöjen perusteella.

Suomessa lääkäreille ei edes koidu hoitovirheistä tarpeeksi seuraamuksia. Toinen tilanteessa ollut lääkäri näki osan tapahtuneesta. Kun sanoin tekeväni aiheesta virallisen valituksen, hän sanoi, ettei voi sekaantua asiaan oman uransa vuoksi. Minusta on tehty valehtelija ja syyllinen omaan tilaani. Nyt on mahdotonta saada kunnon hoitoa näiden paikkaansapitämättättömien merkintöjen takia.

Vierailija
46/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joudun hymyilemään ja myötäilemään asiakkaita koko päivän, vaikken olisi kerinnyt käydä koko päivänä vessassa tai syödä. Joudun olemaan jalkojeni päällä koko päivän ja juoksemaan sinne tänne. Kuuntelen samalla asiakkasiden purkauksia ja valituksia.

Ja kyllä, teen työni hymy huulilla, vaikken aina ilomielin. Ja palkkakin on perseestä, mutta itsepähän olen ammattini valinnut :)

Auta armias, jos asiakaspalvelija olisi naama nurinpäin. Siitä tulisi välittömästi palautetta!

Vierailija
47/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkärit on pääsääntöisesti älykkäitä ja mukavia ihmisiä. Työkavereihini kuluu niin lääkäreitä kuin hoitajiakin.

Vierailija
48/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät liksat ja statuksen. Olen itse lääkärin vaimo (ylläri: en ole hoitsu...), ja mieheni ja pari hänen lääkärikaveriaan ovat kertoilleet mulle näitä faktoja - tai mielipiteitä, näkemyksiä, mutuja, yksittäistapauksia, miten vaan. Summa summarum, ikävästi ilmaistuna: lääkäriys ei välttämättä ole vain täysin viehättävä piirre ihmisessä, vaikka monet sitä tuntuvat ihailevan.

Vierailija
49/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun eksä on lääkäri, vai?

Vierailija
50/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi muuta väestöä useammin ilkeä luonne ja halua piilovittuilla. Mutta koska ihmisiä lääkäritkin ovat niin on heissäkin ns. vittumaisia ja joskus voi yleensä asiallinenkin ihminen tilapäisesti käyttäytyä huonosti jos on tosi huono päivä ja ihan loppu.

Vierailija
52/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten aika helppo saada näitä lääkkeitä, jos on lääkäri.

Vierailija
53/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista osalla on taito nähdä kaikessa kommunikaatiossa piilovittuilua ja ilkeyttä, varsinkin jos ammatinharjoittajalta ei liikene tiettyä reseptiä sinertävien tablettien saamiseksi.

Vierailija
55/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mainoskynät vaan se kymppitonnin palkka ja lahjakortit hienoihin ravintoloihin. Mut eipä sillä.. Hyvinhän noilla teikäläisten kynilläkin kirjottelee..ei ne kaikki ollenkaan siellä puhtaasta auttamisen halu sydämessään työskentele :D

Vierailija
56/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku privaattia tekevä silmälääkäri. Semmoinen perus-terkkalekuri jolla sinä käyt, ei kyllä saa.

Vierailija
57/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä se johtuu siitä, että menen lääkäriin vain oikeasti sairaana enkä pyytääkseni rokulitodistusta.

Minä en ole lääkäri enkä tienaa läheskään yhtä hyvin kuin lääkäri, mutta rahasta minäkin työtäni teen. Ja pitkistä lomista. En mistään kutsumuksesta, vaikka olenkin omassa työssäni hyvä.

Vierailija
58/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mainoskynät vaan se kymppitonnin palkka ja lahjakortit hienoihin ravintoloihin. Mut eipä sillä.. Hyvinhän noilla teikäläisten kynilläkin kirjottelee..ei ne kaikki ollenkaan siellä puhtaasta auttamisen halu sydämessään työskentele :D

Mitkä lahjakortit hienoihin ravintoloihin? Mikä kymppitonnin palkka? 3120 euron peruspalkalla ei nyt vielä kuuhun mennä, ja ajat, jolloin lääkefirmat ovat jotain sponsoroineet, ovat kyllä kaukana takanapäin.

Usko tai älä, se on se lääketiede, mikä ihmiset alalle ajaa, kukaan ei tätä duunia rahan takia kyllä jaksaisi.

Vierailija
59/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku privaattia tekevä silmälääkäri. Semmoinen perus-terkkalekuri jolla sinä käyt, ei kyllä saa.

Eikä tarvi olla edes valmis! Huomaa ettet mitään asiasta tiedä..

Vierailija
60/118 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka johtuu poikani sairaudesta. Erikoislääkäreillä ainakin tuntuu olevan ajatus se, että he tietävät omasta jutustaan ja haluavat kehittää sitä (yleensä hyvillä tarkoituksilla). Omaisten tunteet jne yleensä häiritsevät hyvään lopputulokseen pääsemistä.

Joo, minä haluan tietää mikä mun poikaa vaivaa ja miksi. Lääkäri tahtoo ihan samaa asiaa. Minä olen äiti, lääkäri on tutkija. Ok, meillä on tosi harvinainen sairaus, ja ne lääkärit jotka harvoin edes näkee (eläviä) ihmisiä, mutta sama asia lievemmässä mittakaavassa on varmaan monesti taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme