Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäreillä on usein ilkeä luonne ja mistä juontuu heidän haluansa piilovittuilla?

Vierailija
16.10.2012 |

Onko se vastapainoa kaikelle sille hyvänteolle?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin lääkisläiset ovat pääsääntöisesti aivan sietämätöntä blondi-pissis-fruittari-pappa-betalar-pintaliitäjäporukkaa. Aivottomia pänttääjiä. En sitten tiedä kuinka moni niistä karsiutuu ennen loppusuoraa.

Vierailija
22/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vastapainoa kaikelle sille hyvänteolle?

Lääkärin ammattiin hakeutuu paljon ihmisiä, jotka tykkäävät väärinkäyttää valtaansa ja auktoriteettiasemaansa.

Itselläni on kamala kokemus lääkäristä, joka syyllistyi törkeään hoitovirheeseen ja vääristeli asiaa potilaskertomukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun eksä on lääkäri, vai?

Olen samaa mieltä kuin ap ja ainakin minun kohdallani se johtuu aivan lääkärikokemuksistani.

Vierailija
24/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän ikään olen jokusen tavannut.

Tästä mittavasta joukosta kaksi on jäänyt mieleen vähän negatiivisina tuttavuuksina, mutta tilastollisesti who gives a shit.

Arvostan lääkäreitä.

t. humanistinretale

Vierailija
25/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä se johtuu siitä, että menen lääkäriin vain oikeasti sairaana enkä pyytääkseni rokulitodistusta.

Minä en ole lääkäri enkä tienaa läheskään yhtä hyvin kuin lääkäri, mutta rahasta minäkin työtäni teen. Ja pitkistä lomista. En mistään kutsumuksesta, vaikka olenkin omassa työssäni hyvä.

Minäkin käyn lääkärissä oikeasti sairaana. Silti olen törmännyt usein aivan törkeisiin lääkäriin, jotka eivät tajua, että ihmisellä voi olla useampi kuin yksi sairaus. Eräskin lääkäri nauroi, kun kerroin pahasta anafylaktisesta allergiakohtauksestani ja syytti valehtelijaksi. Toinen lääkäri kieltäytyi hoitamasta, kun sanoi, ettei osaa hoitaa, kun olen niin sairas.

Vierailija
26/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei piilossa eikä avona, mutta toisaalta en itsekään lähde vastaanotolle kovin vittumaisella asenteella, uskoisin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ei pidä paikkaansa. En koskaan vittuile lääkäreille, koska pelkään heitä. Lääkäreillä on valta pilata toisen elämä. Vaikka käytökseni ei ole epäasiallista, useimmat lääkärit kohtelevat minua epäasiallisesti. Pelkään, että se johtuu siitä, että minulla on aivovaurio. Sellaista potilasta on helppo kiusata.

Vierailija
27/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tämän palstan kävijöistä käy varmaan terveyskeskuksissa. Siellä on jumalaton kiire, päivät menee pitkiksi ja asiakaskunta nyt on mitä on... AV:lla käyviä besseswissereitä, jotka netistä ovat lukeneet itselleen oikean dignoosin jo ennen lääkäriin tuloa. Suoraan sanoen terveyskeskuslääkärin työ on ihan helvettiä. Itse tein aikoinaan sen pakollisen 9kk enkä päiväkään enempää.

Sitten luin itseni erikoislääkäriksi ja nyt nautin työstäni YO-sairaalassa erittäin paljon ja se varmasti heijastuu myös siihen miten kohtelen potilaita. Moni kiittää hyvästä hoidosta. Palkka on n. 8000€/kk, mutta se sisältää ylityöt ja (vapaaehtoiset) päivystykset. Ja lääkefirmoilta saa tosiaan nykyään niitä kyniä, lainsäädäntö estää muun lahjomisen.

Mutta nyt kaikki lääkäriksi haluavat, pääsykoekirjat käteen vaan. Vielä on hyvää aikaa lukea pääsykokeisiin! Ja sitten 6 vuotta lääkäriksi ja toiset 6 vuotta erikoislääkäriksi.

Jos 12 vuoden opiskelu ei oikeuta hyvää palkkaa, niin mikä sitten?

Vierailija
28/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku lääkäri vastata tähän: Miksi useimmat teistä puolustatte törkeänkin hoitovirheen tehnyttä kolleegaa, joka ei ylimielisyydessään kuuntele potilasta eikä lue tämän papereita?

Mätämunat pitäisi saada pois lääkärienkin ammattikunnasta.

Vierailija
29/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tämän palstan kävijöistä käy varmaan terveyskeskuksissa. Siellä on jumalaton kiire, päivät menee pitkiksi ja asiakaskunta nyt on mitä on... AV:lla käyviä besseswissereitä, jotka netistä ovat lukeneet itselleen oikean dignoosin jo ennen lääkäriin tuloa. Suoraan sanoen terveyskeskuslääkärin työ on ihan helvettiä. Itse tein aikoinaan sen pakollisen 9kk enkä päiväkään enempää.

Sitten luin itseni erikoislääkäriksi ja nyt nautin työstäni YO-sairaalassa erittäin paljon ja se varmasti heijastuu myös siihen miten kohtelen potilaita. Moni kiittää hyvästä hoidosta. Palkka on n. 8000€/kk, mutta se sisältää ylityöt ja (vapaaehtoiset) päivystykset. Ja lääkefirmoilta saa tosiaan nykyään niitä kyniä, lainsäädäntö estää muun lahjomisen.

Mutta nyt kaikki lääkäriksi haluavat, pääsykoekirjat käteen vaan. Vielä on hyvää aikaa lukea pääsykokeisiin! Ja sitten 6 vuotta lääkäriksi ja toiset 6 vuotta erikoislääkäriksi.

Jos 12 vuoden opiskelu ei oikeuta hyvää palkkaa, niin mikä sitten?

vaan terveydentilani vuoksi saan erikoissairaanhoitoa yliopistollisessa sairaalassa. Terveydentilani on ollut huono lapsesta saakka, ja olen 30 vuoden aikana törmännyt lukuisiin ilkeisiin, epäempaattisiin ja epäpäteviin lääkäreihin. Miten selität tämän?

Vierailija
30/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selität tämän?

eli los anglesin murteella bad luck.

Vierailija
31/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku lääkäri vastata tähän: Miksi useimmat teistä puolustatte törkeänkin hoitovirheen tehnyttä kolleegaa, joka ei ylimielisyydessään kuuntele potilasta eikä lue tämän papereita?

Useimmat eivät puolustele. Ainakin itse sanon potilaalle, joka valittaa kollegan toimista, etten voi ottaa asiaan kantaan, koska se ei kuulu minulle, kuten ei kuulukaan. Yksittäisen lääkärin tehtävä ei ole vahtia kollegaa, vaan se on lääkärin esimiehen ja valvovan viranomaisen (Valvira) tehtävä. Kollegiaalisuuteen kuuluu kollegan neuvominen, jos tämä apua kysyy, muttei kollegan virheen peittely.

Maallikon käsitykset hoitovirheestä myös toisinaan poikkeavat todellisesta hoitovirheestä.

T. yksi tuolla aiemmin jo vastaillut lääkäri

Vierailija
32/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät puolustele. Ainakin itse sanon potilaalle, joka valittaa kollegan toimista, etten voi ottaa asiaan kantaan, koska se ei kuulu minulle, kuten ei kuulukaan. Yksittäisen lääkärin tehtävä ei ole vahtia kollegaa, vaan se on lääkärin esimiehen ja valvovan viranomaisen (Valvira) tehtävä. Kollegiaalisuuteen kuuluu kollegan neuvominen, jos tämä apua kysyy, muttei kollegan virheen peittely.

Maallikon käsitykset hoitovirheestä myös toisinaan poikkeavat todellisesta hoitovirheestä.

Jos ette ota kantaa, niin se on aivan sama kuin puolustelu. Epäpätevien lääkäreiden poisseulonta on kaikkien, myös lääkärikunnan etu. Lääkärien kollegiaalisuus menee aivan liian pitkälle.

Minun tapauksessani on tapahtunut aivan selvä hoitovirhe, vaikka et uskokaan sitä, koska en ole lääkäri. Se hoitovirhe vaikuttaa loppuelämääni. Kyseinen lääkäri ei ole saanut mitään seuraamuksia. Väärensi vielä potilaskertomuksenkin.

Vierailija
33/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa lainat, mutta entä sitten?

Kutsumushan se muiden auttaminen on. Tuollaiset summat ovat naurettavan suuria, jos vaikka vertaa ahtaajiin, jotka oikeasti tekevät raskasta ja haastavaa työtä.

Vierailija
34/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta ja sikana.

Rahahan se oli syynä. Ei ihme että asiakkaita sitten palvellaan miten sattuu ja töykeästi!

Vierailija
35/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkäri pilkaa potilasta, syyttää valehtelijaksi (vaikka on todisteita) ja nauraa hänen oireilleen?

Vierailija
36/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako päähän, että luitkin vain lähihoitajaksi ta tradenomiksi? Ja vietät nyt kaiken aikasi idioottien täyttämällä av-palstalla? Tämä on mielenterveyspotilaiden ja köyhien yhteiskunnan elättien palsta. Muilla ihmisillä on elämässä muuta tekemistä kuin käydä tällä palstalla. Ja vielä päivittäin.

Oikeasti, hankkikaa nyt elämä ja nauttikaa siitä. Ei niitä lääkäreitä niin paljon tarvitse kadehtia. Nyt kun makaan täällä osastolla jalkaleikkauksen jälkeen niin kaikki minua hoitaneet ovat ollet ystävällisiä. Joka ikinen lääkäri ja hoitaja.

HANKKIKAA ELÄMÄ! Ja menkää hoitamaan lapsianne, siivotkaa, laittakaa ruokaa, urheilkaa, viettäkää miehenne ja perheenne kanssa laatuaikaa. Eli painukaa helvettiin tällaiselta sairaalta palstalta. Se sairastuttaa teitä vielä enemmän.

Miksi edes sairasvuoteelta eksyin tänne? Eipä tarvitse enää tällä palstalla käydä.

Vierailija
37/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ota kantaa, niin se on aivan sama kuin puolustelu. Epäpätevien lääkäreiden poisseulonta on kaikkien, myös lääkärikunnan etu. Lääkärien kollegiaalisuus menee aivan liian pitkälle.

Minun tapauksessani on tapahtunut aivan selvä hoitovirhe, vaikka et uskokaan sitä, koska en ole lääkäri. Se hoitovirhe vaikuttaa loppuelämääni. Kyseinen lääkäri ei ole saanut mitään seuraamuksia. Väärensi vielä potilaskertomuksenkin.

on valvovan viranomaisen nyk. Valvira, ent. TEO, ent. Lääkintöhallitus tehtävä selvittää asia, tai alemmalla tasolla lääkärin esimiehen.

Se, ettei ota kantaa, ei ole puolustelua, vaan sitä, ettei sotkeudu hommaan, jota ei tunne. Sitä paitsi jos asiakirjamerkintöjä on väärennetty (mikä on tietenkin ehdottoman väärin), on tapahtuneeseen rivilääkärin jälkikäteen mahdoton ottaa kantaa, koska kaikki kannanotot mahdollisesti tapahtuneesta virheestä tulisi tehtyä kuitenkin asiakirjamerkintöjen perusteella.

Vierailija
38/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikaa pitää päivällä yksityisvastaanottoa terveystalolla.

Samoin keskussairaalan lääkäreillä on melkein kaikilla päivävastaanottoja yksityislääkärinä.

On se niin raskasta olla lääkäri ja pakko paiskia pitkää päivää...

ovat halunneet lääkäreiksi vain hyvän liksan, statuksen, yleisen lääkäreitä ympäröivän gloorian sekä lääkefirmoilta saatavien etuuksien takia. Luonteeltaan lekurit voivat olla miten veemäisiä vain.

Minäpä kerron. Aikataulut töissä (varsinkin terveyskeskuksessa, mutta toisinaan myös sairaalan poleilla) ovat monessa paikassa niin tiukat, että vähemmästäkin pinna kiristyy, jos ei koko työpäivän aikana ehdi syödä tai käydä edes vessassa.

Rahan takia alalle tulleita en tiedä, lääkefirmoilta saa kyllä kivoja mainoskyniä, mutta en usko, että sekään ketään alalle on tuonut.

T. yksi lääkäri, joka tekisi tätä työtä ilomielin ja hymy huulilla, jos siihen annettaisiin mahdollisuus

Vierailija
39/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on hieman asennetta että lääkärit vs. muut jotka eivät ymmärrä ja ovat kateellisia. Todellisuudessa lääketieteen opiskelijat ja erikoistuvat joutuvat ajoittain piilovittuilun ja vähättelyn kohteeksi myös kollegoidensa taholta. Lääkärin työssä on monenlaisia ihmsiä.

Vierailija
40/118 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peri 90 euroa siitä, että kosketteli pakaroita ja sanoi, että voi voi, syy voi olla mitä tahansa. Sanoin, että kuvat on otettu 2 vuotta sitten ja niitä ei tarvita. Halusi kuitenkin uudet rtg kuvat.

Toinen 100 euroa kuvista.

Kuvien jälkeen sanoi, että voi voi, selkäsärkyjen syyt ovat moninaiset.

Eli 200 euroa siitä, että sain kuulla, että selkäsärkyjen syyt ovat moninaiset :)

Kannattaa olla lääkäri. Ei ihme, että ovat kireitä ja pahalla päällä raskaasta työstään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme