Ensimmäinen iso uutinen minkä muistat?
Kommentit (55)
Ei sitä murhattu.
Mutta siis oma kaukaisin uutinen on myös tuo Lapuan patruunatehtaan räjähdys. Ja sit muistan Etykin, mutta en niinkään uutisista, kuin sotilaista Tuusulantien varrella.
Taisi olla vasta Dianan kuolema (olen 87). Tai no 95 vuoden MM kisat kyllä muistan :D
Kekkosen kuolema
Dianan ja Charlesin häät
Tshernobyl
Kyllä ne on ne ensimmäiset isot.
Tämä oli vuonna 1984, seuraava hyvin mieleen jäänyt oli varmankin Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuus.
Muistan myös katselleeni Montrealin olympialaisia 1976.
Olen vm -71.
oltiin ruokakaupassa äidin kanssa ja siellä kuului radiosta. En ymmärtänyt mistä oli kyse.
Järkyttävä uutinen oli 80-luvun alussa kun minulle kerrottiin että Charlie Chaplin on kuollut jo monta vuotta sitten. Chaplin-kulkuri oli ensi-ihastukseni, enkä tiennyt että hän oli kuillut vuosi ennen syntymääni!
olin silloin ihan pikkuinen. Nimi jäi mieleen, koska sanan Watergate lausuminen muistutti Mummolan nimeä:O yhdistin sen jotenkin mummolaani...
Taisi olla joskus 70-luvun puolivälissä. Olin tuolloin ala-asteella.
Siis se, kun se joku suomalainen mies oli ottanut panttivangikseen pankkivirkailijan, oli ryöstänyt pankin tai yrittänyt ryöstöä. En muista enää tarkemmin mutta joskus 80-luvun puolivälissä.
En olisi muistanut Olof Palmen murhaa, ellen olisi vilaissut tätä ketjua mutta joo, kyllä sekin uutisoitiin isosti.
Olin silloin 6-vuotias ja kova tyttö pelaamaan lätkää!