Jättäisitkö 2-3-vuotiaan minuutiksi yksi autoon?
Paikassa ei ole näköyhteyttä, mutta olisit lähellä. Jos jättäisit, niin ovet auki vai lukkoon?
Kommentit (32)
Ei ihme että mammat valittaa kuinka raskasta äitiys on, kun ei silmänräpäystäkään voi olla irti lapsestaan.
ei pidä hankkia lapsia jos ei niitä pysty hoitamaan.
teidän 2-3 veet onnistuvat minuutissa pääsemään vöistä irti ja tempaamaan itsensä ulos...
Suosittelisin kyllä ostamaan paremmat turvaistuimet, nehän voivat irroittaa itsensä niistä siis helposti ajonkin aikana!
teidän 2-3 veet onnistuvat minuutissa pääsemään vöistä irti ja tempaamaan itsensä ulos...
Suosittelisin kyllä ostamaan paremmat turvaistuimet, nehän voivat irroittaa itsensä niistä siis helposti ajonkin aikana!
Ei siinä montaa sekunttia mene kun vyön auki saa. Tai vaikka pujottelee itsensä remmeistä pois. Ei kai niiden vöiden tarkoitus ole sitoa lasta kiinni tuoliin, kauppareissun ajaksi, vaan suojata onnettomuustilanteessa .
Miks sun tarvii jättää lapsi minuutiksi yksin?
Miten siinä ajassa ehtii edes näköyhteyden ulkopuolelle?
Otappa kellosta aikaa mitä saat minuutissa tehtyä. Älä seuraa sekunttiviisaria vaan oikeesti kokeile mitä siinä ajassa voi tehdä. Et ehdi siinä ajassa edes pissalla käydä, vaikka jättäisit pyyhkimättä ja kädetkin pesemättä.
Olisko kuitenkin kyse vähän pitemmästä ajasta?
Mutta itse kysymykseen. En jätä lasta yksin autoon jos ei näkö- ja kuuloyhteyttä. Ja silloinkin vaan lyhyeksinaikaa. Esim. pankkiautomaatilla käynti. Ovet lukossa (aukeaa sisältä, mutta ei ulkoa), avaimet mukana, ikkuna raollaan. 2-3-v on halutessaan hetkessä kuskin paikalla tai ulos autosta tai...
Olen jättänyt minuutiksi, kun olen vienyt kirjeen postilaatikkoon kaupan sisälle ja palannut takaisin autolle. Ylihysteeriset mammat taas linjoilla..
Ketään ei ole keksinyt vielä mihinkään lähteä.
MÄ OLEN JÄTTÄNYT TAAPEROIKÄISIÄ LAPSIANI JOPA PUOLEKSI TUNNIKSI AUTOON.
Ikinä ei ole mitään hysteeristä huutoa ole ollut vastassa. Olisko yhden kerran ku vähän vaan kitisi.
Tietysti kesällä en voi kun autosta tulee liian kuuma enkä talvella jos on liian kova pakkanen. Ja tullessani lapset ovat olleet ihan sopivan lämpöisiä, ei hikisiä eikä kylmissään. Yleensä menee niin että lapsieni ollessa 1-3v jos iltapäivästä on ekaa kertaa nukahtanut sen päivän aikana niin tiedän että nukkuu vähintäänkin tunnin. Sillon olen jättänyt ja olen voinut käydä esim kirppiksellä.
KESKUSTAAN EN OLE USKALTANUT JÄTTÄÄ VAIN SEN TAKIA ETTÄ JOKU YLIHYSTEERINEN MAMMA SOITTAISI SOSSUUN.
4-vuotiaani nukkui autossa melkein 25 min mitä kauppareissuun meni.
Joskus lapsi itse sanoo ettei jaksa tulla esim. postiin mukaan ja jää nätisti odottelemaan autoon.
Ovet pistän aina lukkoon.
Kuten joku sanoikin, en ihmettele että äitiys on jollekin niin helvetin rankkaa kun ei uskalleta lasta jättää autoon hetkeksikään.
Mut.. jokainen tyylillään.
esimerkit:
- käyn viemässä postilaatikolle postia ja mennään autolla
- maksan tankkaamisen bensa-asemalla
- haen litran maitoa kiskalta, jonka ohi ajetaan (ei jonoa)
n. 15 v sitten yksi 2v paloi pysäköityyn autoo kun auto syttyi tuleen ja äiti oli kaupassa. Isoveli pääsi pois autosta , mutta 2 v ei päässyt istuimestaan. Ihan Helsingissä tapahtui.
Eli tuon takia en koskaan jätä. Muistijälki tuosta tapahtumasta on liian vahva, koska kyseessä oli tuttu perhe.
ja poistutte asioille. Onko käynyt mielessä, että esimerkiksi auton sähkölaitteisiin voi tulla oikosulku, josta aiheutuu tulipalo. Keskuslukittuja ovia ei saa auki sisältä, sähköjärjestelmän ollessa oikosulussa ei kenties ulkoakaan. Palava auto muuttuu surmanloukuksi, josta ei ole ulospääsyä.
Jätän 3-vuotiaan yksinään autoon, kun esim.
- käyn bensa-asemalla maksamassa tankkauksen
- käyn pankkiautomaatilla
- käyn kirjastossa palauttamassa kirjat
tms lyhyen asian. Kerron mihin menen ja hän odottaa kiltisti. Samoin jätän 3v:n kotona yksin leikkimään kun menen suihkuun (omakotitalon kellarissa) tai hakemaan autotallista jotain.
Kolmevuotiaita on niin erilaisia. Omani on rauhallinen ja luotettava tapaus.
Tuollaiset "auto voi syttyä tuleen"-pelottelut jätän omaan arvoonsa. Toki niin VOI käydä, mutta todennäköisempää taitaa olla, että lapsi liukastuu suihkussa tai vaikka talvella leikkipuistossa ja lyö päänsä.
Miks sun tarvii jättää lapsi minuutiksi yksin?
Miten siinä ajassa ehtii edes näköyhteyden ulkopuolelle?
Otappa kellosta aikaa mitä saat minuutissa tehtyä. Älä seuraa sekunttiviisaria vaan oikeesti kokeile mitä siinä ajassa voi tehdä. Et ehdi siinä ajassa edes pissalla käydä, vaikka jättäisit pyyhkimättä ja kädetkin pesemättä.
Olisko kuitenkin kyse vähän pitemmästä ajasta?
Mutta itse kysymykseen. En jätä lasta yksin autoon jos ei näkö- ja kuuloyhteyttä. Ja silloinkin vaan lyhyeksinaikaa. Esim. pankkiautomaatilla käynti. Ovet lukossa (aukeaa sisältä, mutta ei ulkoa), avaimet mukana, ikkuna raollaan. 2-3-v on halutessaan hetkessä kuskin paikalla tai ulos autosta tai...