Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias lapseni haluaa aloittaa telinevoimistelun. Olenko "huono äiti", jos...

Vierailija
16.10.2012 |

en suostu maksamaan sitä, koska mielestäni esim. musiikki tai lukeminen ovat kehittävämpiä ja hyödyllisempiä harrastuksia?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oet paitsi jyrä, myös typerä kun etät liikuntaharastuksen. Miksi ei voi lukea vaika liikkuu??

Vierailija
2/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 11-vuotias ole jo vähän vanha ALOITTAMAAN telinevoimistelun?? Siis siellä jossain 5-vuotiaiden alkeisryhmässä vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että telinevoimistelevat. Ja vielä paljon nuorempina.

Vierailija
4/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miettisi, lapsi harrastamaan:)

Vierailija
5/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni voimistelu vie paljon aikaa, heillä on paljon ulkonäköpaineita, mikä voi johtaa syömishäiriöön ja mieluummin illat olen hänen kanssaan ja sivistän häntä kirjojen parissa, kun kuskailen ja istun autossa odottamassa, kun hän on harjoituksissa. Liikuntaahan saa ihan itsekseen lenkkeilemälläkin kävellen ja talvella hiihtäen esimerkiksi.

t.se "Huono äiti"

Vierailija
6/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajin huipulle ei varmaan 11-vuotiaana pääse (ellei ole superlahjakkuus), mutta harrastamaan pääsee ja oppii paljon uusia asioita.

Vierailija
7/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni voimistelu vie paljon aikaa, heillä on paljon ulkonäköpaineita, mikä voi johtaa syömishäiriöön ja mieluummin illat olen hänen kanssaan ja sivistän häntä kirjojen parissa, kun kuskailen ja istun autossa odottamassa, kun hän on harjoituksissa. Liikuntaahan saa ihan itsekseen lenkkeilemälläkin kävellen ja talvella hiihtäen esimerkiksi.

t.se "Huono äiti"

Vierailija
8/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hirveesti kúljetettavaa (ei siellä autossa tartte istua), voimavarasi ja aikasi vähissä, rahasi vähissä tms, niin et ole huono äiti. Mutta jos noi ei täyty, niin ehkä olet. Liikuntaharrastuksesta on hyötyä ja kaikesta yhdessä tekemisestä, tuossa oppisi ottamaan ohjausta vastaan, yrittämään uudelleen epäonnistuttuaan, hallitsemaan kroppaansa, ehkä joukkuehenkeä ja noi on tossi tärkeitä social skillsejä.

Itse pidän tärkeänä myös suunnitelmatonta lööbailu-aikaa kotona, se kavattaa luovuutta ehkä enemmän kuin jos joka ilta ohjattua harrastusta lajissa kui lajissa. Lukeminen musta hyvin tärkeä monella lailla, helpottaa esim opiskelun jaksamista, kun on tottunut lukija. Mutta eik lukemisen ja telinevoimistelun tarvitse toisiaan pois sulkea, ainakaan jos harratus ei ole todella aikaavievää.

Vierailija
9/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistelu on parhaimpia liikuntamuotoja. Siitä saa upeen pohjan mille vaan lajille ja sitä kuuluisaa kehonhallintaa.

ulkonäkö ja syömispaineita saattaa tulla, myös moni musiikinharrastaja kärsii niistä, kirjailijoista puhumattakaan.

kunhan autat lastasi kasvattamaan terveen ja vahvan itsetunnon, niin tuskin niitä ongelmia tulee.

itse olin tyytyväinen kun lapseni 9v valitsi telinevoimistelun nyt syksyllä, kalliin koripallon sijaan.

Vierailija
10/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimistelu on parhaimpia liikuntamuotoja. Siitä saa upeen pohjan mille vaan lajille ja sitä kuuluisaa kehonhallintaa.

ulkonäkö ja syömispaineita saattaa tulla, myös moni musiikinharrastaja kärsii niistä, kirjailijoista puhumattakaan.

kunhan autat lastasi kasvattamaan terveen ja vahvan itsetunnon, niin tuskin niitä ongelmia tulee.

itse olin tyytyväinen kun lapseni 9v valitsi telinevoimistelun nyt syksyllä, kalliin koripallon sijaan.

liikunta kunniaan. Millä lapset ovat saaneet itse valita omat harrasteensa ja vähistäkin on maksettu. Nyt murrosikäisiä, eivät roiku kaupungilla ja koulumenestys on loistavaa. Telinevoimistelu ei edes ole erityisen kallis vrt. jääkiekko tms.

Vierailija
11/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma, että olet riittävän sivistynyt sivistämään lastasi kirjoilla. Kovin paljon et ole itse lukenut, jos suhteesi liikuntaan on noin kielteinen.

Terve mieli terveessä kehossa on aivan yhtä totta nyt kuin se oli antiikin Kreikassa. Totta kai liikkuva voi muutenkin, mutta ehkäpä olisi parasta antaa lapsen etsiä itselleen sopiva tapa liikkua.

Ja miksi 11- vuotiasta pitää kuskata? Missä ihmeessä te asutte?

Oscar.

Vierailija
12/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oscar, aika moni kuskaa 11-vuotiaansa näinä aikoina, kun hullut vaanivat joka puskassa. Ja jo asuvat maaseudulla, ei sen nyt ole mikään "missä ihmeessä te asutte".

Minusta aikuisilla on oikeus miettiä myös omia asenteitaan ja halujaan. Nykyisin näkee niin paljon hysteerisiä yliuorittajavanhempia, joiden esim.parisuhde on ihan karilla, kun kaikki aika menee lasten palvelemiseen juuri tällaisissa merkeissä.

Musta kirjat ja musiikki ovat sata kertaa tärkeämpiä kuin liikunta, tosin myös liikuntaa pidän tärkeänä ja monella tavalla hyödyllisenä just esim. ton joukkuehengen vuoksi yms. Silti on paljon myös joukkueita ja vaölmentajia, joiden fiilis ei ole paras mahdollinen. Ja jos muut ovat aloittaneet pieninä ja toinen tulee mukaan 11-vuotiaana, voi tuloksena olla aika paljon epäonnistumisen tunteitakin. Mene tiedä.

Mutta siis lyhyesti olen sitä mieltä, että lasten harrastukset eivät saa viedä kaikkea perheen energiaa. Vanhemmat eivät ole lapsensa palvelijoita, sellainen kuvio kasvattaa lapsia myös outoon itsekeskeisyyteen.

Vierailija
13/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei millään voi asua harrastuspaikan vieressä, koeta tajuta. Minä kuskaan mun 15v tytärtä treeneihinsä...

Ap:lle, voimistelu on mukavaa, hyödyllistä, anna aloittaa, ei lapsen tarvitse mihinkään kilparyhmään mennä, voi vaan harrastaa.

Vierailija
14/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman suurin vesipää jos tää ei ole provo. Ihminen tarvitsee liikuntaa ja seuraa. Eikä mitään vitun lukemista mamman käskystä.

Lukemista tulee tehtyä koulussa netissä jne

Vierailija
15/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ole kaliita, eikä tarvitse niin useasti sielä käydä.

Oma lapseni aloitti 8-vuotiaana. Ei siis kilpaile vaan käy pari kertaa viikossa harjoittelemassa, koska se on siitä hauskaa. Ei maksa paljoa, koska se on kaupungin joku likkunta kerho juttu missä on pelkkää telinevoimistelua.

11 vuotiaillehan ei oikein enää muuta mahdollisutta ole aloittaa kuin jossain tämän tapaisessa halvassa liikuntakoulussa.

Vierailija
16/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan niin paha kuin esim baletti noita syömishäiriöitä ajatellen. Minä tukisin enemmän liikunnalllisia harrastuksia ihan terveyden takia kuin kultturelleja.

Vierailija
17/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hyvä olla, vaikka lukeminen ja musiikkikin on kehittävää. Luultavasti 11-vuotias ehtii hyvin lukea kirjoja telinevoimistelun ohellakin.

Toki kaksi aikaa vievää harrastusta 11-vuotiaalla (esim. telinevoimistelu ja pianonsoitto) voi olla liikaa, mutta jos jompi kumpi on valittava niin mitähän perusteita kannattaisi käyttää? Lapsen oma kiinnostus tuntuisi järkevimmältä, hänhän se harrastaa, eikö?

Vierailija
18/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se todennäköisesti pysyy herrastuksena ilman kilpailemista. Eli kerran viikossa 1h jotain perusliikkeitä ja siinä se. Ei pelkos syömishäiriöistä tms.

Vierailija
19/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika menee tunti viikossa. Eli vielä jää aikaa musiikille ja lukemiselle. Telinevoimistelu on 100 kertaa kehittävämpää motorisesti kuin kävely tms.

Vierailija
20/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä hän itse on kiinnostunut? Siis kyllähän lukeminenkin on tärkeää ja kivaa, mutta pitääkö sen riittää ap:n lapselle harrastukseksi, jos se on asia jota ap itse arvostaa?

Ymmärrän, jos rahaa ei ole tai kuskaaminen olisi hankalaa, mutta telinevoimistelun vastustaminen siitä syystä, että se ei äitiä (=ap:ta) kiinnosta, kuulostaa aika pöhköltä. Lasta itseään vartenhan se harrastus olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän