Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias lapseni haluaa aloittaa telinevoimistelun. Olenko "huono äiti", jos...

Vierailija
16.10.2012 |

en suostu maksamaan sitä, koska mielestäni esim. musiikki tai lukeminen ovat kehittävämpiä ja hyödyllisempiä harrastuksia?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänelle löytyy sopiva ryhmä. Tuskin tuonikäinen mihinkään syömishäiriöihin harrastuksessa altistuu, hieman eri asia ovat ne alle kouluikäisestä kilparyhmissä treenanneet. Sielläkin paljon riippuu valmentajasta ja muista ryhmäläisistä.

Ap:n lapsi todennäköisesti treenaisi 1-2 kertaa viikossa ja saisi voimaa, notkeutta ja motorisia taitoja, mitkä ovat hyödyllisiä missä tahansa lajissa. Harrasteryhmissä on turha pelätä lajin haittapuolia, se on vain liikunnallisesti erittäin hyvä harrastus. Ja lisäksi, ne kilpavoimistelijatkin tarvitsevat älyttömästi voimaa, joten kovin nälkiintyneenä on paha voimistella telineillä. Kilparyhmien telinevoimistelijat ovat varsin terveen näköisiä verrattuna esim. rytmisen voimistelun tyttöihin, toki lajitkin suosivat ominaisuuksiltaan ja ruumiinrakenteeltaan erilaisia.

- Kilpailevan telinevoimistelijan äiti

Käsittääkseni voimistelu vie paljon aikaa, heillä on paljon ulkonäköpaineita, mikä voi johtaa syömishäiriöön ja mieluummin illat olen hänen kanssaan ja sivistän häntä kirjojen parissa, kun kuskailen ja istun autossa odottamassa, kun hän on harjoituksissa. Liikuntaahan saa ihan itsekseen lenkkeilemälläkin kävellen ja talvella hiihtäen esimerkiksi.

t.se "Huono äiti"

Vierailija
22/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä alkeisryhmiä lajissa kuin lajissa löytyy myös aikuisillekin, joten on hassua, että jonkun mielestä 11-vuotias olisi "liian vanha". Sen ikäisellä on oikeasti vielä mahdollisuus kehittyä vaikka huippuvoimistelijaksi, jos lahjoja on. Ja ei kaikkien tavoite ole edes kisata, kunhan voimistelevat ilokseen.

Minäkin olen aikuisena aloittanut lajin, jossa moni 14-vuotias miettii olevansa liian vanha aloittelijaksi. Tosin en tähtääkään muuhun kuin kunnon ylläpitoon ja jopa kohottamiseen.

Sitä paitsi äitikin voi keksiä itselleen tekemistä lapsen harkkojen ajaksi, autossa istuskelun sijasta voi vaikka itse mennä myös jumppaan tai lenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä alkeisryhmiä lajissa kuin lajissa löytyy myös aikuisillekin, joten on hassua, että jonkun mielestä 11-vuotias olisi "liian vanha". Sen ikäisellä on oikeasti vielä mahdollisuus kehittyä vaikka huippuvoimistelijaksi, jos lahjoja on.

Ei telinevoimistelussa voi päästä huipulle jos aloittaa vasta 11-vuotiaana. Tai ehkä voi jos on erittäin voimakas telinevoimistelua tukeva harrastus taustalla (esim. akrobatia). Pojalla ehkä olisi jotain mahkuja muutenkin, työillä todellakaan ei. Jo 8-vuotiaat huipulle pyrkivät ja erittäin lahjakkaat harjoittelevat 5 kertaa viikossa tunteja kerralaan.

Eli jos 11 v alkaa tuon harrastuksen ei ole mitään pelkoa että joutuu kilparyhmään jossa harjoitellaan usein. Kyse on varmaan jostain koulun temppukerhosta.

Vierailija
24/83 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harrastanut telinevoimistelua niin harraste- kuin kilparyhmässäkin. Kokemukseni perusteella nuo sinun "Huono äiti" kuulemasi asiat syömishäiriöistä ja ulkonäköpaineista keskittyvät enemmän kilpa- kuin harrasteryhmien puolelle. Ehdottaisinkin että antaisit tyttäresi edes kokeilla telinevoiistelua harrasteryhmässä. Harjoituksia on vain kerran pari viikossa noin tunnista puoleentoista kerrallaan, joten aikaa jää myös kirjoilla sivistymiseen ja mahdolliseen lenkkeilyyn. Telinevoimistelu taas kehittää lihaskuntoa ja venyvyyttä sekä innostava liikuntaharrastus antaa myös voimia koulussa jaksamiseen! Suosittelen ehdottomasti kokeilemista; jos homma meinaa karata käsistä, ainahan voi lopetaa!

Vierailija
25/83 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin sitovaa, mutta silti saa voimistella.

Ihan t o d e l la pölöä estää lapsen liikuntahalut.

Voin vaan kertoa, että äitini torppasi minun kaikki pyrkimykset liikkua, koska ei halunnut että minuun sattuu. Kahden vuoden vinkumisen jälkeen pääsin jalkapalloa pelaamaan evästyksellä "yksikin mustelma ja loppuu". No arvaa kuinka kävi?

Nyt vielä nelikymppisenä olen todella katkera äidilleni tästä tuen puutteesta. Luin paljon kun muutakaan ei voinut tehdä.Jihuu.

Lukiossa yritin alkaa lenkkeilemään, mutta ei se enää sytyttänyt. Katson paskan motoriikkani olevan seuraus lapsuuden liikkumattomuudesta.

Tee sinäkin sama lapsellesi ja lopputuloksena on aikuinen äitiään karsastava aikuinen. En muuten soittele, ei ole asiaa.

Teen kaikkeni, jotta omat lapseni liikkuvat. Saavat vaihtaa lajia vaikka joka viikko kunhan pysyvät liikkuvina.

Vierailija
26/83 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä 8-15 vuotiaiden alkeisryhmä. Tekevät minusta isojen tasoisia alkeisjuttuja.

Myös 5 ja 4-vuotiaat sisarrukset aloittivat alkeisryhmässä ja heillä harjotellaan kuperkeikkaa, käsilläseisontaa ym.

Kerran viikkoon on kaikilla harjoitukset. Onneksemme vielä samaan aikaan :)

Kiva liikuntaharrastus miun mielestä. Autaa kropan hallintaa, ryhtiiä, tasapainoa ja on oiva pohja mille tahaansa liikuntaharrastukselle.

Vierailija
27/83 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on aikomassa aloittaa telinevoimistelun onko hänellä mahdollisuutta päästä lajissa kisaamaan jos hän on harrastanut cheerleadingiä ja taitava akrobaattisesti?

Vierailija
28/83 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta harrastusta löydy, niin voi hakea kaupunginjohtajaksi.

Vierailija
29/83 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko aloittaa joukkue voimistelun vaikka olen 11

Vierailija
30/83 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 11 vuotiaana ei oo liian myöhä aloittaa jos on voimistelu taustaa ennestään
Iten alotin 11 vuotiaana ja oon harrastanut varmaan 2kk ja oon jo tosi hyvä siinä lajissa harrastajatasolla mun mielestä kaikilla pitäis olla oikeus harrastaa vaikka olisi kuinka vanha.

Vierailija
31/83 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelu on hyvä laji. Kaikissa lajeissa voi tulla syömishäiriöitä ja on se hyvä jos liikkuukin.

Vierailija
32/83 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono äiti, koska ajattelet enemmän omia mielipiteitäsi, etkä lastasi ja sitä mikä lapselle on hyväksi. Suoraan sanottuna olet itsekäs ja olemalla huomioimatta lapsesi haluja ja ominaisuuksia, sekä näkemyksiä, tulet luultavasti saamaan lapsessa katkeruutta aikaiseksi.

Tämä vastaus siksi koska kieltämisen taustalla ei ole mitään konkreettista syytä , kuten rahanpuute tai ajan puute. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää että lapsi on erillinen äidistään, hänellä voi erilaisia mielenkiinnon kohteita ja mielipiteitä. Niitä pitäisi kuunnella ja kunnioittaa, antaa lapsen löytää se oma tiensä.

Vierailija
33/83 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelussa tarvitaan jaksamista ja lihaksia, joten en näe sen olevan niinkään laji joka altistaisi syömishäiriöille. 

Vierailija
34/83 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelu kehittää sekä kehon että mielen hallintaa, ja molemmat ovat tärkeitä myös vaikka musiikin harrastamisessa. Se ei myöskään mitenkään sulje pois muita harrastuksia, jos aikataulut ja lapsen oma jaksaminen vain riittävät. T: nimimerkillä kuoro, puhallinorkesteri, futis, suunnistus, voimisteluryhmä, koulun musiikki-, liikenne- ja käsityökerhot sekä viikoittain pinkka kirjoja kirjastosta 11-vuotiaana :)

Vierailija
35/83 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian vanha jo telinevoimisteluun, ei edes pääse harrasteryhmään, kun ikäraja on 5- 8v. Mun poika aloitti 8v. ja kävi kaksi kertaa, kun ei halunnut mennä, koska kaikki oli 5- 6. vuotiaita. Tosi hän on kilpauimari niin ei haittaa vaikka lopettikin. Telinevoimistelu pitää aloittaa nuorena. Musta liikuntaharrastus on tärkeä ettei näytä vellihousulta, jolla ei ole lihaksia.

Vierailija
36/83 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelu tukee kaikkia muita harrastuksia. Omani muuten ui kilpaa ja hänen pitäisi syödä paljon, että jaksaa uida. Lisäksi uimahyppää. Uimahyppy tarvitsisi tuekseen telinevoimistelun. Telinevoimistelussa tulee hyvä ryhti, notkeus ja lihasvoima. Hyvä kunto kokonaisuudessaan. Ryhmää vaan ei löydy 9v. pojalle. Musta vellihousut ei ilahduta silmää ja nämä ei urheilevat ei edes pärjää koulun liikuntatunneilla. Varsinkin pojilla on hyvä olla lihaksia. No mun silmä lepää mun komeassa pojassa ja se ei halua olla pulska niin kuin me muut ollaan.

Vierailija
37/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paranna kuntoa, muokkaa vartalo( muokkaa tosin löysäksi) tai paranna kehon hallintaa.

Urheilu on tosi tärkeä harrastus.

Omani harrastaa kilpauintia ja uimahyppyjä ja se näkyy lapsesta. Ei ole mikään riisikeppi.

Vierailija
38/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman suurin vesipää jos tää ei ole provo. Ihminen tarvitsee liikuntaa ja seuraa. Eikä mitään vitun lukemista mamman käskystä.

Lukemista tulee tehtyä koulussa netissä jne

näköjään vastailee. Oletko ottanut koskaan kirjaa käteesi? Vai että sivistystä ihan netistä lukemalla... sivistätkö sinä itseäsi lukemalla av-palstaa? Lukaisepa joskus joku ihan oikea kirja. Saatat vaikka yllättyä! Voit jopa sivistyä, hui!

Vierailija
39/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki ja lukeminen ei paranna kuntoa, muokkaa vartalo( muokkaa tosin löysäksi) tai paranna kehon hallintaa.

Mietipä, millä lihaksilla soittajat soittavat. Vaikkapa selloa ei vinguteta ihan noin vain, kyllä siinä pitää olla kroppa kunnossa, selkälihakset ja tukiranka kunnossa ja myös käsivarsissa jotain muuta kuin nahka ja luu. Saati sitten rumpuja soitettaessa.

Musiikki on äärettömän hyvä harrastus. Se kehittää fysiikkaa (lihaksia, kehonhallintaa, äänenhallintaa) ja aivoja (ilmaisua, tunteidenhallintaa, ennakointia, ajattelua ja jopa kielitajua). Siinä yhdistyy useiden aistien ja lihasten toiminta.

Vierailija
40/83 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kieltäisi lapselta liikuntaharrastusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme