Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11-vuotias lapseni haluaa aloittaa telinevoimistelun. Olenko "huono äiti", jos...

Vierailija
16.10.2012 |

en suostu maksamaan sitä, koska mielestäni esim. musiikki tai lukeminen ovat kehittävämpiä ja hyödyllisempiä harrastuksia?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut aloittaa mitään liikuntaharrastusta lapsena. Yksin kävin kentällä hyppimässä ja juoksemassa niin kauan kuin asuttiin urheilukentän lähellä. Sitten muutettiin korpeen ja ainoa mahdollisuus liikkua oli lenkkeily. En pitänyt siitä joten urheilu jäi ka paino-ongelmat alkoivat.
Ainoa äitini hyväksymä harrastus oli posliinimaalaus. Harrastin sitten sitä ja pilasin selkäni istumalla liikaa.
Vituttaa vieläkin.
Onnea vaan ap:ole äiti-tytär-suhteen kanssa. Onnea todella tulet tarvitsemaan.

Vierailija
62/83 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisinpa itse päässyt voimistelua harrastamaan,siinä saa niin hyvän ja terveen kropan loppuelämäksi:( olin vaan aika nössö ja liikuntatunnitbkoulussakin tuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2012 klo 18:39"]

kyllä alkeisryhmiä lajissa kuin lajissa löytyy myös aikuisillekin, joten on hassua, että jonkun mielestä 11-vuotias olisi "liian vanha". Sen ikäisellä on oikeasti vielä mahdollisuus kehittyä vaikka huippuvoimistelijaksi, jos lahjoja on.

Ei telinevoimistelussa voi päästä huipulle jos aloittaa vasta 11-vuotiaana. Tai ehkä voi jos on erittäin voimakas telinevoimistelua tukeva harrastus taustalla (esim. akrobatia). Pojalla ehkä olisi jotain mahkuja muutenkin, työillä todellakaan ei. Jo 8-vuotiaat huipulle pyrkivät ja erittäin lahjakkaat harjoittelevat 5 kertaa viikossa tunteja kerralaan.

Eli jos 11 v alkaa tuon harrastuksen ei ole mitään pelkoa että joutuu kilparyhmään jossa harjoitellaan usein. Kyse on varmaan jostain koulun temppukerhosta.

Nyt oikeesti vitt.. sulje pääsi. Oletko kuullut _harrastamisesta_ tai unohda: tuollaiselle vatipäälle on varmaan turha selittää...

Vierailija
64/83 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän soittamista voi harjoittaa ottamalla sen kitaran käteen ja lukemista.. no lukemalla. Anna harrastaa mitä haluaa.

Vierailija
65/83 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2012 klo 00:12"]

Eikös 11-vuotias ole jo vähän vanha ALOITTAMAAN telinevoimistelun?? Siis siellä jossain 5-vuotiaiden alkeisryhmässä vai?

[/quote]

no tota. Niitä eri tasoisia ryhmiä on kaikenikäisille. Aikuisillekin omat ryhmät tason mukaan.

ja tota noin, mitä vaan lajia voi aloittaa 11v. Ei tarvi mm-kisoihin tähdätä.yelinejumpalla saa hyvän pohjan mihin vaan lajiin. Hyvää kehonhallintaa. Ja se on kivaa...Mieti nyt vielä, jos tyttö oikeesti haluaa..niin voisiko sen hänelle suoda. Hyvä laji ja hienoa on, jos haluaa itse kokeilla. Kokeilee vuoden yai puoli  ja katsoo sit miten jatko.

onko muita lajitoiveiya? Ja onko helppo kulkea?

öiikuntaan kyl kannattaa tukea ja on hyvä ikä,,,löytää kivaa tekemistä liikunnassa. Jos löytyy hyvä harrastusporukat, niin se on iso juttu.

mut anna lapsen myös muuttA mieltään. Kun pääsee kokeilemaan, niin sitten muodostuu se kuva, että mitä ja mihin suuntaan tai, että mihin ei.

Vierailija
66/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttönikin haluaa harrastaa telinevoimistelua mutta se maksaa paljon.

Vierailija
67/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elica kirjoitti:

Joo, ihan sikahintaista, verrattuna esim jääkiekkoon... 250e/ lukukausi, kun lätkä maksaa saman kuukaudessa. Ja varusteet on paita ja housut.

Vierailija
68/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni voimistelu vie paljon aikaa, heillä on paljon ulkonäköpaineita, mikä voi johtaa syömishäiriöön ja mieluummin illat olen hänen kanssaan ja sivistän häntä kirjojen parissa, kun kuskailen ja istun autossa odottamassa, kun hän on harjoituksissa. Liikuntaahan saa ihan itsekseen lenkkeilemälläkin kävellen ja talvella hiihtäen esimerkiksi.

t.se "Huono äiti"

Kävely ei ole urheilua. Päästä se lapsi voimistelemaan läskikasa.

Vierailija
69/83 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elica kirjoitti:

Joo, ihan sikahintaista, verrattuna esim jääkiekkoon... 250e/ lukukausi, kun lätkä maksaa saman kuukaudessa. Ja varusteet on paita ja housut.

http://www.tampereensisu.fi/telinevoimistelu/kilparyhmat/harjoitusmaksu…

Vierailija
70/83 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta oma lapseni aloitti 11-vuotiaana telinevoimistelun. Harrasteryhmässä, kerran viikossa, muiden lajien vastapainona. Telinevoimistelu on hyvä laji, vaikka siinä ei huipulle tähtäisikään. Yksi parhaista monipuolisesti kehonhallintaa, voimaa ja koordinaatiota kehittävistä lajeista.

Vierailija
71/83 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelu pitäisi aloittaa vähän nuorempana jos haluaa kilparyhmiin, mutta harrasteryhmään pääsee. Mutta tietenkin voi kokeilla ja jos on liian haastavaa siirtyy harrasteryhmään! Minä itse alotin kolmevuotiaana joten olen jo 4 luokan kilparyhmässä. Ja kyllähän lapsi jotain liikunnallista voi ja samalla lukea.. Ehkä😊

Vierailija
72/83 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voi! Ei yhtään liian vanha

Vierailija
73/83 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 11.v ja alan ehkä harrastamaan voimistelua

Mutt vanhempani ei voi kuska menisin sinne siskoni ja parhaan kaverini kanssa joka on kohta 12.v

Oisko vinkkejä saada vanhemmat sanomaan kyllä

Osaan

Puoli perhosen

Karryn pyörän

Kuperkeikan ja siitä heti ylös

Osaan paljon muutakin

En osaa

Spagaattia mutta saan melkein vielä jotakuinkin 2 aikuisen tai lapsen nyrkkiä maahan

En pääse voltista ylös

Osaan käsillä seisonna jotenkin

Voisitteko autt 11.v tyttöä tässä olisin kiitollinen Kiitos auttajille

Vierailija
74/83 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ihan hyvin 11-vuotiaanakin aloittaa telinevoimistelun. Tosin hyvä olisi jos olisi taustaa jostakin muusta lajista esim. cheerleaderistä, jostakin muusta voimistelusta tai tanssista. Tosin ei ehkä miksikään ihan huippuvoimistelijaksi voi päästä jos ei ihan nuorena ole aloittanut, mutta esim. hyväksi harrastajaksi tai ekoille tasoille kilpailemisessa. Mutta täytyy tietenkin olla intoa lajiin! Ja liikunta on tärkeää!!!!!!!!! Telinevoimistelu on sitäpaitsi todella monipuolinen laji ja siitä saa hyvän taustan melkeinpä mihin vaan lajiin.

Vierailija
75/83 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua nykypäivän lapsia ja varisnki niitte vanhempia jotka kysyy lapselta et mitä haluut harrastaa,lapsi luettelee ja sit ollan okei,haetaan sinne ja sinne. Koko helahoito on maksettu ja kalliisti, lapsi käy pari kertaa siellä ja tulee neljäs kerta ni lapsi huutaa ja itkee,menee ihan helvetin vaikeeks ettei sinne halua. Mikä siinä on et lapsi hemmotellaan ja lapsi saa kaikkea ja sit saa vielä kontrolloida paskalla asenteella et meneekö vai ei,jos ei huvita ni ei mee. Miettikää,vanhemmat maksanu kipeesti et pääsee harrastukseen ja lapsi iha tyranni. Vittu mua vituttais niin paljon.

Tätä toimintaa näkee yleensä eronneissa lapsiperheissä. Onko vanhemmat niin pahoillaan siitä et on eronnu,et se kaikki korvataan sillä et lasta hemotellaan ihan kaikella ja varsinkin tyrannit lapset saa kaiken.

Jos olis oma lapsi ja käyttäytyy noin ni jäis kyl ilman harrastuksia.

Alottajalle ni ei haittaa. Lapsi ei tarvi aina kaikkea haluamaansa.

Vierailija
76/83 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotias ei ole liian vanha telinevoimisteluun.Ulkonäköpaineet lähtee itsestään ei harrastuksesta.

Vierailija
77/83 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 vuotias ei ole liian vanha telinevoimisteluun.Ulkonäköpaineet lähtee itsestään ei harrastuksesta.

Aloituksen lapsi on kyllä jo liian vanha alottamaan telinevoimistelua kovin tosissaan.. Taitaa olla nyt 16-vuotias.

Vierailija
78/83 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajin huipulle ei varmaan 11-vuotiaana pääse (ellei ole superlahjakkuus), mutta harrastamaan pääsee ja oppii paljon uusia asioita.

Miksi pitäisi päästä huipulle?

LiikuntA on kivaa. Anna mennä vaan voimisteluun. Jos tulee mieli harrastaa, niin tue sitä.

Voi olla joku muukin laji. Tue!

Telinevoimistelu on niin hyvä laji pohjaksi mihin vain muuhunkin.

Aikuisetkin aloittaa telinevoimistelun. Ei se ole iästä kiinni.

Vierailija
79/83 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasteryhmässä voi kyllä varmaan aloittaa vielä 11 vuotiaana. Kannatta harjotella eka vähä aikaa kotona harjotella esim mul on 14v iso sisko joka on harrastanut voimistelua nii auttaa mua niissä tempuissa. Mäki oon 11v ja aattelin aloittaa teline voimistelun (Harrasteryhmässä) ite en kyl osaa kovin paljoo temppui mut mä osaan esim:Siltakaato, Käsilläseisonta, Back overin (Tai en oo iha varma oliko Back over mut kuiteski xd) kestää ehkä jtn 1-2 vuottaa oppii siel silleen oikeesti

:)

Vierailija
80/83 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tuossa iässä enää pysty aloittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän