Voiko vauvaa opettaa ryömimään??
Meidän 7,5kk vauva ei ryömi,ja tätä ihmettelevät kaikki. pyörinyt jo monta kuukautta ympäri huonetta ja pyörii " napansa ympäri" (kääntyy käsien varassa) sekä nostaa ylävartaloaan matalia tasoja vasten, istuukin ilman tukea aika pitkään. mutta ei ryömi tai konttaa!! voiko tätä mitenkään jouduttaa??
olen laitellut kiinnostavia leluja lattialle " ryömimismatkan päähän" ,mutta aina tulee parku kun turhauttaa kun ei sinne pääse.. tai sitten kieriskelee jotenkin lelun luo.
Auttakaa, vai tarvitaanko täs apua?
Kommentit (3)
Selkeästi vauvallasi on valmiudet liikkumiseen, kun kerran tarpeen vaatiessa saa hivuttauduttua lelun luokse. 7½ kk ikäisen ei vielä tarvitse osata ryömiä, oppii kun on sen aika. Toki voi avittaa vähän, jos yritystä ryömimiselle on, voi laittaa esim. kätensä varpaiden alle, jotta vauva saa ponnistettua niitä vasten vauhtia.
Meilläkin oli hitaasti liikkeelle lähtevä tyttö, ei 7,5 kk ikäisenä osannut sen enempää kuin sinunkaan lapsesi.
10 kk ikäisenä lähti konttaamaan, alle vuoden ikäisenä nousi tukea vasten pystyyn ja 1v 1 kk kävelee jo hienosti tukea vasten. Saa nähdä milloin irrottaa otteen ja lähtee kunnolla kävelemään :)
Eli ei stressiä, ne taidot voi näköjään tulla sitten yhtäkkiä tiheään tahtiin kaikki :) p.s. meidän tenava ei ole ryöminyt koskaan ;) Lähti suoraan konttaamaan...
On varmaan sun esikoinen?;) Mulla on nyt kolmas noin 7 kk ikäinen ja juuri lähti menemään, tosi karmeeta!!!
Ei voi tehdä enää mitään kotihommia kun pitää vaan kytätä mitä napero seuraavaksi keksii. Meillä on vielä iso koirakin ja nyt kun vauva liikkuu niin jos koira ei mene vauvan luo niin vauva menee koiran luo!!!
Nauti vaan " rauhasta" vielä kun voit!;)
Kyllä se liikkuminen sieltä vielä tulee ja ihan yhtäkkiä joku päivä!