sain potkut Zarasta (hki) ja
olin koeajalla, olin saanut sieltä työvaatteksi mustat housut yms. kun vaihdoin vaatteeni, pomo tuli sinne ja sanoi että sä voit pitää noi vaatteet, mut niitä ei sit saa käyttää missään!
siis mitä vittua?? miksi ei saa, ei niissä lue zara.
Oliko tuo vaan jotain mielivaltasta natseilua?
Kommentit (76)
Oletko varma, ettei työnantajasi lue kirjoitustasi netistä? Hän voi aika nopeasti päätellä, kuka levittää negatiivista kuvaa työpaikasta.
...että sä nyt kehystät ne kuteet seinälle ja katselet niitä illat pitkät muistellen, että siinä sun mahtava muoti-ura nyt olisi voinut olla.
No haloo. Tietty voit käyttää niitä, jos koeajalla irtisanotaan eikä edes syytä kerrota (tai syy on olemassakin) niin otat ne irtisanomisajan palkkana.
Ja uutta matoa koukkuun. Tekijälle töitä löytyy. Onnea vaan tulevaan!
http://www.xn--tysopimuslaki-jmb.fi/tietoa/kasitteita/Koeaika:
"...Työnantaja ei kuitenkaan saa koeaikapurkua käyttäessään toimia syrjivästi. Lisäksi työsopimuslaissa on säännös, jonka mukaan kumpikaan osapuoli ei saa käyttää koeaikapurkua koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisilla perusteilla."
http://mattipenttinen.fi/avainsanat/koeaika
"Hyväksyttävänä purkuperusteena voidaan pitää työn suorittamiseen liittyvää puutteellisuutta, esimerkiksi tyydyttämätöntä työntulosta, myöhästelyä tai luvattomia poissaoloja. Myös työntekijän yleinen sopimattomuus tai sopeutumattomuus työhön voi olla purkuperuste."
Oletko varma, ettei työnantajasi lue kirjoitustasi netistä? Hän voi aika nopeasti päätellä, kuka levittää negatiivista kuvaa työpaikasta.
Mitä väliä sillä on, kun eihän ap enää siellä työskentele? Ja tuskin tulee enää työskentelemäänkään, kun sai lähteä koeajalla.
Ja tuo on kai faktaa, ei mustamaalaamista? Ikävää faktaa Zaran kannalta tietty.
Ei millään alalla katsota myöhästelijää hyvällä, jos tarjolla on ajoissa tuleviakin.
Ei millään alalla katsota myöhästelijää hyvällä, jos tarjolla on ajoissa tuleviakin.
Jos ei koeajalla kykene olemaan myöhästelemättä niin kuinka yleistä se on sitten kun on ns. "turvallisemmilla vesillä" koeajan jälkeen??
Itse työnantajana katson todella tarkkaan henkilön asenteen ym käyttäytymisen koeaikana, koska koeajan jälkeen on lusmuilijoista/myöhästelijöistä/asennevammaisista todella vaikeaa päästä eroon.
Mitä väliä sillä on, kun eihän ap enää siellä työskentele? Ja tuskin tulee enää työskentelemäänkään, kun sai lähteä koeajalla.Ja tuo on kai faktaa, ei mustamaalaamista? Ikävää faktaa Zaran kannalta tietty.
Ai ei tarvitse esim. työtodistusta tai suosituksiakaan koskaan?
Ottamatta kantaa ap:n työsuoritukseen ja irtisanomisperusteisiin nostan esille sen, että ainakin maailmalla Zara on surullisenkuuluisa henkilökunnan huonosta kohtelusta, niin hikipajoissa kuin myymälöissäkin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zara_%28retailer%29#Shop_Staff_Abuse
http://www.svt.se/ug/20120321060059/anstallda_pa_zara_vittnar_om_egna_c…
Ja niitä potkuhousuja voit ap ihan huoletta käyttää :D
Ai ei tarvitse esim. työtodistusta tai suosituksiakaan koskaan?
ja varmaan sana leviää sitten työnantajienkin kesken tästä myöhästelevästä ja epälojaalista henkilöstä.
Siis olin koeajalla, tivasin irtisanomisen syytä mutta pomo sanoi ettei heidän tarvitse sanoa jos on koeajalla.
Minusta törkeästi kohteli, ei tietenkään voi valvoa käytänkö housuja, mutta siis törkeää että edes vaativalt silloin sellaista.Luulen että irtisanominen liittyi kellokorttiin. se pitää leimata tasan niin ku kuuluu, kaikkea valvotaan. Jos tule 1-3 min "myöhässä" niin kolmannesta myöhästymisestä se on sit potkut. Ainakin koeajalla.
Ihan hirveä työpaikka. Ihmettelen että jotkut niistä kotkista ovat olleet siellä yli 5 v...
Ihan aiheesta sait kenkää.
Veikkaan: sä olet 20+ ikäinen nuori neitokainen, joka ei oikeasti voi käsittää, että työaika on työaika, ja töissä pitää olla työajan alkaessa, ei melkein.
työvaatteet ovat työnantajan, jos ne on annettu työntekijälle ilmaiseksi!
Tosta tapahtumasta on hiukka aikaa, olen sen jälkeen ollut tosi hyvässä työpaikassa.
3 kertaa myöhästyminen n.1-3 minuuttia, ei ole jatkuvasti, eikä sitä katsota pahalla edes cittarin kassalla. jatkuvastihan ihmiset myöhästelee, liikenne, lapset jne.!
Siis olin koeajalla, tivasin irtisanomisen syytä mutta pomo sanoi ettei heidän tarvitse sanoa jos on koeajalla.
Minusta törkeästi kohteli, ei tietenkään voi valvoa käytänkö housuja, mutta siis törkeää että edes vaativalt silloin sellaista.Luulen että irtisanominen liittyi kellokorttiin. se pitää leimata tasan niin ku kuuluu, kaikkea valvotaan. Jos tule 1-3 min "myöhässä" niin kolmannesta myöhästymisestä se on sit potkut. Ainakin koeajalla.
Ihan hirveä työpaikka. Ihmettelen että jotkut niistä kotkista ovat olleet siellä yli 5 v...
Veikkaan: sä olet 20+ ikäinen nuori neitokainen, joka ei oikeasti voi käsittää, että työaika on työaika, ja töissä pitää olla työajan alkaessa, ei melkein.
niin en paskaakaan välittäisi olla sellainen kusipäinen pomo. Miksi ei voi olla inhimillinen, oma itsensä vaikka on paskafirmass töissä, jossa paskat arvot.
Tämä on työnantajasi julkista mustamaalaamista
Työsuhteen päätyttyä työntekijällä ei ole mitään muuta rajoitetta kuin sopimuksessa erikseen sopimansa velvollisuudet työnantajan maineesta. Faktat voi kertoa, kunhan ne eivät sisällä yrityssalaisuuksia.
työvaatteet ovat työnantajan, jos ne on annettu työntekijälle ilmaiseksi!
Jos ne on annettu työsuhteen päätyttyä, ne on annettu.
jatkuvastihan ihmiset myöhästelee, liikenne, lapset jne.!
Ei se myöhästely ole mitenkään väistämätöntä. Se on vaan joidenkin ihmisten todella ärsyttävä tapa olla säännöllisesti ja aina joka paikasta myöhässä. Ajoissakin pystyy olemaan, jos haluaa. Minä ainakin esimiehenä antaisin varmasti potkut tyypille, joka koeaikana myöhästelee enemmän kuin kerran.
jatkuvastihan ihmiset myöhästelee, liikenne, lapset jne.!
Myöhästely on törkeää, myöhästelijä antaa ymmärtää, että toisen aika ei ole yhtä tärkeää kuin hänen. Myöhästely ei ole ok, milloinkaan. En ikinä palkkaisi myöhästelijää töihin.
Kiitos, päivän paras!