Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sain potkut Zarasta (hki) ja

Vierailija
14.10.2012 |

olin koeajalla, olin saanut sieltä työvaatteksi mustat housut yms. kun vaihdoin vaatteeni, pomo tuli sinne ja sanoi että sä voit pitää noi vaatteet, mut niitä ei sit saa käyttää missään!

siis mitä vittua?? miksi ei saa, ei niissä lue zara.

Oliko tuo vaan jotain mielivaltasta natseilua?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikymppisenä huomautuksen myöhästymisestä kun olin jouluapulaisena Anttilassa.

Yhtenä aamuna leimasin kellokorttini 2 minuuttia liian myöhään, ja heti tultiin valittamaan asiasta. Lopuksi vielä sanottiin, että jos olen iltapäivällä 2 minuuttia pidempään töissä niin annetaan tämän olla.

Siihen asti olin joka päivä tullut töihin 5-15 minuuttia etuajassa ja lähtenyt n. 5 minuuttia myöhässä. Näitä ei kuitenkaan huomioitu mitenkään.

Sen puhuttelun jälkeen pidin tarkkaan huolen siitä että olin työpäivän päättyessä hyvissä ajoin jonottamassa kellokorttilaitteelle. Siinä kun oli aina työvuorojen päättyessä jono viimeistään 10 minuuttia ennen työvuoron päättymistä. Tämä kellokorttilaitteelle jonottaminen oli työnantajan puolesta ihan ok.

Tästä on aikaa jo 20 vuotta, enkä vieläkään mielelläni asioi ko. kaupassa.

Vierailija
62/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo koeajalla myöhästyit kolmesti niin potkut olivat täysin paikallaan.

Sekö että joku muukin myöhästelee, oikeuttaa mielestäsi siihen, että sinäkin voit huoletta myöhästellä? Mietipä mitä siitä tulisi jos kaikki ajattelisivat noin? Aika lapsellinen olet.

Mutta onneksi vaatekaupoilla ja millä vaan työpaikoilla on varaa valita töihin niitä, jotka osaavat olla ajoissa.

Tosta tapahtumasta on hiukka aikaa, olen sen jälkeen ollut tosi hyvässä työpaikassa.

3 kertaa myöhästyminen n.1-3 minuuttia, ei ole jatkuvasti, eikä sitä katsota pahalla edes cittarin kassalla. jatkuvastihan ihmiset myöhästelee, liikenne, lapset jne.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alallani työajan alkaessa on oltava jo valmiina työvaatteissa. Se vaatteiden vaihto tehdään ns. omalla ajalla. Joudun jopa käyttämään työmatkaankin "omaa aikaani". Siihenkin menee joka päivä 2 x 35 minuuttia.

Voi hellanlettas sentään.

parikymppisenä huomautuksen myöhästymisestä kun olin jouluapulaisena Anttilassa.

Yhtenä aamuna leimasin kellokorttini 2 minuuttia liian myöhään, ja heti tultiin valittamaan asiasta. Lopuksi vielä sanottiin, että jos olen iltapäivällä 2 minuuttia pidempään töissä niin annetaan tämän olla.

Siihen asti olin joka päivä tullut töihin 5-15 minuuttia etuajassa ja lähtenyt n. 5 minuuttia myöhässä. Näitä ei kuitenkaan huomioitu mitenkään.

Sen puhuttelun jälkeen pidin tarkkaan huolen siitä että olin työpäivän päättyessä hyvissä ajoin jonottamassa kellokorttilaitteelle. Siinä kun oli aina työvuorojen päättyessä jono viimeistään 10 minuuttia ennen työvuoron päättymistä. Tämä kellokorttilaitteelle jonottaminen oli työnantajan puolesta ihan ok.

Tästä on aikaa jo 20 vuotta, enkä vieläkään mielelläni asioi ko. kaupassa.

Vierailija
64/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän se siinä on ei tarvii sen kummemin perustella

Koeajalla ihan laillista touhua.Ellei tietty mee mölöyttää jotain epäasiallista. Esim kun olet raskaana yms.

Vierailija
65/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja multa ainakin lähti aina -15min työajasta kun myöhästyin minuutinkin :) Eli siis palkkaa sai siltä tunnilta vain 45 min edestä.

Toisaalta tuo on ihan oikein jos myöhästelee, eihän työnantajan tarvitse sitä sietää. Työn tekijälle tuo joustamattomuus on tietenkin vittumaista :)

Voi että rakastan nykyistä työpaikkaani ja sen liukuvaa työaikaa :))

Vierailija
66/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rättikaupat käyttää hyväkseen nuoria työntekijöitä ja koeaikaa.

Mun kaveri oli aikoinaan Lindexillä töissä ja hoiti hommansa kunnialla, eikä mitään valittamista ollut koskaan. Sitten ennen koeajan loputtua pomo sanoi, että työsopimusta ei jatketa ja syytä ei koskaan kertonut kasvotusten, mutta paperilla luki "ei sovellu alalle".

Myöhemmin hän on kuullut, että näin on toimittu kyseisessä puljussa monien muidenkin kohdalla.

Vierailija
67/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä asia tosiaankaan ole niin, että "kaikkihan sitä koko ajan vähän myöhästelee". Jos mä olisin työnantaja niin en kyllä hyvällä katsoisi sitä jos usein myöhästelee. Tietenkin huonoa tuuria voi olla ihan jokaisella. Oon mäkin joskus myöhästynyt, kun bussi on levinnyt tielle (se ainut joka töihin vie), mutta useimpiin asioihin voi kyllä aivan itse vaikuttaa. Esim. siten, että jos asuu kaupungissa niin ei ota sitä bussia joka juuri ja juuri ehtii ajoissa jos ei tule ongelmia vaan sen, joka on jo aikaisemmin perillä ja näin ollen on myös varaa vähän viivästyksille.

Vierailija
68/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin koeajalla, tivasin irtisanomisen syytä mutta pomo sanoi ettei heidän tarvitse sanoa jos on koeajalla.

Minusta törkeästi kohteli, ei tietenkään voi valvoa käytänkö housuja, mutta siis törkeää että edes vaativalt silloin sellaista.

Luulen että irtisanominen liittyi kellokorttiin. se pitää leimata tasan niin ku kuuluu, kaikkea valvotaan. Jos tule 1-3 min "myöhässä" niin kolmannesta myöhästymisestä se on sit potkut. Ainakin koeajalla.

Ihan hirveä työpaikka. Ihmettelen että jotkut niistä kotkista ovat olleet siellä yli 5 v...

Ehkä niille "kotkille" ei tule yllätyksenä se että töihin on tultava ajoissa. Jos tuota epäilet syyksi ja vielä koeajalla olet, kielii se enemmänkin asenteesta sellaista minkä takia sait potkut. Ei niinkään varsinaisten minuuttien takia.

Vierailija
69/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran on jatkuvasti ihmiset myöhässä kun tulevat toimistoon ruokatunnilta tai tulevat töihin. eikä sitä korvata. lähtevät jopa 2min etuajassa töissää. on se kauheaKAUHEAA!!! palstamamma on kauhuissaan, pakko päästä parjaamaan.

jatkuvastihan ihmiset myöhästelee, liikenne, lapset jne.!

Ei se myöhästely ole mitenkään väistämätöntä. Se on vaan joidenkin ihmisten todella ärsyttävä tapa olla säännöllisesti ja aina joka paikasta myöhässä. Ajoissakin pystyy olemaan, jos haluaa. Minä ainakin esimiehenä antaisin varmasti potkut tyypille, joka koeaikana myöhästelee enemmän kuin kerran.

Vierailija
70/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUOJAN KIITOS en ole paskaduunarien kellokorttityössä. Nykyajan työelämän kuuluu olla hiukan joustavaa, jos ei ole niin haistakoon paskat.

Vierailija
71/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran on jatkuvasti ihmiset myöhässä kun tulevat toimistoon ruokatunnilta tai tulevat töihin. eikä sitä korvata. lähtevät jopa 2min etuajassa töissää. on se kauheaKAUHEAA!!! palstamamma on kauhuissaan, pakko päästä parjaamaan.

Ei se myöhästely ole mitenkään väistämätöntä. Se on vaan joidenkin ihmisten todella ärsyttävä tapa olla säännöllisesti ja aina joka paikasta myöhässä. Ajoissakin pystyy olemaan, jos haluaa. Minä ainakin esimiehenä antaisin varmasti potkut tyypille, joka koeaikana myöhästelee enemmän kuin kerran.

Vierailija
72/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen tutkimuskin on tehty että nykyajan nuoret eivät suostu niihin teidän paskatöihinne paskoilla ehdoilla, joissa voittaja on vain työnantaja ja työntekijä halpa, pompoteltava orja.

Minusta tuo on asia josta sietäisi kaikkien puhua, sen sijaan että puolustatte paskatyöpaikkoja täällä pösilöt.

no orja ei osaa olla muuta kuin orja.

Vierailija
73/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen tutkimuskin on tehty että nykyajan nuoret eivät suostu niihin teidän paskatöihinne paskoilla ehdoilla, joissa voittaja on vain työnantaja ja työntekijä halpa, pompoteltava orja.

Minusta tuo on asia josta sietäisi kaikkien puhua, sen sijaan että puolustatte paskatyöpaikkoja täällä pösilöt.

no orja ei osaa olla muuta kuin orja.

No ei se mun mielestä kenestäkään orjaa tee, jos pitää olla ajoissa töissä. Ei ole mun mielestä mikään kohtuuton vaatimus, vaikka se näille nykyajan nuorille sitten ilmeisesti onkin. Mitään muita työelämän epäkohtia mä nyt en tähän sekoittaisi, mä olen ainakin puhunut vain ja ainoastaan myöhästelystä (enkä kannanta työntekijän orjuuttamista). On paljon töitä, joissa nyt vaan täytyy olla ajoissa paikalla. Mitä siitä vaikka tulisi, jos sairaanhoitaja päättäisi tulla töihin just silloin kun huvittaa?

Tiettyihin töihin liukuva työaika tietenkin sopii ja sehän on ihan jees. Mutta ei kaikkiin. Ja täytyy sanoa että aika hyvin menee mun mielestä, jos se että töissä täytyy olla ajoissa on jotenkin iso epäkohta.

Vierailija
74/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työelämän kuuluu olla hiukan joustavaa, jos ei ole niin haistakoon paskat.

Mitenkähän kilahtaisit sitten, kun sun lempiputiikkisi myyjä on vaan ihan normaalisti myöhässä, eikä ole avaamassa liikkeen ovia silloin kuin pitäisi. Tai kun lähikaupan kassa käyttää ihan normaalia liukuvaa työaikaansa juuri kun sinä tarvitsisit nopeasti röökisi tai siideripullosi. Puhumattakaan hoitajien, lääkärien, palomiesten ym. vastaavien työajoista.

Jo työelämässä olevan, aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää, että on työpaikkoja, joista ei myöhästellä, ja sitten sellaisia, joissa voi tulla ja mennä vapaammin.

Vierailija
75/76 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla EI TARVITSE kertoa syytä. Siksi sitä väärinkäytetään (aika usein kaupanalalla), valitettavasti.

Mitä VALITETTAVAA on siinä, että yrittäjä haluaa itse valita itselleen sopivankaltaiset työntekijät? Ihan pelle saa olla, jos todella ajattelee, että yrittäjän oikeudet on valitettavia......

eivät edes ne pellepomot jotka on käynyt kauppaopiston.

Vierailija
76/76 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, nostan vanhan esiin, mutta täytyy sanoa että sadan prosentin varmuudella heitetty myöhästymisistä. Jos sä leimaat yli ku alkaa duuni ja rupeet vaihtaa vaatteeit vasta sen jälkee tottakai ne heittää sut pihalle!!!

T. Zaralainen