Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain potkut Zarasta (hki) ja

Vierailija
14.10.2012 |

olin koeajalla, olin saanut sieltä työvaatteksi mustat housut yms. kun vaihdoin vaatteeni, pomo tuli sinne ja sanoi että sä voit pitää noi vaatteet, mut niitä ei sit saa käyttää missään!

siis mitä vittua?? miksi ei saa, ei niissä lue zara.

Oliko tuo vaan jotain mielivaltasta natseilua?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta en ole koskaan kilahtanut.

Nykyajan työelämän kuuluu olla hiukan joustavaa, jos ei ole niin haistakoon paskat.

Mitenkähän kilahtaisit sitten, kun sun lempiputiikkisi myyjä on vaan ihan normaalisti myöhässä, eikä ole avaamassa liikkeen ovia silloin kuin pitäisi. Tai kun lähikaupan kassa käyttää ihan normaalia liukuvaa työaikaansa juuri kun sinä tarvitsisit nopeasti röökisi tai siideripullosi. Puhumattakaan hoitajien, lääkärien, palomiesten ym. vastaavien työajoista.

Jo työelämässä olevan, aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää, että on työpaikkoja, joista ei myöhästellä, ja sitten sellaisia, joissa voi tulla ja mennä vapaammin.

Vierailija
2/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työelämän kuuluu olla hiukan joustavaa, jos ei ole niin haistakoon paskat.

Mitenkähän kilahtaisit sitten, kun sun lempiputiikkisi myyjä on vaan ihan normaalisti myöhässä, eikä ole avaamassa liikkeen ovia silloin kuin pitäisi. Tai kun lähikaupan kassa käyttää ihan normaalia liukuvaa työaikaansa juuri kun sinä tarvitsisit nopeasti röökisi tai siideripullosi. Puhumattakaan hoitajien, lääkärien, palomiesten ym. vastaavien työajoista.

Jo työelämässä olevan, aikuisen ihmisen täytyy ymmärtää, että on työpaikkoja, joista ei myöhästellä, ja sitten sellaisia, joissa voi tulla ja mennä vapaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen puitteissa ehtii kolme kertaa myöhästymään, on se mielestäni usein.

TYönanataja olisi voinut reilusti sanoa sen olevan syynä. Siitä vio oppia seuraavaa paikkaa varten.

Vierailija
5/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYönanataja olisi voinut reilusti sanoa sen olevan syynä. Siitä vio oppia seuraavaa paikkaa varten.

onneksi tämän ap-neitokaisen ei ikinä tarvitse tehdä sellaisia paskaduuneja, joissa tarvitsee olla ajoissa ;)

Vierailija
6/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis tietää, että töihin mennään ajoissa. Itse olen ollut samasssa työssä 9-v enkä koskaan ole myöhästynyt.

Vierailija
7/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää itseenne ennen kuin kivitätte saatanan narsistit. Tehän ette koskaan 50v elämänne aikana ole myöhästyneet ajallaan, synnyittekin sekunnilleen.

1 minuutista ei ole valitettu missään.

Ja jos myöhästyy minuutin verran kolmesti 4 kuukauden aikana niin se ei ole yhtään mitään.

Sitä paitsi yrittäjän saa mennä miten haluaa ja rahaa tulee.

Vierailija
8/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole joutunut olemaan noin tiukkapiposessa paikassa töissä.

Terveiset IT-alalta.

Vierailija
9/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin selväksi koko henkilökunnalle.

Luulisi saman menon olevan edelleen.

Vierailija
10/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoletta kertoa mitä teit niille vaatteillesi? Meinaan että tästä ketjusta jäi mieleen kyllä ne legendaariset " potkuhousut".. pitäsköhän pokkana mennä kysymään aleksin myymäläpäälliköltä apua ´kun teille kuulema myydään niitä aikuisten naisten potkuhousuja:-)

tehtiin selväksi koko henkilökunnalle.

Luulisi saman menon olevan edelleen.

Vierailija
11/76 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu että en voi ymmärtää näitä 1-3 minuutin myöhästelyistä kitisijöitä. Usein bussien aikataulutkin heittävät tuolla lailla, saattanut olla liikennettä tai muita ongelmia tullut. Monella saattaa kellokin olla 2min eri ajassa kuin pomon. Joskus olen 5min ajoissa, joskus 2min myöhässä, paska työpaikka jos 2-3 minuutin myöhästyminen koetaan samana kuin esim. 15min myöhästyminen.

Vierailija
12/76 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu että en voi ymmärtää näitä 1-3 minuutin myöhästelyistä kitisijöitä. Usein bussien aikataulutkin heittävät tuolla lailla, saattanut olla liikennettä tai muita ongelmia tullut. Monella saattaa kellokin olla 2min eri ajassa kuin pomon. Joskus olen 5min ajoissa, joskus 2min myöhässä, paska työpaikka jos 2-3 minuutin myöhästyminen koetaan samana kuin esim. 15min myöhästyminen.

Hankkiudu työpaikkaan jossa keskitytään tuloksentekoon eikä nipotukseen. Voin kertoo itsestäni, mulla on adhd ja toimin aina viimetipassa. Omaksuin kaikki kirjat yo:llakin viimetipassa; todella hienosto meni läpi kaikki. Olen sellainen ihminen, joka toimii vain korkealla aktivaatiotasolla. Tarvitsen toimintaani adrenaliinia. Sellaiset työnantajat, jotka eivät osaa hyväksikäyttää työntekijöidensä erilaisia aktivaatiotasoja, ovat todella huonoja pomoja. Me ihmiset olemme erilaisia, eivätkä ne nuhteelliset pilkunnussijat ole aina niitä tuloksentekijöitä.

Työskentelin mm opiskeluaikanani IT-firmassa, jossa paras tuloksentekijä ja samalla herra-hajamielisyys oli adhd itsekin.

Vierailija
13/76 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun amispomoni kehtaa ottaa puhutteluun jopa yhden minuutin myöhästymisestä. Kerran jopa otti puhutteluun siksi, että tulen joka päivä viime tipassa ja enkö pelkää jos matkalla tapahtuu jotain ja vaikka myöhästyisin sitten vahingossa minuutiin ja sitten pomoni voisi antaa potkut. Siis, oikeesti? Amispomoni mielestä olen ylimielinen ja tulen juuri siksi aina viimetipassa ihan vain vittuillakseni hänelle.

Missä leikkikoulussa mä olen? Onko mulla mitään mahdollisuuksia etenemiseen, jos pomoni asenne on tuollainen? En olisi koskaan uskonut tekeväni työtä tuollaisten idioottejen kanssa.

Vierailija
14/76 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin koeajalla, olin saanut sieltä työvaatteksi mustat housut yms. kun vaihdoin vaatteeni, pomo tuli sinne ja sanoi että sä voit pitää noi vaatteet, mut niitä ei sit saa käyttää missään!

siis mitä vittua?? miksi ei saa, ei niissä lue zara.

Oliko tuo vaan jotain mielivaltasta natseilua?

Vierailija
15/76 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja öö outo pomo :D

Vierailija
16/76 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanomiselle?

Koeajallakin se pitää työntekijälle sanoa.. erikoiselta kuullostaa pomo?

Vierailija
17/76 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis liittyikö ne potkut jotenkin niihin housuihin? Ei mitään järjen hiventäkään taas tässäkään aloituksessa...

Vierailija
18/76 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3min on oikeesti aika mitätöntä... vaikka odottaisi jonkun putiikin aukeamista. 5-15min sen sijaan ei ole. mutta en ketään potkisi pellolle koeajalla tai muutenkaan max. 3minuutin takia. isompiin myöhästelyihin puutuun.

nimim. esimies.

Vierailija
19/76 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan sitä voi kellot olla ihan vahingossa sen verran eri ajassakin!

Minullakin on yksi kello joka jätättää jatkuvasti. Muuten hyvä kello mutta mun pitää siirtää se huomattavasti etuaikaan aika ajoin.

Mutta jos kerran kuitenkin on kellokortti niin kyllä se on parempi leimata ihan täsmälleen. Itse leimaisin itseni sisään joko tasan työajan alkaessa tai minuutin ennen. Ja ulos tasalta. Eipähän tulisi siitä sanomista.

Vierailija
20/76 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alallani työajan alkaessa on oltava jo valmiina työvaatteissa. Se vaatteiden vaihto tehdään ns. omalla ajalla. Joudun jopa käyttämään työmatkaankin "omaa aikaani". Siihenkin menee joka päivä 2 x 35 minuuttia.

Voi hellanlettas sentään.

parikymppisenä huomautuksen myöhästymisestä kun olin jouluapulaisena Anttilassa.

Yhtenä aamuna leimasin kellokorttini 2 minuuttia liian myöhään, ja heti tultiin valittamaan asiasta. Lopuksi vielä sanottiin, että jos olen iltapäivällä 2 minuuttia pidempään töissä niin annetaan tämän olla.

Siihen asti olin joka päivä tullut töihin 5-15 minuuttia etuajassa ja lähtenyt n. 5 minuuttia myöhässä. Näitä ei kuitenkaan huomioitu mitenkään.

Sen puhuttelun jälkeen pidin tarkkaan huolen siitä että olin työpäivän päättyessä hyvissä ajoin jonottamassa kellokorttilaitteelle. Siinä kun oli aina työvuorojen päättyessä jono viimeistään 10 minuuttia ennen työvuoron päättymistä. Tämä kellokorttilaitteelle jonottaminen oli työnantajan puolesta ihan ok.

Tästä on aikaa jo 20 vuotta, enkä vieläkään mielelläni asioi ko. kaupassa.

Eiköhän ne vaatteet vaihdeta joka paikassa omalla ajalla jos tuntitöitä tehdään. Mikä ongelma sulla on? Sekö että et ole koskaan myöhästynyt mutta kukaan ei erikseen kiitä ja kumarra mahtavuuttasi :p