Näenkö lastani liian vähän?
Olen 4.v tytön yh-äiti ja lapsen isä asuu ulkomailla. Työni puolesta joudun matkustamaan paljon. Olen n. kerran viikossa reissussa, 1-3 yötä. Kun olen normaalisti töissä, työskentelen n. 9-17.30. Työaikani on joustavat.
Mietin, että olenko liikaa poissa lapseni luota? Kun olen reissussa olemme kyllä skypen kautta yhteydessä, mutta eihän se sama asia ole.
Lapsi on siis muuten lapsenvahtinsa kanssa, ja tulee tämän kanssa tosi hyvin toimeen. Välissä on vaan huono omatunto...
Kommentit (14)
Olet liian paljon poissa! Teet pitkää päivää ja reissaat velä työsi puolesta.
Jos lapsi on tyytyväinen ja pitää seurastasi, kaikki on hyvin.
Onko lapsella aina sama hoitaja vai vaihtuuko hoitaja? Aika rankalta elämänne kuullostaa...
Näet lastasi siis pari tuntia illalla, paitsi että usein et sitäkään? Se ON liian vähän.
Kiitos vastauksista! Lapsella on siis aina sama hoitaja.
Pakko vaan alkaa vähetämään töitä, tuntuu että lapsi kasvaa silmissä, ja aina kun lapsi oppii jotain uutta, niin minä olen toisella puolen maapalloa...
Voisitko edes työaikasi rajata 9-16.30?
lapsella on aina sama hoitaja!
Jos pystyt vähentämään reissausta niin sehän olisi hienoa! Aina ei pysty itse vaikuttamaan töihin. Kolme yötä poissa on käytännössä puolet viikosta ja onhan se aika paljon.
Lapsi varmasti olis onnellinen jos näkisi sinua enemmän. Muutamien vuosien kuluttua kavereista tulee tärkeitä, nauttikaa nyt yhdessäolosta jos vaan voitte!
Reissuja en valitettavasti varmaan pysty vähentämään, mutta ajattelin että rajaan työajan 9-16 ja pidän yhden vapaapäivän viikossa viikonloppujen lisäksi. Kuulostaako paremmalta?
On liian vähän :/ Minä näen lastani 3 tuntia arkisin + viikonloput kokonaan ja sekin tuntuu jo olevan rajoilla.
Tuo on itse asiassa todella vähän. Näet lastasi arkisin hereillä luultavasti noin klo 7-8:30 ja 18-20 jos oletetaan että työmatkasi on noin puoli tuntia. Kolme ja puoli tuntia! Ja siis tämä niinä päivinä kun et ole työmatkalla.
Aivan järkyttävää! Mieti hyvä nainen mitä elämältäsi haluat. Jos muuten tuntuu vaikealta tehdä nopeita muutoksia niin onko työsi sellaista, että sitä pystyy jatkamaan kotoa käsin? Jos on niin rupeat lähtemään klo 16, vietät lapsen kanssa iltapäivää ja iltaa ja jatkat töitä kun lapsi on mennyt nukkumaan. Pitemmällä tähtäimellä (puolen vuoden-vuoden sisällä) kannattaa vaihtaa työtehtävää/työpaikkaa jos suinkin voi. Tottakai kyse on vain prioriteeteista mutta itse priorisoisin työtä, jossa ei ole matkustamista siihen, että pienen lapsen äitinä olen jatkuvalla syötöllä joka ikinen viikko yön yli työmatkoilla.
Tulisiko lapselle liian rankaksi, jos ottaisin välissä työmatkalle mukaan? Esim. joka toinen viikko tms.
Lapsenhoitaja tulisi toki mukaan, lapsi nukkuisi hotellissa minun kanssani ja näin ehtisin nähdä lasta aamulla ja illalla. Työmatkalla työpäiväni kestää n. 10-16, joten iltaisin jäisi paljon aikaa olla lapsen kanssa.
Päivisin lapsi voisi lastenhoitajan kanssa kierrellä kaupungissa jne.
Myönnän, että mun on vaikea yhdistää työ ja perhe. En saa niitä sopivaan tasapainoon. Rakastan lastani tosi paljon, ja hän on tärkeintä elämässäni, mutta nyt olen vihdoin työssä, jota rakastan ja jota olen tavoitellut pitkään.
Olisi varmasti lapsellekin kokemus päästä uusiin paikkoihin, ja sitten näkisitte joka ilta ja aamu.
Tosin tämä ei saa lapselle mennä liian rankaksi, on tärkeää että lapsi saa olla myös rauhassa kotona, ja turvallisessa paikassa. Ei siis niin, että joka viikko ravataan jossakin...
sinulle kokonaan tuntematon ihminen? Hän jakaa kokemuksensa, rakastumisensa, opiskelupaikan valinnan, ilot ja surut, häät, ja vielä pienet lapsensakin jonkun toisen kanssa. Jonkun joka oli paikalla, kun sinä et ollut. Ja joku muu iloitsee sinun lastenlapsistasi, ja rakastaa heitä? Minä olen se hoitaja, minulla on näitä hoitolasten perheitä useampi. Minä olin paikalla kun lapsesi tarvitsi "äitiä" ja kuuntelijaa.
Rankaltahan tuo kuulostaa lasta ajatellen.
Itselläni myös 4-v joka ikävöi kyllä kovasti jo toinen vanhemmista on yön pois kotoa.