Minkä pelottavan elokuvan näit tasoosi nähden liian pienenä
Kommentit (211)
Aivan liian nuorena mulla katsotettiin täällä pohjan tähden alla ja tuntematon sotilas.Mä pelkäsin sotaa ihan järjettömän paljon aivan liian pitkään=(
Ai että mitä paisnajaisia... Oisinko ollu joku kymmenen?
Samoihin aikoihin myös Omen. Pelottaa kaikki saatanajutut vieläkin.
Draculat oli ihan lemppareita.
Mutta sitten satuin kattomaan Linnut... Ikää en muista, mutta kammoan vieläkin isoja lintuparvia o_O
Jurassic Parkin. Hiukan pelotti koulumatkoilla.:)
Mutta erityisen pelottavana jäänyt mieleen eskarilaisena nähty "Dark man" ja "David". Ensimmäisessä leikataan sormia sikarileikkurilla, vedetään muovipusseja päihin, ammutaan ja poltetaan päähenkilö tiedemies tunnistamattomaksi, mistä tämä jää henkiin ilman tuntoaistia ja muokkaa kokeidensa avulla itsestään supersankarin. David on tosipohjainen ja siinä skitso-isä vie 6 v. poikansa disneylandiin, mutta perillä huumaa tämän ja polttaa lähes elävältä. Poika saadaan ihmeenkaupalla pelastettua yli 80% palaneena...
Pikkupojan sängyn alla asui musta varjomies, joka käskystä kävi kostamassa pojan kiusaajille. Lopussa pojan eteen tulee varjomies joka sanoookin: I am a Shadowman from under someone's other bed.
Onkohan kukaan muu nähnyt, muistaako tällaista elokuvaa? Näin sen alle kouluikäisenä: siinä lapsenhoitaja kadottaa hoidokkinsa. Muistaakseni se tuli telkkarista muutama vuosi sitten, 80-luvun leffa on kyseessä.
Linnaisten vihreä huone(?), vanha kotimainen, nainen hyppää katolta hyytävän musiikin soidessa. Ihan pienenä lapsena nähty.
Kissaihmiset, kasaria jossa ihmiset muuttuu kissapedoiksi ja raatelee toisia.
Ennustus (?) Damien poika hallitsee mm. rottweilereita jne.
Hitchcockilta tietysti lähes koko repertuaari.
80-luvulla ei kai oltu niin kovin tarkkoja siitä mitä katseltiin missäkin iässä.
Ei se nykyään paha ole ja senkin, kun olisi hieman vanhempana katsonut, mutta taisin olla 8 vuotta tai jotain sitä luokkaa, kun se tuli katsottua ja seuraavana yönä oli aikamoiset painajaiset elokuvasta, mitkä muistan vieläkin.
Labyrintti oli ihana elokuva, ei ollenkaan pelottava!! :) David Bowie oli musta ihana, vaikka olinkin ala-asteella kun näin sen leffan eka kerran :)
..kuten:
Hohto, Uinu uinu lemmikkini, muitakin Stephen Kingin elokuvia, Tappajahait, sit sellanen outo elokuva missä on joku iso hirviö, jonka sisältä tulee viä joku pienempi hirviö/hirviön pää/käsi tai jotain ja se mellastaa ympäri kaupunkia kunnes joku keksii sellasen melodian jota soitetaan ksylofonilla, niin silloin se hirviö saadaan houkuteltua ansaan..Ei hajuakaan nimestä :D
Nämä katselin ala-asteella, salaa, ja kyllä pelotti.. :)
Omien ala-asteikäisteni (7.v ja 8.v) en anna katsoo ees Salkkareita! :D
Muistaako joku kun aikoinaan iltaisin ylen kanavilla tuli joidenkin sarjojen jälkeen se öö oisko ollu tuotantoyhtiön mainos missä oli violetti/musta tausta ja naisen ääni nauro ihan sairaasti ja siinä tuprus ns. tupakansavua?
Se mua pelotti :D yks päivä toi tuli mieleen tällä viikolla...
[/quote]
Hei muakin inhotti toi kammottava nauru!! Vaihdoin aina äkkiä kanavaa kun se tuli :D :D
Joku muumio-elokuva (tehty ehkä 70-luvulla), kun olin ehkä 8-vuotias. Olin pitkään varma, että komerossani asuu öisin muumio.
Kasarijuttu oli myös alkuperäinen V-telkkarisarja. Oli pelottavaa, kun ne oliot söivät eläviä hiiriä ja kun niiden "ihon" alta tuli esiin kamala örkin nahka.
Hohdon katsoin reilusti parikymppisenä, mutta se tuntui silti ihan liian pelottavalta.
sellasta leffaa, tuli telkkarista joskus sata vuotta sitten: nuori nainen oli yksin isossa toimistorakennuksessa ja joku mies jahtasi sitä. Miehestä näytettiin vain valkoiset tennarit, joilla se hiipi ympäri autiota toimistoa, tyttö kyyhötti milloin missäkin hyllyn takana ja valkoiset tennarit meni ohitse... hitto että pelotti pitkään se elokuva.
kun näin Pier Paolo Pasolinini elokuvan "Salo", suomeksi "Sodoman 120 päivää".
Suurin osa katsojista käveli ulos teatterista kesken leffan. Pystyin juuri ja juuri katsomaan loppuun, mutta se vaivasi päiväkausia.
Pasolinihan murhattiin vähän tuon elokuvan ensi-illan jälkeen.
Näin tämän leffan vhs:ltä ja ikä oli n. 26v. Olen ihan tottunut kauhuleffojen katsoja ja tykkään yleensäkin kyseisen genren elokuvista, mutta tämä kyllä oli jotain ihan käsittämätöntä. Ei niinkään kauhua aiheuttanut, vaan groteskisuudellaan aiheutti fyysistä oksetusta. Järkytti kyllä ja muutama kohtaus kiersi ajatuksissa inhottavalla tavalla jonkin aikaa. :/
oli kuudesluokkalaiselle liikaa...
näytti mulle kaikki "parhaat" leffat. Tappajahai oli aika paha, mutta ahdistavin oli sellainen leffa, jossa jonkun miehen vaimo ja tytär pahoinpideltiin/raiskattiin/tapettiin ja vaimo yritti pakoon ja hyppäsi ikkunasta, mutta hyppäsikin suoraan metalliaitaan jonka piikit lävistivät vaimon joka kuoli siihen. (Anteeksi hatarat muistikuvat.) Tämä oli ihan järkyttävä :(
kun olin 11-12 ja kyllä pelotti.
Tulihan noita katsottua jo ala-asteen 1-3 luokilla ollessa.
Pahin oli ehkä se, kun joskus ehkä 8-vuotiaana katsoin kolme vuotta vanhemman veljen kanssa myöhään illalla Poltergeist-kauhuleffaa ja oltiin yksin kotona se ilta. Pelotti älyttömästi mennä nukkumaan suoraan sen leffan jälkeen.
Tuli katsottuna tuon ikäisenä myös kaiken maailman Psykoja jne. Yleensä vähän kadutti jälkikäteen. :D Vanhemmat sanoivat vaan, että "älkää katsoko pelottavia". Eivät kuitenkaan estäneet, jos siitä huolimatta jäätiin tapittamaan niitä. Samoin tuli kyllä kaikki K18-toimintaleffat katsottua 10-vuotta ikärajaa nuorempana telkkarista. K18 oli silloin meille aina hyvän leffan tunnusmerkki.
olin varmaan 4 - 5-vuotias ja menin ihan paniikkiin elokuvateatterissa, kun Bambin äiti kuoli.