Minkä pelottavan elokuvan näit tasoosi nähden liian pienenä
Kommentit (211)
Etelämantereella joku tutkimusryhmä joutuu karmean alienin terrorisoimaksi, ihan hirveä leffa. Näin vuosikausia painajaisia ja sain ahdistuskohtauksia myös keskellä päivää. : ( Ikärajat ovat tosiaan syystä keksitty.
Myös kasari- ja ysärisarjat V ja X-files pelottivat, mutta oli ihan pakko katsoa ne. Painajaisia ja ahdistusta tuli silti.
Ja voitteko kuvitella tätä: Katsoin eilen illalla Prometheus -leffan ja näin siitä järkyttäviä painajaisia. : D Ei helvetti. Ikää on 38 v. Olenkohan jotenkin toooodella herkkä? Rakastan scifiä, mutta silti... Noloa.
Aliens I ja II, hyi hitto! Varsinkin se II.... hrrrrrrr, kun niitä alieneja alkaa tippua katosta merijalkaväen solttujen niskaan o_O
jotka näin 6-vuotiaana. Voi olla että muutakin kauhua tuli pienenä katsottua, mutta nuo jäi todella pelottavina mieleen. Oli melkoinen pettymys nähdä ne uudestaan isona. James Bond-leffoja olen katsonut n. 5-vuotiaasta asti ja niistäkin jotkut kohtaukset aiheuttivat pelkoja.
Aliens I ja II, hyi hitto! Varsinkin se II.... hrrrrrrr, kun niitä alieneja alkaa tippua katosta merijalkaväen solttujen niskaan o_O
Olen tuo aikaisemmin Prometheustakin eilen pelännyt ja ne Alienit olivat kyllä ihan jotain käsittämättömän kauheaa. Vaikka Sigourney Weaverin hahmoa suunnattomasti ihailinkin jopa kauhuni keskellä. : D Siksi halusin tuon Prometheuksen nähdä, koska halusin tietää, mistä ne Alienit oikein tulivatkaan. Muistan myös sen pikkutytön, jonka Ripely pelasti, oliko se se kakkonen...? TODELLA ahhdistava leffa joka tapauksessa.
Olen tuo aikaisemmin Prometheustakin eilen pelännyt ja ne Alienit olivat kyllä ihan jotain käsittämättömän kauheaa. Vaikka Sigourney Weaverin hahmoa suunnattomasti ihailinkin jopa kauhuni keskellä. : D Siksi halusin tuon Prometheuksen nähdä, koska halusin tietää, mistä ne Alienit oikein tulivatkaan. Muistan myös sen pikkutytön, jonka Ripely pelasti, oliko se se kakkonen...? TODELLA ahhdistava leffa joka tapauksessa.
En pysty katsomaan sitä vieläkään, vaikka kauhu onkin ihan jees.
kun näin Pier Paolo Pasolinini elokuvan "Salo", suomeksi "Sodoman 120 päivää".
Suurin osa katsojista käveli ulos teatterista kesken leffan. Pystyin juuri ja juuri katsomaan loppuun, mutta se vaivasi päiväkausia.
Pasolinihan murhattiin vähän tuon elokuvan ensi-illan jälkeen.
Mitä siinä tapahtuu? En uskalla googlata etten näe mitään mitä en halua, mutta voitko kertoa?
kertoo epätoivoisesta yrityksestä ylläpitää fasistista yhteisöä eräässä linnassa Pohjois-Italiassa ennen toisen maailmansodan päättymistä, Mussolinin kukistumisen jälkeen. Johtavassa asemassa olevat keski-ikäiset miehet orjuuttavat ja nöyryyttävät laumaa nuoria ihmisiä mitä järkyttävimmällä, mielikuvituksellisella väkivallalla.
Tietenkään elokuva ei pyri luomaan kuvaa historiallisesti uskottavaa kuvaa, eli että tällainen yhteisö olisi nimenomaan mahdollinen, vaan kyseessä on allegoria ehdottoman vallan väärinkäytöstä.
Jos nyt kuitenkin haluat tietää, niin tuossa kerrotaan lisää:
Näytettiin kai 7-luokkalaisille yleisemminkin 90-luvulla.
Olin 12-vuotias, kun se tuli telkasta, ja siinä oli ihan kauhea kohtaus, jossa pakastearkussa oli ruumis. Mä näen sen vieläkin, kun suljen silmät, ja siitä on jo n. 40 vuotta aikaa. Manaajan näin 13-vuotiaana. Silloin pystyin sen ihan hyvin katsomaan, nykyään en.
vai missä oli niitä mustia otuksia ? katsoin uudestaan aikuisena ja olin kuolla nauruun, mutta joskus 11-veenä pelotti hitosti. ja tappahai oli toinen, pelkäsin pitkään uida järvessä!
jokku stephenin leffat yms manaaja, maissilapset, dracula ja monet muut...niitäku pentuna katto niin oivoi... vuosia sen jälkeen ku olin ekan kerran kattonu maissilapset niin ihmettelin et mitähän tässäkin nyt oli.... se kuvalaatukin (voi lol:) :)
Muistaako joku kun aikoinaan iltaisin ylen kanavilla tuli joidenkin sarjojen jälkeen se öö oisko ollu tuotantoyhtiön mainos missä oli violetti/musta tausta ja naisen ääni nauro ihan sairaasti ja siinä tuprus ns. tupakansavua?
Se mua pelotti :D yks päivä toi tuli mieleen tällä viikolla...
Justiin meinaan muistelin että katottiin veljen kanssa jo alle kouluikäisenä kaikki Bond-leffat mitä 90-luvun alkuun mennessä oli tehty. Meidän äiti oli tosi nipo joten ihmettelen kuinka me ollaan saatu niitä katsoa.
Bondeista ei jäänyt traumoja mutta Uinu uinu lemmikkini oli munkin mielestä kamala, samoin Salaiset kansiot. Pelkäsin alakouluikäisenä ihan tosissani pitkään että ufot kaappaavat minut. Lisäksi se Kingin leffa jossa koulupoika jää junan alle oli järkyttävä.
siis vanha kotimainen, jossa aviopari kuoli tulipalossa ja viimeisillä voimillaan ottivat toisiaan kädestä kiinni. Olin varmaan ekalla kun joskus iltapäivällä koulun jälkeen katsoin sen.
Sitten sellainen keskitysleiristä kertova elokuva, jossa äidin piti valita kumpi lapsista jää eloon, ja lopulta molemmat kuolivat.
Sekä Hohto, uinu lemmikkini.
Meillä koko perhe katsoi polttouhreja kun olin 8v. Äitikin oli aivan järkyttynyt, eikä silti älynnyt rajoittaa minun katsomistani. Ja tarina on vieläpä tosi!
Mä en varmaan ollut vielä koulussakaan. Joku perhetuttu meni naimisiin ja hänelle järjestettiin polttarit. Mä luulin pitkään, että niissä voi kuolla ja oli onni, että hän pääsi naimisiin.
Mä en tajua miksi me katsottiin sitä.
kuuraketti
Siinä oli se rautahammas ja huusin kuin tapettava sika kun pelästyin sitä siinä leffassa. Isä antoi katsoa isompien sisarusten kanssa ja olin kyllä tosi pieni vielä. Näin siitä rautahampaasta painajaisiakin pitkään.
Oli muuten hassua kun katsoin sen joskus aikuisena uudestaan, niin ihan pelotti alkaa katsomaan. Sitten se olikin ihan lässy koko rautahammas :) mutta hyvä esimerkki siitä kuinka lasta voi pelottaa tosi paljon joku semmonen mikä on aikuisesta ihan lässy.
Olen nähnyt sen aikuisiällä (eli minun kohdallani olin vielä nuori näkemään sen), mutta silti se järkytti. Aina kun kuulen sen biisin, tulee se leffa mieleen. Yääk.
sillä perusteella että ovat totta. Mutta eivät anna sitten katsoa tavallista väkivaltaviihdettä. Pelottavampaa oikea sota on kuin terminaattorit.
kaverin vanhemmat vain naureskelivat vieressä.