Meidän kotona asuu Pinoaja.
Mun mies pinoaa kaiken, siis ihan kaiken. Mitään tavaroita ei voi laittaa kaappiin / laatikkoon vaan ne pitää pinota lattialle tai pöydälle.
Meillä pinotaan lehdet, astiat, lelut, ihan kaikki. Jumalattomia pinoja joka paikassa. Kun hänen mielestään on kamalaa jos jokin asia on levällään. Joo, on kamalaa, mutta ne tavarat voi laittaa paikoilleen, se hel*etin PINOAMINEN vain kasaa sen kaaoksen, ei poista sitä.
Taas olen purkanut puolen metrin pinoja keittiöstä, ruokapöydältä, olohuoneen pöydältä, lasten huoneista... Pinoja lehdistä, pinoja legoista, pinoja autoista, pinoja dvd:istä ja cd:istä, pinoja astioista, pinoja vaatteista, pinoja hemmetti joka asiasta.
Ja hänen mielestä oli kamalaa kun yksi lehti oli lattialla! Ja hän sentään PINOSI sen pöydälle. Voi V. Iso V.
Kommentit (32)
Olisko kannattanut vähän miettiä ennenkuin hommaatte pinoajia, pussittajia, läjittäjiä tai laatikoijia?
Jonkin sortin läjittäjä asuu meilläkin. Jos lattialla tai pöydällä on murusia, kasaa ne nopeasti jalalla (lattialla) tai kädellä (pöydällä) yhteen kekoon ja siinä se, siihen jää. Samalla vaivalla laittaisi roskiin. "Siivoaa" myös lasten lelut keräämällä ne yhteen kasaan.
Hänessä asuu myös pieni pussittaja. Siivoaa työhuoneen keräilemällä irtopaperit, kortit ja valokuvat muovikassiin, jonka sitten työntää hyllyyn. Oi, kun tuli siistiä!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 04:14"]
Olisko kannattanut vähän miettiä ennenkuin hommaatte pinoajia, pussittajia, läjittäjiä tai laatikoijia?
[/quote]
Tietenkin tuollainen pitää miettiä etukäteen, mutta kaikki puolet ihmisessä ei ole näkyvissä ennenkuin on jo liian myöhäistä. Jos olisi näkyvissä, niin ihmiset tuskin eroaisivat niin paljon kuin eroavat. Joskus ikävät piirteet kumuloituvat elämäntilanteen muuttuessa, lasten tulo on hyvä esimerkki. Silloin tavarat lisääntyvät, leluja tulee, vaatteita on enemmän, aikaa on paljon vähemmän.
[/quote]
Ei tämä piirre tullut esiin kunnolla kuin vasta lapsen hankinnan myötä, kun tavaran määrä, joka ei ollut kummankaan "omaa", lisääntyi.
Ja vaikka olisin tiennyt, olisin minä tuon miehen silti ottanut. On se muuten niin loistava mies ja paljon enemmän isoja ja pieniä hyviä puolia. Kaikissa meissä on huonot puolemme. Kyllä minä laatikoinnin kestän, niin paljon kuin se välillä ärsyttääkin.
t. 21
Meilläkin mies saattaa ottaa tavaran ja laittaa sen "siististi" sellaiseen paikkaan, johon se ei kuulu. Samalla vaivallahan sen laittaisi paikalleen. Esim. astiat tiskipöydälle, vaikka koneessa on tilaa, lapsen lelu lattialta pöydälle, vaikka sen voisi panna lelulaatikkoon, joku kylppäritavara keittiön pöydältä keittiön tasolle, vaikka kylppäriin on ehkä 2 metriä pitempi matka. Pyrin aina huomauttamaan, mutta nalkutusta vältän. Ehkä vielä joskus mieskin oppii laittamaan tavarat paikoilleen!
[/quote] Mä ymmärrän, että on sellaisia ihmisiä, joilla on samanaikaisesti useita eri suhteita ihmisten kanssa, joihin kaikkiin on rakastunut, ja sitten on helppo valita siitä joukosta se täydellinen (koska yksihän heistä on tietenkin täydellinen ja täysin oman mielen mukainen henkilö, josta ei vikaa löydy edes mikroskoopilla), mutta mulla ei koskaan ole ollut tällaista tilannetta. Mites muilla?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 10:28"]
[/quote]
Ei tämä piirre tullut esiin kunnolla kuin vasta lapsen hankinnan myötä, kun tavaran määrä, joka ei ollut kummankaan "omaa", lisääntyi.
Ja vaikka olisin tiennyt, olisin minä tuon miehen silti ottanut. On se muuten niin loistava mies ja paljon enemmän isoja ja pieniä hyviä puolia. Kaikissa meissä on huonot puolemme. Kyllä minä laatikoinnin kestän, niin paljon kuin se välillä ärsyttääkin.
t. 21
[/quote]
Niin minäkin kestän pussittajan. Ei kukaan ole täydellinen. Tuo on yksi rasittava piirre, mutta puolestaan niitä hyviä on yllinkyllin: on hyvä isä, ei petä, ei ole väkivaltainen, ei juo, on hulvattoman hauska ja rento tyyppi. Ei vain osaa tehdä tavaroille järkeviä liikkuja.
En minäkään kaapittajastani luovu (lyö kaikki ajelevat tavarat lähimpään ovelliseen kaappiin jos vieraita tulossa) vaikka välillä aivan väärästä paikasta löytyy avaamaton kirjekuori jossa maksamaton lasku. Tai etsin pitkään saksia,kunnes muistan nähneeni ne viimeksi olohuoneen pöydällä josta arvaan miehen lykänneen olohuoneen valokuvakaappiin koska se oli lähin paikka tosin siellä ei koskaan aiemmin ole saksia säilytetty.
Muuten loistava mies joten kestän kaapituksen vaikka joskus se aiheuttaakin hieman närästystä. Ja mikä parasta mieheni siis ei ole täydellinen. Minä kun en ole täydellinen niin en haluaisi täydellistä miestäkään itselleni vaan sopivan...
naa on hauskoja :D
meilla mies ei kayta vaatekaappia! vaan vaatteet lattialla. .puhtaat ja kaytetyt. tuolien selkanojilla myos vaatteita. sohvapoydalle on kiva heittaa paidat jne.
Miehenne taitaa olla autisteja jos on pakkomielle pinoamiseen, hyi
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 00:26"]Mun mies on läjittäjä. Läjä eroaa pinosta niin, että läjä on muodoltaan ja koostumukseltaan epämääräinen ja ulkonäöltään epäsiisti. Mies läjittää lähinnä likapyykkiään (olohuoneen ruokapöydän takimmaisen tuolin päälle ja TV-huoneeseen nojatuolinsa taakse. Likapyykin seassa on satunnaisesti likaisia astioita, kaluttuja omenenraatoja, kirjoja, kaukosäätimiä ja joskun smyös puhdasta pyykkiä.
[/quote]
Voi hitsi, minä taidan itse olla osin läjittäjä osin pinoaja! :o
Tuttua. Pinoajalle voi sit seuraavan vaiheen ehdottaa....siirrä pinosta omille paikoilleen.Meidän pinoaja kyl vaan jättää pinoon. Ei liikuta siitä. Se olisi haaste. Kuitenkin on kiva, että pinoaa. Kun muuten ne on levällään. Ite oon levittelijä ja lapsilla sama tapa.
pidosta