Suomessa syödään 70 MILJOONAA KILOA makeisia vuodessa
Miten paljon te läskimammat niitä oikein mussutatte kun minä en syö makeisia juuri ollenkaan?!???
Kommentit (27)
määrään mahtuukaan. Eikö muka vaikuta terveyteemme? Ja juuri pikkulapset saa mättää viikonloppupussiinsa valtavat määrät tätä aivoruokaa? Sairasta!
n. 200 g x viikko. Laske siitä paljonko mussutan elämäni aikana.
En minäkään syö niitä ollenkaan, mutta syön muuta kyllä liiaksikin. Anna muiden olla, parempi ne makeiset kuin viina ja huumeet
ja karkkia kuluu paljon. Yleensä syön suklaalevyn per päivä ja päälle vielä muutakin herkkua.
Joka päivä vedän, enkä välitä yhtään! Kiloja ei kyllä kerry, kah kun kuntoilee.
Esim. ruotsalaiset syövät paljon enemmän.
Suomessa syödään 70 MILJOONAA KILOA makeisia vuodessa Miten paljon te läskimammat niitä oikein mussutatte kun minä en syö makeisia juuri ollenkaan?!???
Niitä oikein mussutat kun minä en syö niitä yhtäkään?!??
joo, kyllä se jokapäiväinen karkkiannos on saatava. sikana syön.
100g suklaata, ällö olo :)
Arvioisin että en syö yleensä edes viikottain karkkia, kuukaudessa ehkä 500g max.
joulun aikaan menee muutama viikko että menee tuo määrä päivässä
Itse ostin juuri eilen ensimmäisen kerran puoleen vuoteen irtokarkkeja ja söin sen 300g siinä illan aikana. Eipä varmaankaan tarvitse ostaa taas karkkia ainakaan seuraavaan puoleen vuoteen.
Noin kaksi pikkuhyvä-pussia viikossa?
mutta syön silti suklaata. En tosin määriä ole laskenut.
Kyllä karkkia saavat muutkin syödä kuin läskit. Meillä mies ja lapsetkin syövät karkkia eikä kukaan ole läski.
Mutta varmaan me sitten syödään se ap:nkin osuus eikä olla siksi ihan noin kireitä. :)
muutama nolla liikaa? :D :D
Ei ole. Suomalaiset syövät keskimäärin 13,5 kg - 14kg makeisia vuodessa. Meitä on se reilu viisi miljoonaa. Laskepa siitä.
Minusta luku on ihan pöyristyttävä.
ap
Ei kyse ole pelkästään läskistäkään. Karkeissahan ei ole minkäänlaista oikeaa ravintoa tai ravintosisältöä. Sen sijaan tosi paljon lisäaineita, väriaineita ym joilla on todettu haitallisia vaikutuksia. Jos kunnon ruuan ja välipalojen tilalla on "tyhjää" (kuten varmaan normaalipainoisella karkkien mussuttajalla on), ei voi voida kovin hyvin ainakaan pitkällä aikavälillä.
ap
Ei tuo nyt niin kauhean suuri määrä ole. Yksi Jim-patukka.
n. kilon viikossa.
Tiedän kyllä terveyshaitat, mutta se vain jäi päälle, kun lopetin tupakan polton ja piti korvata pahe paheella.
Tyhmää on, tiedetään. Välillä sitten pidän kuukauden karkkilakkoja (ja korvaan ne leivoksilla).
Sen sijaan jaksavat nostaa voin kaiken pahan aluksi ja juureksi. Mikseivät yhtä voimallisesti tule esiin tämän järkyn karkkimäärän tiimoilta?? Tässä olisi yksi kohde, joka on kansanterveyden kannalta ihan keskeinen. Ja kun se mässyttäminen ei edes rajoitu karkkeihin, vaan ihan karkkeja vastaavia ovat esim. murot ja vaikka keinotekoiset lisäainevanukkaat. Sokeria meneekin sitten jo ihan hirvittäviä määriä yhteensä ja suomalaiset voivat pulleasti.
ap