Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhat vanhemmat. Onko kotikin sitten tosi vanhanaikainen vai nuortuvatko vanhukset lasten myötä?

Vierailija
13.10.2012 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 7- ja 9-vuotiaat. Meillä on koti sisustettu pääosin vanhoilla huonekaluilla (1800-luvulta 1960-luvulle). Talossa on langaton verkko, 3-4 plekkaria (3 ja 2), 3 iPhonea ja yksi Nokia (en muista mallia, mutta nettiin pääsee ja on kosketusnäyttö ja näppäimistö), 3 läppäriä ja 2 pöytäkonetta sekä nettiradio. Telkkareita on 6, kaikki toiminnassa ja eri huoneissa.

IPadit on nyt harkinnassa. Vielä jahkataan, kun on noita iPhoneja ja mietityttää, olisko ne sitten tarpeelliset. Voishan sitä yhden kokeeksi ostaa.

Lasten valtakunta on pääosin yläkerrassa, missä heillä on 3 huonetta ja aula käytössään. Molemmilla omat huoneet ja yksi huone on sitten yhteinen. Lisäksi siellä ylhäällä on yksi työhuone.

Vai istutteko kaikki eri huoneissa eri töllöjä tuijottamassa tai läppäreitä näpyttämässä?

Vierailija
22/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä oli kyse huonekaluista. Mun kohdalla vanhat vanhemmat näkyivät mm. siinä, että esim. mitään elektroniikkaa ei hankittu, ei videoita, ei mun niiiiiin haluamaa gameboyta mulle jne. Kaikki perusteltiin sillä, että ei ennenkään ole tarvinnut. Ei saanut meikata, tämäkin perusteltiin sillä, että "ei ennenkään". Kylillä ei saanut käydä kavereitten kanssa, äitini perusteli sen sillä, että "ei ennenkään". Kyytiä ei saanut mihinkään. Sama perustelu. Harrastuksia ei saanut olla, sama perustelu. Vaatteet piti tehdä itse niin pitkälle kuin mahdollista, puhumattkaaan ruuista. Mikään uusi ei yleensäkään ollut sallittua. Tai se oli ainakin HYVIN paheksuttavaa. Kotona opetettiin luokkaerot ja punaisten ja valkolaisten erot.

kerro ihmeessä lisää :-).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on 7- ja 9-vuotiaat. Meillä on koti sisustettu pääosin vanhoilla huonekaluilla (1800-luvulta 1960-luvulle). Talossa on langaton verkko, 3-4 plekkaria (3 ja 2), 3 iPhonea ja yksi Nokia (en muista mallia, mutta nettiin pääsee ja on kosketusnäyttö ja näppäimistö), 3 läppäriä ja 2 pöytäkonetta sekä nettiradio. Telkkareita on 6, kaikki toiminnassa ja eri huoneissa.

IPadit on nyt harkinnassa. Vielä jahkataan, kun on noita iPhoneja ja mietityttää, olisko ne sitten tarpeelliset. Voishan sitä yhden kokeeksi ostaa.

Lasten valtakunta on pääosin yläkerrassa, missä heillä on 3 huonetta ja aula käytössään. Molemmilla omat huoneet ja yksi huone on sitten yhteinen. Lisäksi siellä ylhäällä on yksi työhuone.

Vai istutteko kaikki eri huoneissa eri töllöjä tuijottamassa tai läppäreitä näpyttämässä?

Kun on iso talo, on kiva, kun on esim. tietokone siellä, missä sattuu olemaan. Meillä on kuitenkin kolme kerrosta talossa. Se, että noita laitteita on, ei tarkoita sitä, että ne olisi kaikki käytössä aamusta iltaan. Se vain helpottaa elämää :) Ei tarvi kanniskella laitteita ympäri taloa, kun niitä on vähän joka puolella.

Me vietetään paljon aikaa pihalla: mm. grillataan läpi vuoden, tehdään porukalla puutarhahommia, pelataan jalkapalloa, pojalla on nyrkkeilysäkki tuossa terassilla... Matkustellaan myös koko perheen voimin. Käydään lomareissujen lisäksi viikonloppureissuja ja ihan päiväreissujakin.

Vierailija
24/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodissa on varsin eklektinen sisustus, eri vuosikymmenten klassikkohuonekaluja, ei mitään lastulevyä. Kuuntelemme myös klassikkomusaa eri vuosikymmeniltä, myös tämän päivän musiikkia - jos on laadukasta - samaa mitä kaksikymppisetkin. Taulutv on, mutta Pleikka ja Wii tms. puuttuu. Niitä hankitaan jos lapset joskus alkavat kärttää.

Vierailija
25/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni on:)) Mies arvosta luksusta,minä siisteyttä. Lapsi on työ,joka vanhenta valitettavasti.

Vierailija
26/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. En ole varma,elääkö mun mies lapsenlapsia asti. Ei varman jaksa enää:)) Sorry:))

Vierailija
27/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nelikymppisiä (tai täytetään ensi vuonna), samoin meidän kaverit ovat suurin piirtein samoissa lukemissa. En tiedä millaista nuorten kotona nykyään on - silloin kun itse olin nuori, minulla oli hyvin vähän mitään huonekaluja kun ei ollut yhtään rahaa.

Mielestäni meillä on aika tavallista, suomalaisen hillittyä ja selkeää, mutta mistäs minä tiedän. Pari mummolta perittyä antiikkiesinettä, mutta suurin osa ostettu ihan taviskaupoista tässä viimeisen vuosikymmenen aikana.

Vierailija
28/48 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on iso talo, on kiva, kun on esim. tietokone siellä, missä sattuu olemaan. Meillä on kuitenkin kolme kerrosta talossa. Se, että noita laitteita on, ei tarkoita sitä, että ne olisi kaikki käytössä aamusta iltaan. Se vain helpottaa elämää :) Ei tarvi kanniskella laitteita ympäri taloa, kun niitä on vähän joka puolella.

Me vietetään paljon aikaa pihalla: mm. grillataan läpi vuoden, tehdään porukalla puutarhahommia, pelataan jalkapalloa, pojalla on nyrkkeilysäkki tuossa terassilla... Matkustellaan myös koko perheen voimin. Käydään lomareissujen lisäksi viikonloppureissuja ja ihan päiväreissujakin.[/

Hitsi,mun tekee mieli se Kytäjä:)) Luonto,hevoset,golfi.Mutta kun ei,kaksi luksus kerrostalo kämpä on ihan jees tällä hetkellä. Miehen mielestä siis.Toisalta hyvä,jokaisella on oma tilaa. Toisalta ei. Kaipaan kyllä läheisyyttä.

Vierailija
29/48 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi iltatähtikotia tiedän. Molemmissa oli vanhanaikaista. Toisessa tosin myös uusia juttuja, kun vanha isä osti lapsilleen ja uudelle vaimolleen kaikkea hienoa että sai itse olla rauhassa.

Vierailija
30/48 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Millainen on mummolasisustus? Räsymatot, kaappikello ja sitä rataa? Kuulostaa enemmän hipserimaulta mielestäni.

Vierailija
31/48 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 18:38"]

En tajua. Millainen on mummolasisustus? Räsymatot, kaappikello ja sitä rataa? Kuulostaa enemmän hipserimaulta mielestäni.

[/quote]

Tämän päivän mummolasisustus on alkuperäinen 80-luvun sisustus... aika muuttuu ja niin mummolatkin.

Vierailija
32/48 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis häh? mistä ihmeestä olet saanut sen vaikutelman, että vanhempien ihmisten kodit olisivat vanhanaikaisia? Olen käynyt monien nuorten perheiden kodeissa, jotka ovat todellakin vanhanaikaisia lastulevyhyllyineen. Vastaavasti tiedän useamman 70+ kodin, joita on esitelty trendikkäiden sisustuslehtien sivuilla.

Itselläni ikää 40+ ja kotimme on ajattoman klassinen ja silti trendikäs ;)

Vierailija
33/48 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/48 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä topaasi!

Vierailija
35/48 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä täytän 50 ja olen sinut uuden elektroniikan ja tekniikan kanssa. Lasten kanssa chattaillaan Telegramilla ja käytössä on muitakin elämää helpottavia sovelluksia. Olen itse vähän ekohörhö kierrättäjä mutta ostan kyllä teineille consseja ja hollisteria ja kyyditsen harrastuksiin ja keikoille. Huonekalut on hankittu 30 vuoden aikana, osa kierrätettynä mutta elektroniikan ostan aina uutena.

Vierailija
36/48 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen koti? Buaahhahhahaa 

Päivän paras.

Tietenkin meillä, jotka ollaan alle kouluikäisten lasten vanhemmat ja 40+ eletään ihan toisessa maailmassa, kuin niillä, jotka on 40+ ja on jo isot lapset! 

Vierailija
37/48 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on aika vanhanaikaista. Me ollaan nelikymppisiä ja meidän sisustus koostuu siitä, mitä on aikojen kuluessa hankittu, peritty ja saatu, eikä me olla vaihtamassa hyviä tavaroita "trendikkäisiin" vain siksi, että olisi trendikästä. Tästä seuraa, että vaikka joku osa joskus uusitaankin, muut osat sisustuksesta ovat vanhanaikaisia kuitenkin.

Lisäksi mulla on vanhanaikaisia käsityksiä, kuten esim tuo tavallinen levyhella, koska kun meillä sotkee monta henkilöä, jotka ei siivoa jälkiään, levyhella on helpompi hinkata patapatalla puhaaksi kerran viikossa kuin ne muut modernimmat vempeleet, jotka täytyisi siivota heti. Mulla on myös rakkaussuhde leivinuuniin.

Elektroniikkaa meillä on suht normaali määrä, yksi telkkari yläkerrassa ja toinen alakerrassa, teinillä ja mulla tietokoneen (mä tarvin töissä, teini muuten vaan) yksi pleikka ja koko perheellä padit. Mutta ei ne meidän sisustukseen juuri vaikuta.

Jännittävää tässä on se, että me on saatu lapset aika nuorina, olin 24 kun esikoinen syntyi. Silti me ollaan vanhennutttu ajan kuluessa.

Vierailija
38/48 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/48 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on vanhanaikainen koti?? Meillä on sekaisin talonpoikaiskalusteita ja moderneja huonekaluja, ihan samaa kuin muillakin:) Koti on kodikkaasti värikäs, valkoisuus ei ole meidän mielestä trendikästä - mielummin pelaamme värien luomilla tunnelmilla ja tiloilla.

Poikkeuksena teinikämppiin ehkä aito taide seinillä, suuri osa perittyjä, osa itse ostettuja.

Kuopuksen (iltatähti:D) huoneessa talonpoikaista ja Ikeaa sulassa sovussa, taivaansiniset seinät, tehosteina punaista ja valkoista. Jostain syystä lapsen kaverit "asuvat" meillä, aina on ylimääräisiä lapsia katsomassa kotiteatterissa leffoja, uimassa pihan altaassa tai nautiskelemassa hyvästä ruuasta samassa pöydässä. Ehkä tämä vanhustentalo kelpaa muillekin;)

Vierailija
40/48 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2012 klo 13:27"]

Isäni oli syntynyt vuonna -26, äitini -39. Itse olen syntynyt 1980. Terppa vaan kaikille, jotka tunnistaa :)

Eivät siis nuortuneet ja lapsuuteni oli TODELLA hyvin erilainen kuin muilla tuntemillani.

[/quote]

Minäkin olen vanhojen vanhempien lapsi ja todellakin, nuoruuteni oli hyvin erilainen kuin kavereillani :)

Myönnän, että kärsin määrätyistä asioista. Ja se harmittaa, että vanhempani ehtivät mennä niin huonoon kuntoon, että koskaan eivät pystyneet auttamaan minua. Nyt on niin, että nuorimapana sisaruksista olen minä, joka autan kuitenkin äitiäni. Isäni on kuollut jo ajat sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi