Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään lapsi syntynyt kalvoissa, tai kätilöä joka olisi moiden nähnyt?

Vierailija
12.10.2012 |

Aktiivinen synnytys ry:n sivuilla sanotaan, että osa lapsista syntyisi kalvoissa, jos niitä ei puhkaistaisi. Miksi ne kalvot pitää puhkaista?

Tuleeko istukkakin kalvojen sisällä, vai onko se niiden ulkopuolella?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin itse kalvossa ja ulkona vasta puhkaistiin 

Vierailija
2/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloihan siellä kalvojen sisällä olisi lapsi, lapsivedet, ja istukka. Kaikki siis syntyisi yhtenä möykkynä, jos kalvot olisivat täydellisen ehjät?

Ei kuulosta hyvältä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloihan siellä kalvojen sisällä olisi lapsi, lapsivedet, ja istukka. Kaikki siis syntyisi yhtenä möykkynä, jos kalvot olisivat täydellisen ehjät?

Ei kuulosta hyvältä :D

Kalvojen sisällä on lapsi ja lapsivesi. Istukka ulkopuolella.

Vierailija
4/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo olisi ihan jees? Kaikki tulisi yhdellä kerralla. Imukuppisynnytyskin olisi helpompi, tuommoisen pussukan saisi jollain koukulla vetäistyä ulos :)

Vierailija
5/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jälkeiset. Esim. hevosilla.

Katsottava että on "ehjät" =kaikki tallessa varsomisen jälkeen, ettei jää mitään sisälle tulehduttamaan jne.

Vierailija
6/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan nähnyt vauvan syntyvän kalvoissa?

Ap

Vierailija
7/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin näin on käynyt eli ne menevät lähes aina rikki ilman puhkaisuakin.

Vierailija
8/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvot ehjänä. Itse en sitä tietty nähnyt, mutta mies hieman hämmästyi. Nopea synnytys oli, ehkä sillä oli jotain osuutta asiaan. Kätilö vaan siinä sanoi, että lapselle se oli lempeämpää noin kalvojen sisällä.

Vierailija
9/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kulkee synnytyksessä niin ahtaan kanavan läpi, että kalvojen luulisi väkisinkin hankautuvan pois synnytyksen kuluessa.

Vierailija
10/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kotisynnytyksessä oli syntynyt lapsi kalvopussissa. Olivat vain ihailleet sitä pussia, eivätkä olleet tajunneet, että pussi pitää puhkaista: lapsi pahassa hapenpuutteessa siellä pussin sisällä.

Kertoja oli kotisynnytyksen puolestapuhuja, mutta halusi korostaa, että kotonakin pitää olla joku oikeasti asian osaava ihminen.

Sellaista olen myös kuullut, että olisi naiselle helpompi synnytys, jos kalvot ei puhkea.

Vierailija
11/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopus syntyi nopeasti siihen vastaanottohuoneeseen. Kätilö otti kopin ku toinen vain syntyi ilman ponnistamista. Kalvot puhkaistiin syntymän jälkeen. Ei sitä kukaan pitäny ihmeellisenä paitsi mä itse.

Vierailija
12/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on syntynyt kalvot ehjänä. Ne tosin puhkaistiin ennen kuin lapsi oli kokonaan maailmassa.

Vierailija
13/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihan silloin mitaan hapenpuutetta ole. Eiko se vauva ole ihan samassa tilassa kalvoissaan ja vesissaan kuin kohdussakin?

...että kotisynnytyksessä oli syntynyt lapsi kalvopussissa. Olivat vain ihailleet sitä pussia, eivätkä olleet tajunneet, että pussi pitää puhkaista: lapsi pahassa hapenpuutteessa siellä pussin sisällä.

Kertoja oli kotisynnytyksen puolestapuhuja, mutta halusi korostaa, että kotonakin pitää olla joku oikeasti asian osaava ihminen.

Sellaista olen myös kuullut, että olisi naiselle helpompi synnytys, jos kalvot ei puhkea.

Vierailija
14/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan päätä peittää sikiökalvo.

Vierailija
15/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan päätä peittää sikiökalvo.

Vierailija
16/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kalvoissa syntyminen jotenkin epäedullisempaa lapselle kuin ilman niitä?

Kenties vaikemapi ottaa koppia? :D No, onhan siinä ainakin se benji-köysi mistä jää roikkumaan ennen lattialle mätkähtämistä...

Vierailija
17/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvoja aina puhkaista, useimmiten kai puhkeavat itsestään.

Vierailija
18/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kätilö puhkaisi ne, sattui aivan järkyttävästi.

kysyin miksi ne piti puhkaista niin sanoi nopeuttavan synnytystä?

Vierailija
19/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi niin valtaisa pallo, ettei millään mahtuisi syntymään. Siellä kalvojen sisällä olisi myös lapsivesi.

Vierailija
20/22 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvoissa, vain osin, kaiketi. En itse nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi