Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kiusaajalapsen pelotella henkihieveriin?

Vierailija
12.10.2012 |

Siis sellaisen lapsen joka kiduttaa toista lasta päivittäin koulussa, asiaan ovat puuttuneet opettajat ja vanhemmat uudestaan ja uudestaan mutta mikään ei muutu ja lapsi vain nauraa räkäisesti?

Voisiko tuollaisen kersan esim. nostaa raiveleista seinälle kenenkään näkemättä ja uhata murhata jos ei kiusaaminen lopu? Tai uhata jollakin häpeärangaistuksella, esim. että joutuu menemään koulun pihalle alasti välitunnilla tms?

Lain mukaan ei tietenkään saa, mutta moraalisesti... jotenkin ihan uskomatonta, että joiden paskojen annetaan pilata joiltakin toisilta lapsilta esim. koko ala-aste, aiheuttaa mielisairauksia ja jopa itsemurhia ja kouluampumisia. Kai nyt jotkut keinot löytyy! Vai pitääkö uhata rikollisjengillä sen kiusaajan mutsia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota pohtinut paljon ja pakko myöntää, että mieli tekisi pyytää paria motoristia uhkailemaan, mutta päädyin toiseen ratkaisuun. Kiusaaja kiusatkoon uusia uhreja, ei mun lasta enää.

Vierailija
2/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sossuntädit perheeseen pelottelemaan. Teidän ei tarvitse :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on mielenterveys ongelmia kiusaamisen takia.

Ja jos hän olisi VAIN kertonut meille kiusaamisestaan, niin mä oisin vetänyt sen asian niin viimeseen pilkkuun asti että mun lapsi saa olla rauhassa vaikka se ois sitten nuo sun kuvailemas keinot!!!

Joten anna jumaliste mennä, millä uhalla tahansa. Mikään ei oo kuitenkaan niin pahaa katsottavaa, kuin että oman lapsen terveys tuhoutuu!

Vierailija
4/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani on mielenterveys ongelmia kiusaamisen takia.

Ja jos hän olisi VAIN kertonut meille kiusaamisestaan, niin mä oisin vetänyt sen asian niin viimeseen pilkkuun asti että mun lapsi saa olla rauhassa vaikka se ois sitten nuo sun kuvailemas keinot!!!

Joten anna jumaliste mennä, millä uhalla tahansa. Mikään ei oo kuitenkaan niin pahaa katsottavaa, kuin että oman lapsen terveys tuhoutuu!

Ihmettelen vain, että miten muka oikeasti ei muka löydy keinoja saada keskenkasvuista tyrannia kuriin.

ap

Vierailija
5/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraalisesti se on aika arveluttavaa, mutta on myös moraalisesti arveluttavaa antaa omaa lasta kiusata. Joskus on vaan valittava kahdesta pahasta pienempi paha. En siis osaa sanoa mitä tehdä.

Vierailija
6/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä haaste raastuvanoikeuteen.

Mä myös tekisin loputtoman määrän kanteluita reksille.

Vierailija
7/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä pahoillani, ettei lapsesi teihin edes luottanut, että olis kertonut ajoissa.

Toivottavasti elämänsä paranee, vaikka tie on pitkä, valitettavasti.

Vierailija
8/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiat todella huonosti, ja se purkaa sen noin. Sekä kiusaaja että kiusattu tarttis apua.

Vierailija
9/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantelu koulusta ja rikosilmoitus.

Vierailija
10/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiat todella huonosti, ja se purkaa sen noin. Sekä kiusaaja että kiusattu tarttis apua.

jos kotioloja ajatellaan, onpahan kusipää päässyt vallan makuun, sairasta se on. Se, että itseluottamus on vähän nihkee, ja on vähän haastava lapsi ollut vauvasta asti, ei ole vielä sitä, että olis asiat tosi huonosti, ne on vaan vaiheessa...

Oks, mähän puolustan kiusaajaa... joka on lähes tuhonnut lapseni :(

Vierailija
11/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei kyllä ollut koulukiusaaja, vaan koko taloyhtiötä terrorisoiva 12 v poika joka rääkkäsi pienempiään eikä mikään auttanut.

Minkäänlainen puhe ja selitys ei tehonnut, vanhempansa ei ottaneet mitään kantaa. Sanoivat vaan että ei he sille mitään mahda, patteriinko poika pitäisi sitoa.

Menin sitten kerran ulos kun tämä poika oli taas pahoinpidellyt lapsiani ja nappasin hartioista kiinni, ravistelin ja sanoin

että nyt on kuules juttu sillä lailla et jos kerrankin vielä kuulen että olet tehnyt yhtään mitään lapsilleni tai edes hipaissut niitä,

niin tulen ja hakkaan sulta paskat housuun, pieksen sut teholle. Menikö jakeluun?

Sen jälkeen minun lapseni saivat olla rauhassa.

Eikä tuo poikakaan sitä pahalla ottanut.

Alkoi tuon jälkeen tulla usein mun juttusille jopa, se oli aikalailla sellainen ressukka tapaus. Vanhemmat joivat ja tappelivat.

Me muutettiin sieltä sitten pois, kuulin myöhemmin että poika oli otettu huostaan, hyvä niin.

Vierailija
12/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kotioloja ajatellaan, onpahan kusipää päässyt vallan makuun, sairasta se on. Se, että itseluottamus on vähän nihkee, ja on vähän haastava lapsi ollut vauvasta asti, ei ole vielä sitä, että olis asiat tosi huonosti, ne on vaan vaiheessa...

Oks, mähän puolustan kiusaajaa... joka on lähes tuhonnut lapseni :(

vaan korvien väliä. Jotainhan on pielessä, kun toisen kiusaamisesta saa nautintoa. Ainakin itsetunnon kanssa on varmasti ongelmia. Sillä lailla mun mielestä on tosi huonosti, että onhan se kiusaaminen ihan todella sairasta!

Sitäpaitsi, jos kiusaaminen saadaan yhden kiusatun kohdalla poikki, se kiusaaja vain siirtyy seuraavaan. Siksi mun mielestä myös se kiusaaja pitäisi jollain lailla hoitaa kuntoon.

Entäs sitten ne suuret massat, jotka kattoo sitä kiusaamista vierestä? Missä on niiden empatia?

Mutta täälläkin palstalla on vaikka kuinka paljon niitä, joiden mielestä kiusaaminen on ok ja kiusatut vaan herkkänahkaisia. Eihän kiusaaminen koskaan lopu, kun sitä vähätellään.

Silti mun mielestä samalla mitalla takaisin antaminen ei ole ratkaisu. Mutta en minäkään tiedä, mikä se ratkaisu olisi. Millä ihmiset oppisivat olemaan inhimillisiä toisiaan kohtaan? Että kukaan ei edes haluaisi kiusata toisia?

Vierailija
13/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 4, eipä saa silti,

olen kyllä pahoillani, ettei lapsesi teihin edes luottanut, että olis kertonut ajoissa.

Toivottavasti elämänsä paranee, vaikka tie on pitkä, valitettavasti. "

Eipä saa silti? voi vitja miten paska selitys sulla !!!

Jos sulla ei oo muuta sanottavaa kuin tuo, niin sun on ihan turha kuule tulla pahoittelemaan mulle yhtään mitään!!

Niin ja kyse ei ole mitenkään siitä, etteikö ME vanhempina oltaisi luotettavia. Ollaan kyllä. MUTTA LAPSI EI KERTONUT SIKSI, KOSKA:

- EI HALUNNUT SATUTTAA MEITÄ VANHEMPIA

- EI HALUNNUT OLLA "NOLO ROLLIKELLO"

Ja etenkin tuo ensimmäinen, että ei halua satuttaa omia vanhempiaan ja yrittää sen takia kestää, niin tajuatko miten sydäntä raastavaa on kuulla tollasta!!!!!

Ja kun lapsi ei kanssa välttämättä osaa ajatella niin kuin aikuinen tuossa toisessakaan jutussa minkä sanoin. Lapsi näkee sen noin. Kun taas aikuinen näkee just toisinpäin, että kun kertoisi eteenpäin niin se olisi vain itsensä auttamista ja juuri hyväksi! joten yritäppä lasta saada tajuamaan sitten tämä...

Et eikun vaan omatoimisesti käsiks siihen kiusaaja lapseen jos tarve vaatii!

Vierailija
14/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tyttöä olivat pahimpia, ilkeitä lehmiä. Kiusaaminen ei koskaan mennyt fyysiseksi mutta loppua sille ilkeilylle ja rumille sanoille ei tullut koko peruskoulun aikana, opettajat ja rehtori aivan aseettomia näiden kullanmurujen edessä.

Jos omaa lastani kiusattaisiin, tekisin kyllä kaikkeni estääkseni sen. Jos touhu menisi pahaksi, saattaisin jopa soittaa niille motoristeille tai maksaa jollekin, että hakkaa kiusaajan.

Vierailija
15/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä olen koulukiusattu, lähes koko luokka kiusasi vuorollaan

Pari tyttöä olivat pahimpia, ilkeitä lehmiä. Kiusaaminen ei koskaan mennyt fyysiseksi mutta loppua sille ilkeilylle ja rumille sanoille ei tullut koko peruskoulun aikana, opettajat ja rehtori aivan aseettomia näiden kullanmurujen edessä.

Jos omaa lastani kiusattaisiin, tekisin kyllä kaikkeni estääkseni sen. Jos touhu menisi pahaksi, saattaisin jopa soittaa niille motoristeille tai maksaa jollekin, että hakkaa kiusaajan. "

Vierailija
16/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ei saataisi kuriin, menisin poliisin puheille.

kiusaajallakin omat ongelmansa, sossutädit sinne vaan.

Tunnen myös erään tapauksen, 6v lapsen, jolla NARSISITIA piirteitä, LÄÄKÄRI TODENNUT ja se on täyttä totta.!

Ja äitinsä samanlainen sika.

mutta laittaisin pisteen heti sille kiusaamiselle, ja toivoisin todella, että lapsi sen jaksaisi kertoa, jos kiusataan.

T: 10v koulukiusattu, en halunnut kertoa äidille ja isälle kun pelkäsin, että meno vaan pahenee, enkä halunnut pahoittaa äidin ja isän mieltä.

No, kunnes henkeni oli riittävän vaakalaudalla, vihdoin uskalsin aukaista sanaisen arkkuni. Ja kiitos niiden kiusaajapaskojen, olen kulkenut 5v terapiassa ja loppua ei näy.

lapset voivat olla toisille todella sairaita.

Vierailija
17/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ei saataisi kuriin, menisin poliisin puheille.

kiusaajallakin omat ongelmansa, sossutädit sinne vaan.

Vierailija
18/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa, pipon heittelyä, repun piilottamista, tai jotain muuta konkreettista.

Mutta entä kun kiusaaminen on ryhmän ulkopuolelle sulkemista ja halveksuvaa suhtautumista? Uhkaisitteko todella hakata luokkakaverin siksi ettei tämä huoli lastanne mukaan porukkaan?

Ja silti se ulossulkeminen on todella satuttavaa.

Vierailija
19/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kiusaa lapsellisuuttaan tai haluaa nostaa egoaan ylöspäin.

Näin mä veikkaisin monen kohdalla esimerkiksi jotka kiusaa.

+ että luonne on ilkeämpi&empatiakyvyttömämpi.

Vierailija
20/32 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa, pipon heittelyä, repun piilottamista, tai jotain muuta konkreettista.

Mutta entä kun kiusaaminen on ryhmän ulkopuolelle sulkemista ja halveksuvaa suhtautumista? Uhkaisitteko todella hakata luokkakaverin siksi ettei tämä huoli lastanne mukaan porukkaan?

Ja silti se ulossulkeminen on todella satuttavaa.

En vähättele muutakaan kiusaamista, mutta moni ei miellä tätä miksikään. Kikatusta, ilmeilyä, selän kääntöä, silmien pyörittelyä. Ei oteta mukaan, ei haluta istua viereen, vähän hihitystä... Miten tuon saa loppumaan? Miten sen voi tehdä näkyväksi?

Minun eskarilaisellani on kaveri, joka vähän väliä sulkee lapseni pois seurastaan. Ilmoittaa ihan minun kuulteni välillä, miten ei olla tuon kanssa, kun se on tyhmä. JOs puutun, ymmärtää kyllä olla samaa mieltä mutta ei mitenkään muuta käytöstään. Harmittaa, kun lapseni arvostaa todella tätä kaveriaan, ja tämä kaveri on lapselleni todella tärkeä. Me äiditkin olemme ystäviä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi