Hyi! Pelottava feikkiprofiili Facessa. Muija käyttää bloggareiden lasten kuvia!
Kommentit (80)
joilla blogeista lainattuja kuvia. Mikähän juttu tuossa voi olla taustalla...
epäilyttämään tämä ystävä Toni P....., joka kommentoi kaikkia kuvia. Olisko hän tämän profiilin takana. Saattaa olla ihan tekaistu profiili, kun kaverina on melkeinpä vaan noita julkkiksien fani-profiileja, jotka hyväksyvät kaikki kavereikseen, mutta mikä voi olla ihmisen motiivi tähän???
niiden feikkiprofiilien takana...
joilla blogeista lainattuja kuvia. Mikähän juttu tuossa voi olla taustalla...
epäilyttämään tämä ystävä Toni P....., joka kommentoi kaikkia kuvia. Olisko hän tämän profiilin takana. Saattaa olla ihan tekaistu profiili, kun kaverina on melkeinpä vaan noita julkkiksien fani-profiileja, jotka hyväksyvät kaikki kavereikseen, mutta mikä voi olla ihmisen motiivi tähän???
ainakin heti yhden, jolla on Saana Parviaisen kuva profiilikuvana ja sit taas bloggareiden ja koirien kuvia profiilissa. Ja sit tää Toni itse kommentoinut kuvia.
nuo salkkarifeikkiprofiilitkin tämän Tonin tekosia???
AV-mamma-salapoliisi vauhdissa :D
teinin hömpötyksiä. Mielikuvitusmaailmaa...
Kävin kattoo profiilin ja linkitän sen kaikille mahd.tutuille...Niin syvältä :( Ja ihmetyttää se miten joku valmis näkee tollasen vaivan,ei oo kaikki kotona..
Tulee mieleen vain yksi mahdollinen syy tuollaiselle toiminnalle...
ja noilla salatut elämät näyttelijöiden feikkiprofiileilla saa varmasti paljon lapsia kavereikseen :(
feikkiprofiilin takanahan ei voi olla kukaan muu kuin melkeimpä joka kuvaan kommentoinut Toni. "hyvä kuva susta rakas ystävä" on aika tuttavallisesti ilmaistu, ja selvästikin p*jauhantaa kun kyseessä on nimenomaan feikkiprofiili. Yrittää siis oman profiilinsa kautta saada näyttämään feikkiprofiiliaan aidolta kun kommentoi sinne aivan kuten kaverilleen.
Ilmiantakaa feikkiprofiili siitä hänen profiilisivullaan olevan Lisää kaveriksi- nappulan vieressä olevasta painikkeesta missä on se rataksen kuva. Mitä enemmän ilmiantoja niin varmaankin sitä varmemmin se tulee poistetuksi.
mut en kuitenkaan usko että tämän takana olis kukaan nuori tyttö... Tuo profiilikuvakin on varmasti varastettu.
Sen verran mitä leikin salapoliisia oli jännä huomata että pari tän Väärälän kaveria on aika moisia Cheek faneja...ja molemmat vasta liittyneet facebookkiin....
"Erkki Luoma-aho: Sandra.. Sä akka oo sandraa nähnykkää jos sulla edes omia lapsia on.. tuskinpa vain ku huomiota pitää tällä lailla hakea.. Meidän lapsi, mikää sandra, niin ruman nimenki oot keksiny ettei sellasta kukaan lapselle annakkaan muutaku tollanen tyhjäpää
2 tuntia sitten"
http://hansku-koti-ksityt-silmterni.blogspot.fi/
Oikeasti aika sairasta. Ja tuolla on profiilikuvana Saana Parviaisen kuva ja se sama Toni Palmio kaverina kommentoi kuvia..
Että niitä omien pentujen kuvia ei kannata laittaa nettiin _ikinä_. Ei edes puolijulkisiksi. Kuka tahansa voi ne sieltä ottaa. Jos joku haluaa teidän lapsia nähdä, lähettäkää kuvat sähköpostilla tai pyytäkää kotiinne katsomaan.
Vaikka ajatus on hyvä, niin et voi olla koskaan varma, kuka ne kuvat sieltä ottaa ja levittää ympäriinsä. Tällaisten feikkiprofiilien lisäksi voi joku ikävämpikin tapaus tehdä inhottavuuksia lastenne kuvien kanssa. Kuvitelkaapa esimerkiksi tapaus, että joku kaupungissanne asuva tyyppi stalkkaisi lastenne kuvia, keräisi niistä tietoa esim kuvatekstejä lukemalla. "Jahas, taitaa tuolle Joni-Armeliinille kelvata kinuskijätski!". Tyyppi sitten ottaa nämä kuvat ja kinuskijätskin ja menee lasta vastaan koulun pihalle.
"Etkö sinä olekin Joni-Armeliini! Minä olen sinun Amerikan setä Perttuli. Tunnistin sinut näistä kuvista, mitä sinun äiti Marjuliini on lähettänyt minulle. Tulepas kyytiin, niin mennään vähän ajelulle. Minulla on täällä kinuskijäätelöäkin!"
Ei ehkä kovinkaan yleinen toimintatapa mutta ei mahdotonkaan.
bloggareiden oikeita nimiä ja henkilöllisyyksiä? Sehän nyt helpottuu, kun kaikki sutena hyökkäävät sivustolle vaatimaan lasten kuvien pois ottamista.
Ilmoittaisko joku vaikka nettipoliisille?
Että niitä omien pentujen kuvia ei kannata laittaa nettiin _ikinä_. Ei edes puolijulkisiksi. Kuka tahansa voi ne sieltä ottaa. Jos joku haluaa teidän lapsia nähdä, lähettäkää kuvat sähköpostilla tai pyytäkää kotiinne katsomaan.
Vaikka ajatus on hyvä, niin et voi olla koskaan varma, kuka ne kuvat sieltä ottaa ja levittää ympäriinsä. Tällaisten feikkiprofiilien lisäksi voi joku ikävämpikin tapaus tehdä inhottavuuksia lastenne kuvien kanssa. Kuvitelkaapa esimerkiksi tapaus, että joku kaupungissanne asuva tyyppi stalkkaisi lastenne kuvia, keräisi niistä tietoa esim kuvatekstejä lukemalla. "Jahas, taitaa tuolle Joni-Armeliinille kelvata kinuskijätski!". Tyyppi sitten ottaa nämä kuvat ja kinuskijätskin ja menee lasta vastaan koulun pihalle.
"Etkö sinä olekin Joni-Armeliini! Minä olen sinun Amerikan setä Perttuli. Tunnistin sinut näistä kuvista, mitä sinun äiti Marjuliini on lähettänyt minulle. Tulepas kyytiin, niin mennään vähän ajelulle. Minulla on täällä kinuskijäätelöäkin!"
Ei ehkä kovinkaan yleinen toimintatapa mutta ei mahdotonkaan.
Ei meidän lapset kulje pussi päässä ulkonakaan, varmaan aika hemmetin moni naapurustossa tietää heidän nimensä sun muuta.
Mistä kohtaa se Sami juttu löytyy?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=122188644596578&set=a.107718849…
Sama kuva löytyy blogista:
http://teiniaidintunnustukset.blogspot.fi/2012_04_01_archive.html
mikä motiivi tehdä tollasta
Ja kun tarkemmin tutkii ni noita feikkiprofiileja taitaa olla useampia...