Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tajua kuinka paljon kotiäitiys minulta vaatii!

Vierailija
11.10.2012 |

Meillä on lapset 12, 11, 8, 3 ja 1v.2kk ja olen siis kotiäitinä. Mulla on paljon hommaa, kotityöt, ruoka, lasten koulut ja harrastukset, pienempien ulkoilut jne.jne.

Mies ei tunnu tajuavan kuinka paljon tämä kaikki minulta vie, tähän päälle tietysti oma liikkuminen, itsestä huolehtiminen ja oma aika sekä miehen kanssa vietetty (iltaisin siis lasten mentyä nukkumaan on aikaa miehelle ja itsekseen lukea tai katsoa joku leffa)

Aamulla herään 6.30-7.30 riippuen miten koulut alkaa, vien 8vuotiaani ja lähetän isommat, sitten kotiin laittamaan ruokaa, pyykit ym.ja sitten 10n jälkeen menen pienten kans ulos jollei ole kerhoilua ohjelmassa. Sitten otan koululaisia vastaan ja vietän heidän kanssa aikaa ja toki pikkuistenkin.

Päivällisen jälkeen on harjoituksiin viemistä (8v.on vain yksi harrastusilta ja 11 ja 12 vuotiailla kahdet, onneksi ovat samassa ryhmässä!) Harrastusten aikana teen kauppaostokset ja ehkä hetken puistossa pienten kanssa. Illat menee läksyissä, kotihommia, tätä normaalia olemista ja 21.30 on talo hiljentynyt. :)

Olen niin onnellinen lapsistani ja tästä elämästä ,mutta harmittaa kun mieheni mielestä minulla on aikaa, eikä ole haasteista tms.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien elämä on tollasta, ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Hienoa jos kerkeät itsestäsikin huolehtimaan niinkuin sanoit.

Vierailija
2/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole haasteita nähnytkään, jos joka ilta ehdit möllötellä leffoja ja lukea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen toki oikein onnellinen, mutta pieni tsemppaus mieheltä olisi paikallaan. En todellakaan kaipaa mitään urhoollisuusmitalia, toki nyt pääsen helpolla kuin 8 ja 3vuotiaan välissä kun kävin töissä, mutta kuitenkin

Koen, että on tärkeää huolehtia myös itsestään ja yhteinen aika miehenkin kanssa illalla on kiva, lapset ei ole koskaan missään yökylässä taikka hoidossa niin illalla ihan mukava keittää teetä, katsoa elokuvaa yhdessä ja toki sitä yhtä juttua tehdä.

Käyn myös joka ilta lenkillä yksin kun pienemmät menee nukkumaan tai sitä ennen. Sekin on hyvä, saa olla omien ajatusten kanssa ja pysyy hoikkana

ap

Vierailija
4/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset miehelle niin eikohan sen silmat avaudu lapsiperheen arjesta.

Vierailija
5/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtäväsi ovat naurettavia. Mitä ihmeen lähettämistä ja vastaanottamista on 11- ja 12-vuotiaissa isoissa koululaisissa???

Olet kyllä yksi aivopieru koko ihminen.

Vierailija
6/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset miehelle niin eikohan sen silmat avaudu lapsiperheen arjesta.

mutta en millään raski jättää lapsia noin pitkäksi aikaa. Nyt kun ehdotin, että menisin siskoni kanssa marraskuun lopulla hotelliin yöksi helsinkiin ja tehtäis samalla jouluostokset niin vastaus oli "pikkuiset pitäis kyllä ottaa mukaan, isommat menee hänen kanssa kotona justiinsa kun ovat koulussa.."

Vierailija
7/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista kotiäitiys on. Ihanaa ja palkitsevaa, mutta tekemistä on useamman lapsen kanssa enemmän kuin ehtii vuorokaudessa tekemään! Ainakin, jos vielä mies tekee pitkää päivää töissä eikä osallistu lasten- ja kodinhoitoon.

Vierailija
8/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtäväsi ovat naurettavia. Mitä ihmeen lähettämistä ja vastaanottamista on 11- ja 12-vuotiaissa isoissa koululaisissa???

Olet kyllä yksi aivopieru koko ihminen.

raskaana, mutta tottakai oman puolison kannustus on tärkeää! ap

Vierailija
9/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ap on todella laiska. Tuohan on paljon helpompaa kuin työssäkäyvällä äidillä, joten siinä mielssä ymmärrän kyllä miestäsi hyvin.

Vierailija
10/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole sama asia kuin raskasta? Ilmeisesti itse haluat kuitenkin kotona olla? Tsemppaatko sinä paljon miestäsi jaksamaan työelämässä?

Vierailija
11/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummalla on rankempaa. Ja aivan varmasti ap:n tsemppaa miestään, jolla tuskin on ihan hirveän rankkaa, kun ei tarvitse työpäivän jälkeen miettiä lastenhoitoa eikä kodinhoitoa.

Meillä elämä ei ole kummallakaan rankkaa, ei miehellä eikä minulla. Eletään tavallista elämää, joka oikeasti ei tänä päivänä uuvuta jos ei itse tee siitä uuvuttavaa omilla valinnoillaan. Silti me tsempataan toisiamme joka päivä, annetaan tunnustusta ja kerrotaan että arvostamme tosiamme. Täysin normaalia terveelle parisuhteelle, eikä ole ollenkaan kohtuutonta toivoa sitä.

Vierailija
12/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole sama asia kuin raskasta? Ilmeisesti itse haluat kuitenkin kotona olla? Tsemppaatko sinä paljon miestäsi jaksamaan työelämässä?

hommaa, huolehdittavaa ja tekemättömiä asioita ja kuten sanoin, niin toki nyt pääsen helpommalla kuin työssäollessani

Tsemppaan myös miestäni, ei hänen tarvi juurikaan töiden jälkeen tehdä. Ei kummallakaan ole sillä tavalla rankkaa, raskasta. Ja parisuhde hyvä ja lapset suurin ilo ja onni. Olisi kiva jos mies ymmärtäisi kuitenkin esim.sen, että kyllä tässä tätä hommaa riittää minullakin päivisin

Vierailija
13/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummalla on rankempaa. Ja aivan varmasti ap:n tsemppaa miestään, jolla tuskin on ihan hirveän rankkaa, kun ei tarvitse työpäivän jälkeen miettiä lastenhoitoa eikä kodinhoitoa.

Meillä elämä ei ole kummallakaan rankkaa, ei miehellä eikä minulla. Eletään tavallista elämää, joka oikeasti ei tänä päivänä uuvuta jos ei itse tee siitä uuvuttavaa omilla valinnoillaan. Silti me tsempataan toisiamme joka päivä, annetaan tunnustusta ja kerrotaan että arvostamme tosiamme. Täysin normaalia terveelle parisuhteelle, eikä ole ollenkaan kohtuutonta toivoa sitä.

Vierailija
14/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokee että haluaisi olla lastensa kanssa enemmän. Minusta saisit olla vain kiitollinen elämästäsi eikä tarvitsisi vaatia vielä enemmän tunnustusta. Löydä se itsestäsi.

Vierailija
15/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että väittäisit tuota raskaaksi!

Vierailija
16/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö olisi hyvä, saisi mies laittaa ruuat ja nukuttaa lapset. Tosiasia on , että iehesi ei nyt ymmärrä , miten helpoksi kotielämän hänelle teet. Ehkä olet ollut jo liian kauan kotosalla. Koska ajattelin mennä töihin ?

Vierailija
17/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin itse pyörittää arkea. Tosi ikäviä kommentteja on tullut taas av-mammoilta, vaikka tuskimpa täällä monellakaan on tuollaista katrasta. Teillä on sentään 5 lasta, en ymmärrä kuinka tuollaista rumbaa oikeasti voisi pyörittää, jos olisitte molemmat töissä 8-16.

Meillä tekee tiukkaa 2 lapsen kanssa, kun käydään molemmat töissä. Elämä tuntuu liian aikataulutetulta jo nyt, vaikkei lapsilla ole edes arkisin harrastuksia. Se tästä vielä puuttuisi..

Mäkin kärsin kotona ollessani tuosta arvostuksen puutteesta ja kilpailusta siitä, kummalla on rankempaa. Kyllä kotona oleminen ja arjen pyöritys on ehdottomasti rankempaa, kuin pelkkä työssä käyminen jos toinen hoitaa käytännössä kaiken.

Olin itse muutaman kuukauden reissutöissä niin, että mies oli lasten kanssa kotona. Kertaakaan ei voinut myöntää, että olisi ollut rankkaa, mutta aina kun tulin himaan meillä oli aivan tajuton kaaos ja koko viikko oli syöty kalapuikkoja.

Naiset stressaa enempi ja pitää kaiken kuitenkin siistimmissä kunnossa. Miehet ei edes huomaa sotkua ja syövät lapsia kotona hoitaessaankin naisen pakkaseen valmiiksi laittamia pöperöitä.

Vierailija
18/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai olen onnellinen ja kiitollinen, että SAAN olla kotona. 11ja8veen välissä kävin töissä, samoin 8ja3veen välissä ehdin olla töissä. Ja tiedän kyllä mitä se on. Olen onnellinen että nyt on aikaa lapsille, isommillekin paljon enemmän kuin jos oisin töissä.

Ja toki illalla elokuvat ja muut on tosi ihanaa, tuota kyllä harrastin työssäkäynnin aikanakin. Mies tekee 4päiväistä viikkoa + toisinaan käy sunnuntaina töissä.

ap

Vierailija
19/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotiäitinä, ja todella paljon raskaampaa se on ollut kuin muut ajat elämässäni. Jos miehesi ei ymmärrä, haasteesi on kai nyt sitten hyväksyä tilanne. Ei minunkaan mieheni ymmärtänyt.

Vierailija
20/46 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä saa heti inhottavaa palautetta!? Kyllä se niin on, että nainen on susi toiselle naiselle. Eihän ap mitään kehuja superäitiydestään toivonut vaan ihmetteli miksei saa mieleheltään arvostusta. Ja itsekin tällä hetkellä kotiäitinä ymmärrän sinua ap oikein hyvin. päivät ovat täynnä tohinaa ja oleminen on jotenkin hyvin intensiivistä. ja silti se ulkopuolisen silmiin näyttää siltä kuin et olisi päivän aikana tehnyt mitään. Mutta totuus paljastuisi, jos jonain päivänä et oikeasti tekisikään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä