~*o*~ TRUPLAT, keskiviikkoa! ~*o*~
Kommentit (31)
Tänään ehkä jo parempi päivä - vaikka saatiin TAAS riita aikaseks ja maaginen ero-sanakin alko leijumaan ilmassa :( Mut uskon (ja tiiän) et kyl tää tästä helpottaa kun päästään alottamaan uudenlainen arki.. *pyörittelee silmiään* Kaikist pahinta tässä on, kun tiiännet lapsi vaistoo nää kitkat vanhempien välillä..!
Ja enempi vihastuin miehelle siitä ettei voinut kuunnella mua - ja ehkä ymmärtää mua että mulla voi olla stressiä näistä jutuista. En niinkään olettanu et se ajattelis samoin. Ois vaan ollu kiva saada joku tukemaan niitä omia huolia.. Tiiättehän te..
Hyvin on huomannu, kuin vaikuttaa yhden ihmisen (mun) stressi, muihinkin. Minja on selvästi kärttysempi kans - tuntuu et vääntää itkua joka asiasta *huoh*
Mut tänään mua ei oo jännittäny huominen eka työpäivä :) Itseasiassa ootan jo innolla!
Ninnulle tervetulotoivotukset!! :D Kiva kun tiiätkin meistä jo vähän taustatietoja, niin on mukavampi hypätä mukaan jutustelemaan!
Ja Miitsulle tsempit sinne! On ne miehet vaan just tollasii ;)
Ei mutta nyt lohduttaamaan pientä tyttöstäni - joku surettaa taas *plääh*
ulkona on ihan kamala ilma... sataa jotain vaakatasossa... super kivaa.. meikäläistä oottaa nimittäin fillari bussipysäkillä: taidan alkaa ruinaamaan kyl kyytiä työkavereilta... ;) vaikka pakko se fillari on tuolta kriminaalikaupunginkeskustasta viedä pois jos meinaa ajella joskus sillä...
Nekku: niinpä niin ne miehet...
Hönttä: tuo olikin hyvä tuo autokielellä ehdotus... itseasiassa kattelin alfamerin kirjaa, vauva juttuja miesten kielellä: siinä on just selostettu miesten kielillä vauvajuttuja.. ei vaan ollu inspistä tänään sitä ostaa tuolle urpolle... :)
Mirulii: kyllä varmaan tulee tippalinssiin kun kattelee muksujen esityksiä: varsinkin jos se oma kulta siellä touhottaa :)
Emmasanna on toivottavasti niin vauvan lumoissa ettei muista truplien olemassaoloa. Toivottavasti ainakin ois kaikki kuitenkin kunnossa *rukoilee*
Ja Johelle on jossain lämmössä jo lötköttämässä... kadekadekade...
Mitäpäs tässä vielä... ei tällä erää kummenpaa, palataan taas!!!
[b]Miitsu[/b]: Voi että miehet osaa olla v-mäisiä:( Mut älä välitä, tuskin kovin moni mies osaa iloita vauvasta vielä alkuraskaudessa. Vasta sitte kun masu alkaa pyöristymään, niille alkaa mennä juttu tajuntaan;) Niin joo ja onnea ♥ äänistä:)
[b]Miruliille[/b] myös onnittelut sydänäänten kuulemisesta:)
[b]Talvikki[/b]: Kyllä sua nyt koetellaan:((((( Toivottavasti et joutuis insuliinihoidolle:( Viitsitkös valaista kun en tyhmänä tiedä, et saako sen raskausdiabeteksen insuliinihoidon pistos- vai tablettihoitona?
[b]Nekku[/b]: Toivottavasti pääsette hoitoasioissa yksimielisyyteen, lapset tosiaan aistii aika nopeesti kiristyneet välit:( Mutta kyllä sitä ilmaa pitää silti välillä tuulettaakin, toivotaan et miehes ymmärtää sun kannan tuohon hoitoasiaan.
[b]Ninnu[/b]: Tervetuloa mukaan!
Voi kun [b]Emmasanna[/b] tulis kertoilemaan hyviä uutisia pian...
Löydettiin aika passeli asunto viikonloppuna. Tilattiin esitteet siitä ja huomenna olis lainaneuvottelut. Tänään oltiin jo vähän ikkunoiden takana kurkkimassa;) mut eihän siellä pimeellä raksalla oikein mitään nähnyt. Se olis kyllä niin ihana, mut nyt koitetaan pitää jalat maassa, ollaan sen verran monta kertaa innostuttu jostain asunnosta ja sitte onki tullut takapakkia, et nyt ei kailoteta ennekuin on nimet paperissa;)
Mut joo mä meen taas hieromaan mobilattia ylikipeään selkään ja sitte unta palloon. Öitä!
Onnea [b]Jellona[/b] äippäpakkauksesta:) Eikös ollutkin ihana!!!! Se on kyllä ihan uskomaton tunne tajuta, et nää on nyt tosiaan MEIDÄN pienokaiselle. Tottunut sitä pakkausta ihailemaan vaan Kelan sivuilta :D
Juuri halailin kahteen kertaa Hra IDOA (enenmmän ku omaa miestä koskaan on tuota Herraa halattu jo vissiin..) ja nyt yritän josko loput ees pysyis sisäl ja sais unesta kiinni!
Katzu, peukutan asunnon puolesta :) bdbdbdbbdbdbdbdbbdbdbdbdbbdbdbd
Joten hyvää yötä ja koitetaan jaksaa taas huomiseen :)
*täl hetkel sekin tuntuu toivottomalta*
Ötyä!
M + Paapero
Pitkästä aikaa taas... hengissä ollaan, mut kiire on niin hirmuinen, ettei tänne yksinkertaisesti ennätä!!
TALVIKKI: Kovasti jaksamista sulle! Harmi, et taas kävi näin:(... Tsemppiä! Mites, jaksaisitko kuitenkin tavata? Mä nyt ehdottaisin teille ihan uutta aikaa, kun mulle se viikonloppu 10. ja 11. on aika huono. Mites ens ma eli 5.12.? Mulla on silloin töitä, mut seuraava päivä vapaata (tietty). Oltiin muuten nyt ma siella Pancho Villassa syömässä ja hyvää oli:)... Ja sillon ainakin päästiin aika nopsaan pöytään, nehän ei käsittääkseni ota pöytävarauksia ennakkoon. Kommentteja päivämäärään odottelen sulta ja TIITIKÄLTÄ myös!
Omanapaisesti vielä tähän loppuun, että kovasti odottelen jo potkuja! Muutaman kerran olen jo jotain mielestäni tuntenut, mut sit mä aina ajattelen, et ne on varmaan jotain suolistokaasuja vaan... Vaikka periaatteessa voishan ne potkutkin jo hyvin tuntua. No, mä uskon varmaan vasta sitten, kun ne näkyy mahan päälle;)...
Hyvää yötä, yritän kirjoitella tässä joskus paremmalla ajalla.
matteusk 15+5
Et ei kovin putkeen mee nyt muutkaan asiat :( Ehottivat meille kuitenkin yhtä kämppää - siitä samoilta alueilta, mut kaksio 57m2. Ei me siihen mahduta, ei etes mennä kattomaan sitä.. Samahan se on vaik asutaan sit tässä, tää kun on 54m2 (kaksio)! Isompaahan me nimenomaan ollaan ettimässä!
Huomiseen..
Tosiaan muutama kysellyt tuosta insuliinihoidosta. Eli mulla insuliinihoiton on varma juttu siinä vaiheessa kun tuota hepatoosia eli maksantoiminnan häiriötä aletaan lääkitsemään. Hepatoosia lääkitään kortisonilla, joka puolestaa nostaa verensokeria. Näin ollen nuo lääkitykset aloitetaan " käsi kädessä" .
Eli rautalangasta: hepatoosi+raskausdiabetes=Dexametason kortisonilääkitys ja insuliini
Insuliini piikitetään vatsaan. Sairaalaan joudun juuri näiden lääkityksien aloituksen takia ja sitten tietty seurataan vauvan vointia-napavirtauksia ja sydänkäyrää yms.
Jännityksellä odotan perjantaita, jolloin toivottavasti se sappihappo arvo on vastattu. Sappihappo arvo on se tärkeämpi, jonka mukaan sitten toimitaan. Mutta ainakin aikaisemmilla kerroilla kun maksa-arvot alkavat nousta niin nousee myös sappihappo arvot. Sappihappo on vauvalle se vaarallinen juttu. Ja eihän tästä hepatoosista oikeastaan äidille ole muuta haittaa kun tämä kiusalllinen kutina käsissä, jaloissa ja mahassa, mutta vauva voi menehtyä vatsaan...
MATTEUSK ja TIITIKKÄ: Mulle käy muuten tuo maanantai ja silloin mielellään ilta jos en ole sitten siellä sairaalassa. Viimeistään varmaan juuri silloin maanantaina saan ne verikoe vastaukset.
Tänään olen sitten laittanut kaikkea vauvan tarvikkeita valmiiksi. Sänky koottiin ja vaatteita pesin jne. Koska kovasti nyt näyttää siltä, että Allu syntyy vielä tämän vuoden puolella... Toivottavasti nyt vielä muutama viikko saadaan lisää.
Anteeksi, etten nyt kommentoi muita, sillä mieliala on aika huono:(
Mä oon koko päivän vääntänyt ot:ta, taas vaihteeksi! =)
Voi TALVIKKI! Kyllä nyt potkitaan persuksille oikein kunnolla! Toivottavsti se Allu nyt viihtyy siellä vielä masussa vuoden loppuun. Vai pitäskö se saada mahd pian ulos kun alottaa noi hoidot? Onko niistä haittaa vauvalle? Oliko se niin että jotain ongelmaa on sitten kun syntyy? Sori huono muisti! Ja kiitos kun valaisit tota tilannetta kokonaisuudessaan. Monimutkaselta vaikuttaa... tai toisaalta sitten taas ei. Jaksuja kovasti! Toivotaan että pääsette kuitenkin helpoimmalla tavalla vaikka nyt helpolla ei pääse millään. (Ei osaa puhuakaan enää)
Nekku: Mites siinä nyt niin kävi ettette saanu asuntoa? : /
Luulis et lapsiperhe menee edelle. Onko siellä niin paljon niitä lapsiperhe-hakijoita???
Höps höps, nyt jätät noi eropuheet jo pois!! Ei niitä nyt joka riitaan voi mukaan ottaa!! Riidat kuuluu elämään, mutta eropuheet on ihan turhia!! Tekin ootte kuitenkin niin onnellisia, puheistasi päätellen ainakin : ) Eiks vaan!?!
Onnittelut MIITSULLE JA MIRULIILLE sydämensykkeen kuulumisesta!
Vähän täälläkin jännitetään että onkohan se öliö vielä elossa siellä masussa kun mitään todisteita ei ole. kolmen viikon päästä vasta ultra. Viimeksi kolme viikkoa sitten masuun katottu. Välissä on voinu käydä vaik mitä. Kyllä mä jännitän sinä päivänä kun meen. Saadaanko ilo vai suru-uutisia!
KATZULLE tsemppiä asunnon ostoon! Tiiän tunteen ku löytää ihanna kämpän! Mutta me ei vielä olla vaan saatu yhtään unelma-kämppää! Unelma-kämppä olis meille se OMA KÄMPPÄ! Ihan sama millanen mutta oma! Tai ei se nyt ihan sama et millanen mutta kodin siitä kuiteski sais.
Jäikö se EMMASANNA asumaan sinne Tammisaareen???? Muuttivat kai sinne osastolle kokonaan??? = ) Josko jo huomenna kuulis siitä jotain?! Eihän täällä pysy pöksyissä ku oottaa uutisia!!!!
Jep jep, mutta koira anelee jo ulos joten tie vie räntään!!!
Öitä!
Soffu 10+0 (uus viikko : ))
Oli ihan pakko tulla viestiä laittamaan, kun kerran Ninnukin on taustailijasta siirtynyt kirjoittamaan. Todellakin, itse olen myös ollut taustailijana vauvapalstalla jo pitkään, itse asiassa varmaan vuodesta 2000 olen lueskellut juttuja eri palstoilla - kiinnostunut kun olen...
Teitä ihania truplia olen seurannut nyt mielenkiinnolla jo kuukausia, kuten Ninnukin. Täytyy vain sanoa, että teidän jutut ja pinot olen lukenut joka päivä noin 8 kk ajan!! Uskomatonta, mutta te pelastatte aina päiväni :-) Siis tuntuu, että teidän keskustelut on aina pakko käydä lukemassa, kun ei voi olla poissa palstalta, ihan kuin tuntisin jo teidät kaikki!
En tod. tunnistanut nyt ovista (en luultavasti ovuloinut ollenkaan vaikka luulin niin), mutta kun km:n jälkeen kierto 50, niin päättelin, että luulis seuraavan jo olevan lyhyempi;) Ja niinhän se oli, hurjat 4 päivää... :/ Nyt otan sit ovistikut lämmön tarkkailun lisäksi käyttöön, koska jos haluan jotain hormonihoitoa näihin pitkiin kiertoihin, niin kai niitä olis pitänyt käyttää...
Mun vanhemmat asuu muuten samassa kaupungissa sun kanssa. Äitini valmistui sieltä juuri sosionomiksi ja kaasoni opiskelee tätä mun alaa. Olen ymmärtänyt, että siellä ryhmät on aika sekaisin, joten onkohan meillä yhteisiä tuttuja..? ;) Mä en sieltä sitten juuri muita tunnekaan, en koskaan itse kyseisessä kaupungissa asunut.
Tänään tuli kumma tunne, kun km:ni todennut lääkäri käveli sairaalan käytävällä vastaan... Tiedän hänen olevan tuollakin töissä, joten kanssakäyminen varsin todennäköistä. Tuli vaan tilanne elävästi taas mieleen:/