Naapurin lihava yh syö kaikki rahansa. Lapsien viihdykkeisiin ja harrastuksiin ei jää mitään.
Naapurissani asuu todella ylipainoinen yh-mamma kahden ylipainoisen lapsensa kanssa. Siis painaa tosiaan reilusti yli sata kiloa tuo matami. Ylipainoiset lapsetkin minua vähän kauhistuttavat, eivät meinaan tervettä elämää varmaan vietä.
Oma lapseni oli pihalla leikkimässä radio-ohjattavalla autollaan, kun naapurin lihavat lapset katsoivat kateellisina. Myöhemmin naapurin matami tuli minulta kysymään että paljonko tuo auto maksoi, ja kun sanoin että vähän yli satasen ja syntyärilahja oli, niin matami katsoi minua ihan suu ammollaan, ja toisti useasti että "yli sata euroa?!?". Itse ei kuulemma ikimaailmassa ostaisi mitään yli kymmenen euron "krääsää".
Aikaisemmin kyselin että kävittekö missään kesällä poikien kanssa, ja mamma kertoi että "ei nyt haluttu käyttää vähiä rahoja mihinkään reissailuun, kotonakin on kesällä hyvä olla". Koskaan ei kuulemma minnekään vie lapsiaan.
Nää jutut olisi ihan ok, jos on köyhä niin sille ei voi mitään että kaikkea mukavaa ei saa. Muitakin mä olen nähnyt sen ruokakaupassa monia kertoja, ja sillä on kärryt aivan vuorollaan kaikkea turhanpäiväistä! Sipsejä helposti monta pussia, mehuja varmaan kymmenen litraa, ja kassalla maksaa kolmen hengen ostoksistaan helposti kolme kertaa enemmän kuin meillä menee viidelle! Voihan olla että se vaan käyttää ne hitaammin, mutta kun koko perheen kroppa katselee niin ilmeisesti niin ei ole.
Sääli että moinen mamma ei anna lapsilleen mitään muuta iloa kuin sen minkä pitää itselleenkin ainoana ilona; jatkuvan syömisen.
Kommentit (50)
Tietenkään pointtini ei ollut se että kaikille lapsille kuuluisi ostaa sadan euron leluja. Vaan pointti oli siinä että vaikka läskimamma kauhisteli lelun hintaa, niin hän voisi ostaa sellaisen vaikka joka viikko jos kuluttaisi normaalimman määrän ruokaa. Köyhä ei voi olla jos ruokalajin menee kerralla lähes 200 euroa, ja korissa ei kalliita kasviksia ollut.
Omilla lapsillani on paljon harrastuksia, urheilusta soittimiin ja kerhotoimintaan. Niihinkin menee kuitenkin vain puolet siitä mitä naapurin mamman maha vetää. Mielestäni en ole kyylä, sillä kuka tahansa normaalipainoinentuojon kiinnittäisi huomiota. Jotkuttekopyhät ja itse läskit eivät vaan kehtaa asiasta puhua.
Näinhän se usein on, mutta ääneen ei pitäisi sanoa ;) Juopot juovat rahansa, ja syöpöt syövät.
taitaa olla sinulle tosi iso raha. eipä ole koskaan tullut mainittua kenellekään paljonko lasten synttärilahjat ovat maksaneet.
KYYLÄ
kannattaa ostaa ruutuvihko,jossa jokaiselle naapurille oma sivunsa ja paperin ylälaittaan nimi ja ostokset heti ylös, niin ei unohdu.
Taisi sinulta läskiltä mennä herne nenään kanssa?
Jos olisit lukenut paremmin, olisit tajunnut että se läski matami nimenomaan tuli kysymään että paljonko maksoi. Valehdellako pitäisi?
No, taitaa olla aivoton täynnä läskiä sinulla niin eihän tuo ajatteleminen onnistu sinulta sen paremmin kuin maraton-juoksu...
Ja vai lihavat muka leppoisia :D. Osa miehistä joo, mutta lihavat naiset on yleensä niitä kaikista katkerimpia ja suurimpaan ääneen valittavia. Mutta ymmärrän kyllä niitä, niillä on paha olla kun kukaan ei niitä halua eikä himoitse.
ja minä olen ylipainoinen, mies ja poika ei.
Syödään paljon salaatteja joissa on juustoja, myös niitä erikoisempia. Ruuaksi on hyvää lihaa tai kanaa. Näihin tulee monta kertaa jotain hyvää kastiketta tai muita mausteita. Käytän paljon ranskankermaa ja tavallista kuohukermaa ruuanlaitossa. Kaikki "jotain sinne päin" olevat tuotteet jätän väliin.
Syödään paljon kasviksia ja erillaisia ja erikoisiakin hedelmiä. Teen hedelmäsalaatteja muustakin kuin siitä ananstölkistä.
Rakastan ilamkuivattua kinkkua ja rucolaa, teen paljon pizzaa näistä aineksista, ei siitä tavallisesta jauhelihasta.
Meillä lapsi syö kaikkea, on aina syönyt. Sille uppoaa iltapalana valkosipulietanat siinä missä simpukat ja vuohenjuustot. Sushia lounaana, aamulla tosin perus puuro.
Tykkään siis laittaa ruokaa ja syödä sitä, se näkyy. Toivon ettei näy koskaan lapsessani, miehessä ei tule koskaan näkymään. Aina ei se ole kovin terveellistä mitä meillä syödään ja lapsikin saa varmasti jo pienestä annoksesta liikaa kaloreita.
Kerran viikossa herkutellaan karkeilla ja popcornilla, lämpimillä voileivillä tai jollain ihanalla suolasella piiraalla.
Meidän kauppakassit pursuaa joka kerta kun kaupasta tullaan ja teidän että meillä menee paljon rahaa ruokaan. Se ei tosin ole lapselta pois, meilläkin on kauko-ohjattava auto sikäli jos se on jokin varallisuus mittari. Tosin ei 100e vaan 50e. Ei kannata ostaa kalliimpaa kuin on varaa ajaa päin seinää romuksi :)
Lomamatkoilla käydään kerran vuodessa etelässä perheenä, miehen kanssa kahden euroopassa viikonlopun.
Pelkään oikeasti että lapsestani tulee joskus lihava jollen ala tekemään kevyempiä ruokia mutta kauhistuttaa ajatuskin siitä että pitäis laittaa jotain valmiita perunasuikaleita vuokaan ja kinnkkua joukkoon, purkki ruoka"kermaa" ja uuniin.. hyi hyi mitä "ruokaa"...
Tuntuuko nyt siltä että olet täydellinen? Ettei nyt vaan olis unohtunu mainita vielä jotain? Miksi selittelet täällä? Sulta puuttuu aivoista joku osa.
tässä ketjussa käydään. Mikä osa sulta puuttuu kun et osaa keskustella paria lausetta pidemmälle?
En tietenkään ole täydellinen mutta hauskaa että sinä sait sen kuvan ja mitäköhän olis vielä pitänyt mainita?
Minulle ruoka, hyvä ruoka on aina ollut tärkeää, olen lapsena syönyt makaronivelliä ja kesäkeittoa ihan tarpeeksi.
Joillekkin ruoka on vain ruokaa, ihan sama mitä se on ja miltä se maistuu kunhan hengissä pysyy. Minulle se on taas harrastus. On ihanaa kun voi kokeilla uusia ruokia, etsiä reseptejä ja ilahduttaa perhettä niillä. Onko kaikki kokit joiden intohimo on myös ruoka jotenkin sun mielestä vajaita?
Se etti kaikki halua syödö makaronilaatikkoa päivästä toiseen ei tarkoita sitä että kaikkien pitäisi.
Ruoka on paheeni ja se valitettavsti näkyy. Mutta voi kyllä se on myös ihana nautinto :)
Itse ostin lapselleni sellaisen ja sain reilusti alle 50 eurolla. En minäkään tuhlaisi 100 euroa radio-ohjattavaan...
... ajatellu että usein se epäterveellinen ja lihottava ruoka on halvempaa?
Vai ei saa naapurin lapset autoo hahhaa
Soita sossut vaan paikalle huora
Syödä saa jos on nälkä saatana
Meillä syö kaikki ei olla mitään tuulen panemia vinkuheiniä
Ap vois opetella tavoille eikä arvostella muita vittu mikä kyylä
Ei varmaan vaa uskalla syödä ite ties mikä luuranko buliminko
Kasva aikuiseksi!Kasva aikuiseksi?!
peili olisi paikallaan. Karseeta kielenkäyttöä. Taitaa olla mielenterveyskin vähän heikoilla.
joka jossain totesi, että isä on nukkunut pois..? Voi olla pikkuisen vaikea tilanne äidin nyt ihan joka asiaa harkita ja tsempata kaikessa, pitää kuitenkin perheensä hengissä ym. En mäkään kannata lasten lihottamista, mutta hei.. Aika ajattelematonta ja typerää, jos leskeytynyttä naista syytellään siitä, että ehkä parantelee oloaan ylensyönnillä.
lihavat ovat lupsakoita ja laihat kitisevät joka asiasta. En ole koskaan ostanut lapsilleni yli 100 €:n arvoista lelua enkä tule ostamaan vaikka varaa olisikin. Olemme aina ostaneet kaikki vaatteet ja lelut kirpputoreilta sekä vieneet lahjoituksina omat tarpeettomiksi jääneet vastaavat myös kirppareille. Kierrätys kannattaa ja tämä koskee myös ns. parempiosaisiakin.
KYYLÄ
kannattaa ostaa ruutuvihko,jossa jokaiselle naapurille oma sivunsa ja paperin ylälaittaan nimi ja ostokset heti ylös, niin ei unohdu.
joka jossain totesi, että isä on nukkunut pois..? Voi olla pikkuisen vaikea tilanne äidin nyt ihan joka asiaa harkita ja tsempata kaikessa, pitää kuitenkin perheensä hengissä ym. En mäkään kannata lasten lihottamista, mutta hei.. Aika ajattelematonta ja typerää, jos leskeytynyttä naista syytellään siitä, että ehkä parantelee oloaan ylensyönnillä.
Se oli sun mummos, huora.
(en ole ap)
... ajatellu että usein se epäterveellinen ja lihottava ruoka on halvempaa?
Joskus on, mutta useimmiten sen halvimman vaihtoehdon voi valmistaa ihan itse.
Jokainenhan tietää, että einesruuissa ja myös puolivalmisteissa on paljon tyhjiä kaloreja ja lähes aina myös tyhjiä senttejä/euroja.
Entäpäs, jos valmistaisi koko perheelle terveellisiä ruokia halvalla? Aloittaisi vaikka keitoista. Perunoita, porkkanoita, vihanneksia, jotka ostetaan vihannesosastolta, kuoritaan ja valmistetaan itse, EI kaadeta kiehuvaan veteen valmiista pakastepussista.
Halvalla myydään myös kalaa tai lihaa kaupassa, jos sen jaksaa perata/leikata/paistaa itse. Jos tekee vaikka lohikeittoa, on kokonaisesta lohesta tehtävään keittoon aineksia perheellekin jopa useammaksi päiväksi. Seuraavan päivän keittoihin on helppo lisätä vaikka edellisenä päivänä paistettuja jauhelihoja. Keiton lisäksi vaikkapa itseleivottuja porkkanasämpylöitä. Jälkkäriksi vaikka itsepoimituista marjoista marjarahkaa tms.
Kyllä leluautoihin säästyisi...
Se oli sun mummos, huora.
(en ole ap)
Ja tuskinpa oli minun mummoni, molemmat ovat kuolleet yli 30 vuotta sitten. Noin niin kuin sivuhuomiona.
Vai ei saa naapurin lapset autoo hahhaa
Soita sossut vaan paikalle huora
Syödä saa jos on nälkä saatana
Meillä syö kaikki ei olla mitään tuulen panemia vinkuheiniä
Ap vois opetella tavoille eikä arvostella muita vittu mikä kyylä
Ei varmaan vaa uskalla syödä ite ties mikä luuranko buliminko
Kasva aikuiseksi!
Huorittelu on tooosi aikuismaista, propsit sulle.
Osti 2 haribon karkkiliotaa ja ainakin 3-5 levyä suklaata.
Koko ostokset maksoi 185 euroa.
Ap
Lapseni osti kotimatkalla itselleen Euron pirtelön joka hänelle toki sallitaan, hento ja kaunis kun edelleen on. Näki siellä mäkissä sitten nämä naapurit, ja oli 8-vuotiailla lapsillakin sitten bigmac-ateriat extraranskalaisilla. Hyvähyvä.
-ap
Olen tosiaan välillä ihmetellyt että kyllä se tukeva matami haisee, siis oikein löyhkää, eltaantuneilta juustopieruilta. Varmaan kantaa vessaankin evästä mukanaan, että saa vähän vatsan täytettä samalla kun paskoo megalaanista suoltaan tyhjäksi.
Niin ja unohdin sanoa että kerran oli lapseni hiekkalaatikolla leikkimässä. Poikani teki hiekkakakkuja, johon läskiperheen norsukakarat totesivat; meillä syödäänkin oikeita kakkuja eikä mitään hiekkaa! Röyhkeitä siis sen lisäksi että ovat tyhmiä rumia ja lihavia!!!
ap
ei meillä sitä pizzaa syödä kun 2 kertaa kuussa, se nyt oli esimerkki siitä etten tunge sinne sitä ainaista jauhelihaa vaan muita, kalliimpia aineksia.
Minä myönnän syöväni liikaa eikä se nyt tässä ollutkaan ongelmana.
Lapselta ei ole mikään ollut ruuan vuoksi koskaan pois, harrastaa, on ihan tarpeeksi leluja ja muuta krääsää, kaappi pursuaa uusia vaatteita...
Jos meidän ruuat on täyttä roskaa niin kerrotko sitten vaikkapa mitä teidän perheessä syödään niin voidaan yhdessä arvioida sitä :)