Minä tunnen kaikista piheimmän miehen, vai pistättekö paremmaksi?
Täällä oli eilen keskustelua piheistä miehistä. Minä jouduin tänään nöyryytetyksi piheimmän miehen toimesta.
Työkaverini asuu n 1km päässä meidän kodilta, ja ajaa työmatkat aina autolla meidän kodin ohi, ihan siis parin sadan metrin päästä.
Tänään minulla ei ollut aamulla autoa käytössä normaalin tapaan, joten soitin työkaverilleni ja kysyin, voisiko ottaa minut samalla kyytiin. Työkaverini olikin menossa töihin miehensä kyydissä, ja kuulin kun keskustelivat:
"Riitta tarvitsee kyytiä töihin, voidaanko hakea hänet samalla, kun viet minut töihin?"
"No ei, sehän maksaa vaikka kuinka paljon, kun pitää koukata sinne ja lisäksi auton kulutus kasvaa, kun on enemmän kuormaa!"
...Hiljaista...
"Öhöm, Riitta, ei se nyt sovi, kun menemme eri reittiää tuota..."
En edes kuullut selitystä loppuun. Olin äimän käkenä, ja loukkaantunut. Olisin kyllä voinut maksaa vaivanpalkkaa ja tulla johonkin risteykselle vastaan, mutta en halunnut enempää tyrkyttää itseäni kyytiin, ylimääräiseksi KUORMAKSI. Tsiisus sentään!
Kommentit (24)
eräästä tuntemastani pihistä ukosta:
-vaihtaa lakanat vasta kun kuluvat puhki
-ei osta uutta pesukonetta (luukku aukeaa pesun aikana ja ohjelma pysähtyy), vaan istuu koneen päällä koko pesuohjelman ajan
-pyysi tuliaisiksi tuomistaan viinipulloista pantin takaisin (10 snt)
Hänen tyhjistä pelloista kun viedään ne kauppaan. Vierailee usein meidän mökillä viikonloppuisin ja tarjotaan siis ilmaiseksi majoitus ja ruoat. Tuo itselleen siis omat kaljat ja oli sitä mieltä että me rikastumaan hänen tyhjistä pelloista. Sanottiin että voi viedä pullot mennessään jos haluaa... Keräsikin sitten omat tyhjät pullot autoonsa :)
viime talvena pariin kertaan työkaverin kyydillä töihin, kun oma auto oli pois käytöstä.
Minulle on itsestäänselvää, että maksoin kyydistä tai vaihtoehtoisesti olisin kuskannut työkaveria vuorostaan. Mutta maksuerittely pisti hieman hymyilyttämään: työkaveri laski bensat per km ja tähän lisäksi "muut kulut", kun autosta pitää maksaa veroja ja huollattaa. Siis kuljin pari kertaa hänen kyydillään ja minun pitää osallista noihin kuluihin?
Lisäksi hänen autossaan ei saanut kuunnella radiota, paiskata ovea (minun mielestäni laittaa kiinni ihan normaalisti) eikä käyttää penkinlämmitintä. Lämmityskin oli niin pienellä, että vielä matkan lopulla auto oli ihan kylmänä.
me saatiin appiukolta tupaantulijaslahjaksi ns. lahjakori, joka sisälsi vanhentuneita (parasta ennen päiväys mennyt aikoja sitten) ja pölyisiä sinappeja pateita. Varmasti saanut itse joskus lahjaksi ja laittoi nyt loput kiertoon kaapista pölyttymästä :(