Jatkuvasti itkevä vauva, mikään ei riitä ja tunnen vaan ärsytystä vauvaani kohtaan. Auttakaa!
Mulla on kohta 3kk ikäinen vauva. On aina ollut päivisin itkuinen, mutta yöt nukkuu ihan hyvin. Päivällä ei nuku pitkiä päiväunia ja itkee kokoajan. Pitää kanniskella, heilutella ja kävellä, jotta toi on hiljaa. Jos pysähdyt, laitat sitteriin tai pidät väärässä asennossa sylissä, huuto alkaa.
Toi on niin negatiivinen jotenki toi vauva, et ei paljo itseäkään naurata, kun yrittää kaiken.
Ihanaa, kun ystäviä tulee käymään ja vauva vaan itkee. Se ei paljoa herää suloisuutta. Meillä on käynyt neuvolatäti kotona ja koliikkia se ei ole. On vain tosi temperamentinen.
Ärsyttää, kun mies on töissä ja olen yksin kokopvn vauvan kanssa. Vauva-ajasta pitäisi nauttia, mutta mitä nautintoa se on, kun ei mikään riitä! Lasket hetkeksi sylistä, kamala huuto.
Vauvan mielestä en saa syödä, en saa käydä vessassa, en saa lepuuttaa käsiä.
Käsissäni on alkava jännetuppitulehdus, todella hauskaa.
Odotan vain, että toi kasvaa. Ärsyttää, kun muilla vauvat on paljon helpompia. Heidän vauvat viihtyy välillä sitteissä, heidän vauvat hymyilee ja on joskus edes tyytyväisiä.
Minun kamala vauvani vaan vaatii, imee mut kuiviin henkisesti. En jaksa päivästä toiseen kanniskella ja hyssytellä monta tuntia. En ole mikään vauvani viihdyttäjä, joka menee yli rajojen. Puhun vauvalle nätisti, olen vuorovaikutuksessa, teen kaikkeni.
Nyt vaan on alkanu ärsyttään toi vauva. Mikä sitä vaivaa? Se itku on just semmosta kätinää ja sitä, kun pitäis liikutella kokoajannja pitää tietyssä asennossa, muuten kyllä älähtää heti.
No mä en ole iloinen ja onnellinen äiti. Parisuhde kärsii tästä ja vauvaa ei voi mihinkään viedä, koska siitä ei paljoa iloa muille ole, kun hermostuu kokoajan.
Kasvais vaan toi vauva, mä en kyl enää jaksa edes hymyillä sille, koska mä koen olevani sen typerä palvelija, joka vaatii hiukka liikoja hoidon suhteen. Se ei ole normaali ihana vauva mitä muilla on.
Olen varmaan erittäin huono ja masentunut äiti. Odotukset äitiyden ihanuudesta oli erittäin suuret.
Antakaa vinkkejä temperamenttisen ja herkkähermoisen vauvan hoitoon? Kanniskelenko sitä todella jokapv asuntoa ympäri sen 12h kädet kipeinä vai saako sitä hetkeksi välillä
jättää sitteriin huutamaan, kunnes syön ja käyn vessassa.
Vauva nukkui puolentunnin pätkiä pari päivässä. Meillä on tulossa joku unikouluttajaki käymään.
Olen itsekkin ihan hermoraunio ja itkeä tirautan monta kertaa päivässä ja olen ahdistunut. Mieheni on kokoajan töissä, en sille viitsi enempää valittaa, koska parisuhde on muutenkin vaakalaudalla tämän "ihanan" vauvan takia.
Kommentit (87)
Pakkoko niitä huutavia vauvoja on tehdä, nainen näyttääkin paremmalta kun ei ole levinnyt kuten äideille 90% käy.
Mulla oli samanlainen itkuinen vauva. En käyttänyt sitä lääkärissä, kun neuvolan mukaan vauva oli täysin normaali. Meillä itkuisuus väheni 4 kk iässä, heti kun aloitettiin soseet. Neuvolassa soseiden antoa vähän moitittiin, kun vauva oli muutenkin pulskassa kunnossa. Puolen vuoden iässä itkuisuus oli jo oikeastaan loppunut kokonaan. Uniongelmat loppuivat pikkuhiljaa, tosin ei vauvani vieläkään täydellinen nukkuja ole, mutta itse en enää ole väsynyt.
En tiedä mistä itkuisuus johtui, ehkä mahavaivoista, ehkä vain sylin kaipuusta. Itse koin että lapseni on ns suuritarpeinen vauva.
Meillä auttoi selviämiseen perhepeti. 2 pitkää vaunulenkkiä päivässä, jolloin vauva sai edes kahdet kunnon unet. Sitteri, tosin vauvaa piti alkuun keikutella sillä koko ajan. Hankin elokuvakanavan tv:seen ja katsoin elokuvia, kun vauva viihtyi pitkään rinnalla, tai nukkui sylissä tai halusi muuten vaan olla pelkästään sylissä. Vauvan voi myös antaa huutaa vähän aikaa, että saa aamupalan itselleen pöytään tai voi käydä vessassa, pukea vaatteet päälleen yms.
Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Lapsesi nukkuu yöt melko hyvin, joten tuskin sillä mitään vakavaa on. Eihän vauva saisi yölläkään nukutuksi, jos johonkin koskisi koko ajan.
Mistäpäin mahdat olla? Itse asun Vantaalla. Laita vaikka s-postia jos haluaisit vaikka jutella. kimaltaa@luukku.com. Mulla on itselläni 2 lasta joista molemmat on olleet kuvailemasi kaltaisia vaativia vauvoja. Vois olla jotakin yhteistä puhuttavaa tms. Vaikka kahville tai jotain mennä. Jos vain asustelet lähimailla :)
Minulla on n 3viikkonen vauva ja se kun itki tosi paljon niin laitoin sen vähäksi aikaa turvakaukaloon istumaan ja keinuttelin vähä aikaa niin ei kauaan kestänyt niin itku loppui ja nukahti... Toinen on myös että lähtee rattaitten kanssa ulos ja käy jonkun lenkin kiertämässä nii nukahtaa kyllä ihan hetkessä
Vanha ja asiallinen keskustelu, kiitos!
Tästä oli paljon apua meille vielä tänäkin päivänä :)
Siis oikeesti, ja ihmiset vielä Haluaa lapsia. En käsitä mitä nautintoa se voi olla että 6kk ei muka voisi hetkeksikään irtautua lapsesta, varsinkin, kun on näitä ettei oikeesti voi jättää lasta turvalliseen paikkaan, vaikka sitten itkemään kun itse käy vessassa tms. Huh huh
Tässä mitä mä tekisin (en sit lukenut koko keskustelua)
vauva tutkimuksiin
kantoreppu (manduca)
Cuplaton tippoja
maitohappobakt. Probiootti baby luontaistuotekaupasta
Ja nukkuisko päikkäreitä vaunulenkillä? Meillä vaati aina pitkän nukutuksen vaunuissa ja nukku sitten 40 min. Mutta niin oli tehtävä, muuten vauva oli kiukkuinen väsymyksestä.