Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei hyväksy edellisestä liitosta olevaa lasta

Vierailija
09.10.2012 |

ei asu meidän luona mutta ei hyväksy että tapaisimme ja muutenkin suhtautuu nihkeästi.Mitä te tekisitte?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pari vuotta takaperin oli lehdessä juttua siitä, kun sos.työntekijä kertoi että uusperheiltä tulee pyyntöjä että entisestä liitosta peräisin olevat lapset huostaanotettaisiin, jotta he eivät häiritsisi uusperheen elämää. Ja näitä lapsia sitten sijoitettiin lastenkoteihin. Kyllä on sairaaksi mennyt tämä maailma. "

Niin, vaikka tämä aloitus olisi provo, niin tosielämässä todellakin nämä uusperheet ottavat yhteyttä sosiaaliviranomaisiin, että edellisissä liitoissa syntyneet lapset otettaisiin huostaan! Ja uusperhe jatkaa sitten "onnellisena elämäänsä".

Tässä Vantaan Sanomien uutinen 4.5.2011 (HUOM! Näitä tapahtuu tietysti muuallakin kuin Vantaalla!):

"Vantaalla on muutaman vuoden aikana ilmennyt useita kymmeniä tämäntyyppisiä tapauksia, kertoo lastensuojelun avopalveluiden palvelupäällikkö Jaana Vilpas.

–?Toki voi olla, että perheissä on ollut muitakin pulmia, mutta joillakin tilanne on vain se, että vanhan liiton lapset eivät yksinkertaisesti mahdu uuteen perhekuvioon ja kumpikaan biologisista vanhemmista ei ole halukas heitä pitämään."

Vierailija
2/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielin määrin, mutta lapsilla on jokin rajansa. Ja lapsi tarvitsee äitiä, aina. Miehet tarvitsevat naista, mutta et välttämättä ole se AINOA oikea. Lapselle olet. Äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän mukelot, tulevan exän mukelot...ja maailma pyörii radallaan.

Ettekö te pöntöt tajua, että lapsia ei pidä tehdä kaikille kulkujätkille!

Vierailija
4/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsääntöisesti kommentit näyttää olevan tyyliä "hullu mies, heivaa se". Mites sitten äitipuolille täällä ihan yleisesti sallitaan se, että miehen edellisestä liitosta olevaa lasta ei tarvi hyväksyä?

Vierailija
5/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain mitä rakastettavaa tuollaisessa infantiilissa miehessä on.

Älä uhraa lastasi arvottomalle miehelle.

Vierailija
6/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin poikani kanssa pitkään kahdestaan. Kun tutustuin mieheeni, tein heti selväksi, että se on sitten minä ja muksu, tai ei mitään. Me olemme pakettidiili. Hyvin on hyväksynyt ja pitää poikaa jo ihan omanaan.

Poikani hyvinvointi menee kuitenkin oman onneni edelle, jos mies ei kohtelisi lastani hyvin, en minä voisi olla hänen kanssaan!

Vierailija
7/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten parasta ajatellen, sekä edellisen miehen ja nykyisen miehen lasta ajatelllen, en todellakaan voi antaa satuttaa sillä, ettei hyväksy edellisen suhteeni lasta. Emme asu yhdessä, emmekä tule asumaan yhdessä. Voimme tehdä asioita, kuten kaveritkin tekee keskenään, mutta en halua, että lapsia satutetaan. Lasten parasta ajatellen tämä on paras ratkaisu. Aikuuset kyllä kestää murheet, ja sen verran toiveikas tulevaisuutta ajatelllen olen, että joku mies hyväksyy molemmat lapset. Mutta pitkän tutustumisen jälkeen. Muuttoa silti en yhteen suunnitelisi. Se ei ole lapsen etu, että vanhemmilla vaihtuu kumppanit ja pitää lapsille selitellä siten, että miksi. Lapset ennen kaikkea. Haluammehan heille hyvää elämää.

Vierailija
8/62 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ihminen, oli sitten mies tai nainen, voi jättää oman lapsensa?? Järkyttävää, että ap voi suhtautua noin välinpitämättömästi omaan poikaansa.

Vierailija
9/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 14-vuotiaana äitini hylkäämäksi tullut, uusi mies ei hyväksynyt ja äiti valitsi miehen.

Mitäkö seurasi? Vaikea masennus 10 vuodeksi, päihdeongelmia, täyttä arvottomuuden tunnetta ja riskikäyttäytymistä. Rakkauden epätoivoista etsintää sieltä, mistä sitä ei ole terveellistä etsiä.

Uskon, että vähemmällä olisin selvinnyt, jos äiti olisi kuollut - tahallinen hylkääminen traumatisoi syvältä. Äitini "puoustukseksi" sanottakoon, että myös isäni hylkäsi minut samasta syystä samaan aikaan, joten syy ei ole yksin hänen.

Nyt, 20 vuotta myöhemmin olen selvinnyt ja saanut kuin ihmeen kaupalla onnellisen elämän ja optimistisen luonteenikin löysin terapiassa.

Älkää rakkaat hylätkö lapsianne! Teini ei ole aikuinen! Miksi mies ei voi muutamaa vuotta odottaa?

Vierailija
10/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyxät vihaa niitä, kuten tuolla jo yksi äiti ehti kertomaan, että vihaa miehen kakaraa.

Hassua, että naiset saa inhota ja vihata miehen lapsia. Mutta miehen pitää tykätä ja ottaa tasavertaiseksi naisen edellisen liiton lapset.

Kun parisuhde on kunnossa, on lapsilla hyvä olla. Parisuhde on se lapsen koti, joten ilman muuta parisuhteeseen panostetaan ja lasten tarpeet tulevat vasta sen jälkeen. Kamalan itsekäs lapsi, jos haluaa ohittaa perheen muut jäsenet.

ja aikatavalla keskenkasvuinen, vanhemmuuteen ja myös parisuhteeseen kyvytön on se aikuinen, joka antaa lapsen mennä parisuhteen ja puolison edelle. Yleensä nämä aseltemat tulevat uusperheissä, missä edellisen liiton lapsi astetaan asemaan, missä sen ei kuuluisi olla, lapsen asemassa. Vaan nosetaan vanhemman rinnalle, vierelle, samanarvoiseen asemaan. Ollaan yhdessä. Minä ja lapsi. Ei ydinperheetkään toimi niin, että lapsikatraasta yksi saa pompiottaa, määräillä, jne ja toinen perheen aikuisista puolustelee ja selittelee lapsen käytöstä, samalla hyväksyen sen. Ei ydinperheessäkään lapsi sano, että "sua mun ei tarvi totetaa " tai vastaavaa - tätähän ei tarvitse sanoa, sen voi osoittaa monella tapaa.

No ei ole eri säännöt naisille. Ihan yhtä lailla halveksuttavaa tuo on naiseltakin. Ei se, että joku av-palstalainen ei tajua hävetä, tee siitä mitenkään hyväksyttävämpää. Yleistä se kyllä varmasti on, silti, tässä sitä erotellaan hyvät ihmiset huonoista.

Vierailija
11/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap, olet huono äiti. Yksinkertaisesti. Onneksi esikoispojallasi on ilmeisesti sentään hyvä isä, toisin kuin nuoremmalla lapsellasi.

on turha paeta vastuuta. Teini-ikäinen tarvitsee äitiäänkin ja paljon. Et taida oikein ymmärtää kuinka psyykkiset vauriot hänelle tulee???? Tuollaiset vammat vaurioittavat vielä aikuisenakin elämää, parisuhdetta, omaa vanhemmuutta. On ANTEEKSIANTAMATONTA hylätä lapsensa!!! Teini on erittäin herkässä ja tukea tarvitsevassa vaiheessa ja hänen voi olla vaikea rakastaa itseään muutenkin. Oletko ajatellut että mitä jos hän yrittää itsaria tai muuta??? Kenen luulet olevan vastuussa?? Mä voin uskoa että ihmiset on noin julmia omille lapsilleen, mutta että vielä yrittää selittää että kaikki on ihan ok??? Ei ole. Ymmärtäisin jos olisit henkisesti sairas, silloin lapsellekin se selitettäisiin ja hän saisi apua. Kuopuksesi elämä ei ole yhtään sen arokkaampi kuin esikoisesikaan, tuolla ajattelulla tuhoat esikoisesi mielenterveyden.

Vierailija
12/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinun niin heivaisin miehen samantien.

Jos miehen niin luultavimmin heivaisin myös.

Vierailija
13/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tärkeämpi kuin lapsi.

Vierailija
14/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole itsestään selvää, että lapsi menee uuden kumppanin edelle.

Vierailija
15/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikki-ikäinen tämä yhteinen lapsemme eli ero ei tule kyseeseen,tämä mitä ei hyväksy on 16v.

Vierailija
16/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mennyt sun kans naimisiin niin ilman muuta hyväksyy lapsen. Vai tuliko tieto tästä lapsesta jotenkin jälkikäteen ja yllätyksenä?

Miten olet erehtynyt tekemään lapsen tollasen kanssa?

Vierailija
17/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ei asu luonanne (lapsi sinun ja miehesi luona vai mies ei asu sinun ja lapsen luona?) Ja kumman lapsi on kyseessä?

Minulla oli joskus lyhyt tapailusuhde mieheen, joka oli mustasukkainen silloin alle kaksivuotiaasta kuopuksestani (koska se vei aikaani ja huomiotani). Selvääkin selvempää, että mies lensi meidän elämästä tuon tultua ilmi.

Ei ole normaalia, että aikuinen ihminen ei pysty hyväksymään lasta, ja vielä vähemmän on normaalia, ettei hyväksy äidin ja lapsen tapaamisia.

Mies vaihtoon, tuo ei voi kehittyä kuin huonompaan suuntaan.

Vierailija
18/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että lapseni asui meidän kanssamme. Noh, kun mieheni muutti meille asumaan hän ei todellakaan tullut toimeen lapseni kanssa ja katsoimme parhaaksi että lapsi muuttaa pois.

Se oli meille loistava ratkaisu, mies ei edelleenkään välitä nähdä lastani, minä soittelen hänen kanssaan välillä ja se riittää hyvin =)

Vierailija
19/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mennyt sun kans naimisiin niin ilman muuta hyväksyy lapsen. Vai tuliko tieto tästä lapsesta jotenkin jälkikäteen ja yllätyksenä?

Miten olet erehtynyt tekemään lapsen tollasen kanssa?

ex-miestäni en rakastanut ja oli virhe tehdä lapsi hänen kanssaan.Ollaan naimisissa lapsi ei tullut yllätyksenä.

Vierailija
20/62 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo hyväksymättömyys vasta nyt on tullut ilmi?

Edelleen, etenkin jos mies ei pysty muuttamaan asennettaan (edes siihen, että sinä tapaat lastasi), olen sitä mieltä, että mies vaihtoon vaan.

Siis kuka ei asu luonanne (lapsi sinun ja miehesi luona vai mies ei asu sinun ja lapsen luona?) Ja kumman lapsi on kyseessä?

Minulla oli joskus lyhyt tapailusuhde mieheen, joka oli mustasukkainen silloin alle kaksivuotiaasta kuopuksestani (koska se vei aikaani ja huomiotani). Selvääkin selvempää, että mies lensi meidän elämästä tuon tultua ilmi.

Ei ole normaalia, että aikuinen ihminen ei pysty hyväksymään lasta, ja vielä vähemmän on normaalia, ettei hyväksy äidin ja lapsen tapaamisia.

Mies vaihtoon, tuo ei voi kehittyä kuin huonompaan suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi