Mitä ajattelet, jos lapsesi saa 6 ½ kokeesta? ev
Kommentit (54)
Olisi kieltämättä hiukan outoa, kun ei ole kummankaan lapsen kohdalla koskaan niin käynyt. Saattaisin mainita lukemisesta jotakin.
Itse olen aikoinaan kantanut ihan puhtaan nelosen kemian kokeesta kotiin, muuten oli kokeiden keskiarvot yli 9, jotkut asiat ei vaan mene jakeluun. Mutta todennäköisesti kyseessä olisi ollut tilanne, että lapsi ei ole lukenut kokeeseen, sitten käydään se läpi että miksi.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 15:29"]
Ääh nykyään kaikki saa normaalisti kokeista 6½ ainakin meidän luokalla
[/quote]
Jos joku pieni itseään muita parempana ja "kaikkina" pitävä klikki pärjää huonosti koulussa, niin se ei tarkoita että kaikilla muilla on sama ongelma :)
Meidän lapsen ope alakoulussa sanoo, että seiska on ihan hyvä numero. Sanoo sitä aina vanhemmille.
Tuo kuuspuol on tietty melkein seiska, mutta aika huono kuitenkin.
Ihan jees, jos elämä menee muuten mukavasti. Sen verran tulee aina tsempata, että pääsee lukioon, yliopistoon ja duuniin, muu on turhaa (vähenevän rajahyödyn teoria). Ylimääräiset panokset voi sitten käyttää (ruumiin)kulttuuriin, ystävien kanssa oleiluun ja ihan vain laiskotteluun.
kun on tehnyt koetta tai jotain kertakaikkisen mullistavaa on tapahtunut.
koulutehtävät ja läksyt on luettava. Alkaisin myös tenttaamaan kouluaineet lapselta läpi.
minäkään en koskaan saanut tyydyttäviä koulussa ja siitä lähdetään liikkeelle myös omien lasten kanssa. koulutus ja sivistys on kuitenkin tärkeää. pienellä vaivalla saa peruskoulussa vähintään kaseja.... toki tuossa tilanteessa vaatisin lapselleni kys aineessa erityisopetusta ja valvoisin lukemista kotona.
Harmi, ettei tullut seiskaa, kun sitä haetaan.
jos kyse on jostain muusta aineesta, alan raivota teinille.
eikä ole tehnyt lapselle kuuluvaa työtä
vuoden aikana, en ajattele mitään.
Kun tavallisesti tulee 8-9-10.
Ei ollut oma syy, vaikka opettaja kyllä intti. Syy oli se, että kiusattiin aktiivisesti joka historiantunti. Sen huonompaa ei tullut paitsi musiikista joskus seiska.
ei ole ratkaisevaa, vaan se, että onko lapsi tehnyt parhaansa. Yleensäkin kysyn lapselta aina ensimmäiseksi, kun hän kertoo koenumeronsa, onko hän itse tyytyväinen. Aika hyvin osaa itse arvioida, onko onnistunut, ja tietää myös itse, jos huono numero on johtunut omasta huonosta valmistautumisesta kokeeseen.
Tietäisin ainakin olevan minun jälkikasvua.Jostain ysiä ja jostain kitunen vitonen.
Tietysti haukkuisin opettajan. Jälleen opettanut tosi huonosti ja muiden kakarat häirinnyt oman neron oppimista....
Vanhempi lapsi: Jos yli kutonen tulee, siihen on yleensä tehty jonkinverran työtä. Välillä tulee huonompiakin, vaikka on pari iltaa käytetty yhdessä kertaamiseen. Ja vaikka ne yhdessä läpikäydyt asiat ovatkin olleet juuri niitä, mitä kokeessa on kysytty...
Nuorempi lapsi: Miettisin, onko tapahtunut jotain kamalaa ja yrittäisin selvittää syyn tulokseen. Ehkä lapsi on ollut kokeessa kuumeessa tai muuten sairas? Katsoisin myös kokeen kysymykset, liittyykö ne mitenkään yhteen kirjan koealueen ja vihkon muistiinpanojen kanssa.
Ajattelisin että pitää katsoa vähän tarkemmin miten läksyjen kanssa sujuu.
Ääh nykyään kaikki saa normaalisti kokeista 6½ ainakin meidän luokalla