Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kyse aikuisen poissaolokohtauksissa

Vierailija
27.08.2022 |

Elokuvia, sarjoja tai mitään ei voi katsoa, koska juuri mitään ei ole nähnyt. Keskusteluissa muiden ihmisten kanssa pitää välillä katsoa keskustelukumppanin ilmeitä siltä varalta, jos on missannut kysymyksen.
Autolla ajaessa välillä herää huomaamaan, että on menossa jonnekin ja tovi menee ennen kuin mieleen tulee minne ja missä on.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos joku sattuu tietämään.

Vierailija
2/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monta syytä esim. alkava muistisairaus tai tarkkaavaisuuteen liittyviä häiriöitä. Voi olla heittelehtivä verensokeri, epileptinen piirre, verenkierron häiriöitä, oikeastaan mitä tahansa väsymyksestä vakaviin sairauksiin. Lääkärin tutkimuksilla voisi poissulkea eri vaihtoehtoja pois. Ei sitä täällä voi arvailemalla selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla alkoholistivanhemmt? Vanhemmilla mielenterveysongelmia? Onko sinua hyväksikäytetty lapsena? Oletko kasvanut väkivaltaperheessä?

Vierailija
4/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin epileptinen häiriö?

Vierailija
5/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näitä kohtauksia tulee? Kuinka pitkään ne kestävät?

Voitko selkeästi sanoa että aloin tekemään asiaa x ja sitten en tiedä mitä on tapahtunut seuraavan puolen tunnin aikana ja havahtuessani olinkin ulkona. Eli onko poissaolo tarkkarajainen vai hiipuukin keskittymisesi hitaasti ja palaa taas hitaasti niin että vaikea sanoa milloin kohtaus alkaa/loppuu.

Vierailija
6/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli lyhyitä katkoja ja muitakin oireita oli. Häneltä löytyi laajalle levinnyt syöpä aivoista. Kuoli puolessa vuodessa.

Vierailija
7/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se epilepsia mihinkään siitä häviä, vaikka aikuistuukin. Minulla on kahdesti todettu epilepsia lapsena ja aikuisena eikä minulla ole muuta kuin tuo poissaolo. Sen kanssa pitää vain elää. Ainakin päivät kuluu nopeasti.

Vierailija
8/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsian petit mal-kohtauksia. Ne tosin ovat yleensä lyhempiä ja niiden aikana kyllä havaitsee ja muistaa, mutta ei voi esimerkiksi vastata, joten ei oikein sovi ap:n tilanteeseen.

Epilepsia voi hävitä aikuistuessa, ainakin minulla on hävinnyt. Nuorena oli pari grand mal-kohtausta ja söin lääkkeitä muutaman vuoden, mutta ei ole ollut enää mitään oireita. Tiedän toisenkin, joka söi lapsena samaa lääkettä kuin minä, mutta nyt on ollut jo pitkään työkseen autonkuljettaja.

Olipa syy mikä tahansa, se voi olla vakava mutta hoidettavissa. Hankkiudu lääkäriin mahdollisimman pian.

Vierailija
9/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosiaatiota mahdollisesti.

Vierailija
10/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla kuin pari aikaisempaa, epilepsia voi ilmetä noin. Syy voi olla toki muukin, mutta lääkärissä käyntiä ja tutkimuksia vaatii ehdottomasti.

Vierailija
11/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elokuvia, sarjoja tai mitään ei voi katsoa, koska juuri mitään ei ole nähnyt."

Kuulostaa tuon perusteella, ettei kyseessä ole lievä oire. Varaa aika lääkäriin heti, asia on tutkittava. Tämä tuskin on vastaus, jonka haluat kuulla, mutta nyt ei ole aikaa olla menemättä lääkäriin.

Vanhemmallani oli vuosia sitten muutama kummallinen tilanne, jotka tulkitsin myöhemmin poissaolokohtauksiksi. Tästä hyvin pian hän sai ison epilepsiakohtauksen, jonka jälkeen selvisi, että hänellä on iso aivokasvain.

Vierailija
12/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epilepsian petit mal-kohtauksia. Ne tosin ovat yleensä lyhempiä ja niiden aikana kyllä havaitsee ja muistaa, mutta ei voi esimerkiksi vastata, joten ei oikein sovi ap:n tilanteeseen.

Epilepsia voi hävitä aikuistuessa, ainakin minulla on hävinnyt. Nuorena oli pari grand mal-kohtausta ja söin lääkkeitä muutaman vuoden, mutta ei ole ollut enää mitään oireita. Tiedän toisenkin, joka söi lapsena samaa lääkettä kuin minä, mutta nyt on ollut jo pitkään työkseen autonkuljettaja.

Olipa syy mikä tahansa, se voi olla vakava mutta hoidettavissa. Hankkiudu lääkäriin mahdollisimman pian.

Joku tossa aiemmin epäili, ettei epilepsia aikuistuessa mihinkään katoa, mutta juurikin näin voi käydä, kun tässä kerrot 👍🏻. Itse sain vko sitten vahvistetun epilepsiadiagnoosin, ja neurologi totesi, että silloin, jos epilepsia on todettu lapsena, se voi parantua aikuisena. Kun taas esim.minun tapauksessani ei, tosin lääkkeillä se voidaan pitää oireettomana ja estää kohtaukset..

Vierailija
13/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa pikemminkin tarkkaavaisuuden tai muistin häiriöltä kuin epilepsialta. Mutta siihen on varmasti olemassa joku lääketieteellinen syy, joka on syytä selvittää mitä pikimmin ja hoitaa ennen kuin saat aikaan jotain suurempaa vahinkoa vaikka autoa ajaessa.

Vierailija
14/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsyyden hetkellä pakenen mielikuvitukseen ja siksi vaikutan poissa olevalta. Teen sitä vain töissä, sukulaisten luona ja muissa pakollisen kuvion tilanteissa.

M

Vierailija
15/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa tuo oire on Alzheimerin ensioireita. Geenijuttu ja muilla se se voi olla oire jostain muusta.

Vierailija
16/16 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Jään hetkeksi sisäistämään lukemaani.