Mitä ajattelet, jos lapsesi saa 6 ½ kokeesta? ev
Kommentit (54)
Nro.44, meinasin juuri tulla kirjoittamaan saman.
" voi prkl...se on tullut isäänsä" :))
Hän saa pelkkiä kiitettäviä joten jos jostain tulisi yhtäkkiä kutonen, se kyllä herättäisi kysymyksiä, ehkä huoltakin. Todennäköisesti kuitenkin vain kokeessa olisi tullut joku vastaustekninen fiba, kuten että oikein-väärin -rastitustehtävässä olisi laittanut kaikki rastit päinvastaisiin paikkoihin kuin tarkoitti yms.
Mun teini sai tänään lukiossa kahdesta aineesta 5-, eli viimeisen numeron jolla pääsee kokeesta ja kurssista läpi. Huonojen numeroiden syy oli se, että erosi keskellä koeviikkoa pitkäaikaisesta poikaystävästään, jonka kanssa oli seurustellut jo puolitoista vuotta. Olen todella ylpeä teinistä että sentään meni kouluun eilen ja toissapäivänä, koska oli kuulemma koulussakin purskahdellut itkuun ja kotona ei tehnyt muuta, kun makasi omassa huoneessaan aina kun kävin katsomassa :( onneks kokeet olivat kemiasta ja biologiasta, jotka eivät kamalasti tyttöä kiinnosta. Pääasia että läpi pääsi ja nyt voi keskittyä oman olonsa parantamiseen. Sääliksi käy pientä. Eli minua ei pahemmin hetkauttanut nämä numerot. Sillä teinin on aina hoitanut koulun hyvin ja vitosille oli hyvä syy
Ajattelen, että lapsella on ollut jokun ongelma joka on häirinnyt keskittymistä, tai ehkä hän on ollut väsynyt tai tulossa sairaaksi tmv.
Miettisin myös miten tukea lasta, sillä hän olisi varmasti kovin pettynyt.
Ajattelisin että nyt on tullu nero perheeseen, parempia numeroita kun isällä ikinä.
Kysyisin siltä lapselta, että mikäs tässä nyt meni pieleen...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:51"]
Mun teini sai tänään lukiossa kahdesta aineesta 5-, eli viimeisen numeron jolla pääsee kokeesta ja kurssista läpi. Huonojen numeroiden syy oli se, että erosi keskellä koeviikkoa pitkäaikaisesta poikaystävästään, jonka kanssa oli seurustellut jo puolitoista vuotta. Olen todella ylpeä teinistä että sentään meni kouluun eilen ja toissapäivänä, koska oli kuulemma koulussakin purskahdellut itkuun ja kotona ei tehnyt muuta, kun makasi omassa huoneessaan aina kun kävin katsomassa :( onneks kokeet olivat kemiasta ja biologiasta, jotka eivät kamalasti tyttöä kiinnosta. Pääasia että läpi pääsi ja nyt voi keskittyä oman olonsa parantamiseen. Sääliksi käy pientä. Eli minua ei pahemmin hetkauttanut nämä numerot. Sillä teinin on aina hoitanut koulun hyvin ja vitosille oli hyvä syy
[/quote]
tämän huonosti ajoitetun eron vuoksi teinistäsi ei siis tule ainakaan lääkäriä. Näin niillä pienillä teoilla on joskus vaikutusta koko loppuelämään.
Sain neljännellä luokalla 6½ englannin kokeesta. Myöhemmin kirjoitin englannista laudaturin. En mennyt pilalle. Voi olla ihan hyvä palautus maan pinnalle ja siihen, että jotain tarttis ehkä tehdä. Seuraavasta sitten parempi.
Ei se maailma siihen kaadu. Itse olin peruskoulussa ala-asteella todella huono kokeiden arvosanat 6 - 7,5 ja sama jatkui yläasteenkin. Yliopistosta valmistuin sitten arvosanojen keskiarvolla 3,75/4 eli ei noilla nyt vielä ole tuossa vaiheessa hirveesti merkitystä.
Meillä juuri sai matikan kokeesta 6 +. Matematiikka ollut aina tosi vaikeaa. Käy tukiopetuksessa ja opiskelee matikkaa pienryhmässä useamman kerran viikossa. Kotona kerrataan yhdessä yms. Tekee sen eteen todella paljon töitä. Kokeista tuo oli huonoin kahdesta muusta saanut 7- ja 7+.
Äikkä,ymppä,uskonto noista kokeista kaikista 10-. Enkusta 8 puoli ja 8+. Lapsi siis 11v. Ja näillä mennään. Kannustetaan kovasti tuon matematiikan kanssa kuitenkin.
Itselläni tuli kerran 6½, koska olin niin paniikissa kokeen loppupuolella, etten kyennyt ajattelemaan mitään kun oli vain viisi minuuttia aikaa ja muita oppilaita oli jäänyt minun lisäkseni koetta jatkamaan vain kaksi. Esseetehtävässä oli kaksi vaihtoehtoa, ensin valitsin vaihtoehdon a, mutta jostain syystä halusin vaihtaa b:hen koska kuvittelin tietäväni siitä enemmän. Niin tiesinkin, mutta pää oli ihan tyhjä joten tekstiä tuli vielä vähemmän kuin olin saanut a-vaihtoehtoon, siitäkin puolet oli huuhaata.. Enää en ehtinyt pyyhkiä ja vaihtaa takaisin a:han, joten annoin olla. Ja sananselitystehtävässä olisin tiennyt erään käsitteen, mutta pää oli ihan tyhjä joten en muistanut sitä millään, vaikka ennen koetta olisin muistanut sen vaikka unissani.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tuli kerran 6½, koska olin niin paniikissa kokeen loppupuolella, etten kyennyt ajattelemaan mitään kun oli vain viisi minuuttia aikaa ja muita oppilaita oli jäänyt minun lisäkseni koetta jatkamaan vain kaksi. Esseetehtävässä oli kaksi vaihtoehtoa, ensin valitsin vaihtoehdon a, mutta jostain syystä halusin vaihtaa b:hen koska kuvittelin tietäväni siitä enemmän. Niin tiesinkin, mutta pää oli ihan tyhjä joten tekstiä tuli vielä vähemmän kuin olin saanut a-vaihtoehtoon, siitäkin puolet oli huuhaata.. Enää en ehtinyt pyyhkiä ja vaihtaa takaisin a:han, joten annoin olla. Ja sananselitystehtävässä olisin tiennyt erään käsitteen, mutta pää oli ihan tyhjä joten en muistanut sitä millään, vaikka ennen koetta olisin muistanut sen vaikka unissani.
Minulla on mennyt monta vähän huolimattomammin luettua koetta pilalle tuon takia :( Kerran sain historian kokeesta 6, mutta keskittymällä ja rauhoittumisella olisin helposti voinut saada ainakin 7.
No siis sain 6+ uskonnon kokeesta ja muuten saan aina jotain 8 joten vähä otti päähä
"Isäänsä tullut"