Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maito nyt loppumassa?

Vierailija
09.10.2012 |

Esikoista imetin päälle vuoden ikään ja lopetin, kun itse halusin. Nyt luulen, että maito loppuukin vauvan 8 kuukauden iässä.

Oireita:

- pumpulle ei heru juuri mitään (pumppaan säännöllisesti, koska asun eri maassa ja olen jo joutunut palaamaaan töihin)

- vauva vääntelehtii rinnalla ja rauhoittuminen imemään on vaikeaa

- vauvan aikaansaama heruminen kestää vain minuutin, pari

- vauva herää yöllä tiheämmin vaatimaan rintaa, tunnin väleinkin välillä

Syitä

- vauva puree ja rinnat on "säikähtäneet"

- olen väsynyt

Ryhdynkö totuttautumaan ajatukseen, että pian imetys loppuu kokonaan, vai osaisinko jotain tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn työssä, en voi aina pumpata vauva rinnalla. Ja monesti vauva räpelöi pumppua niin, että koko touhu on ihan kaaosta...

Veden juomista lisäsin jo. Mitähän muita niksejä olisi?

Vierailija
2/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi taitaa lisätä maidontuotantoa. Jos nimittäin herää yölläkin tiheään syömään. Yöllä erittyy maidontuotantoa lisäävää hormoonia nimittäin. Maidontulo ei voi loppua yhtäkkiä. Sitä tulee aina lisää saman verran ku ulos. Jos tuntuu ettei maito riitä niin lisää imetyskertoja, tiheä imu lisää maitoa. Rinta on siitä erikoinen, että maitoa voi nimenomaan lisätä lisäämällä rinnan stimulointia. Pumpulle ei aina heru vaikka vauva saisikin maitoa, älä siis siitä huolestu. Jos et halua lopettaa imetystä, sinun ei tarvitse sitä tehdä. Googlettamalla löytyy muuten paljon tietoa siitä miten maitoa voi lisätä. Anteeksi hieman sekava selitys, vauva valvottanu tän yön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä osaa sanoa kuin alle 6kk imettämisestä.. 1-olut/kotikalja on mulla auttanut, illalla rentoutus. Suihku, yksi olut ja rentoutuminen. Yöllä alkaa herumaan taas.

Vierailija
4/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pumpulle on heruttava, koska vauva tarvitsee maitoa ollessani töissä. Luulisin ainakin, että jos vauva joisi päivisin korviketta, maidontuotanto hiiouisi kunnet ehtyisi.. Lisäksi tässä maassa on vain jauhekorvikkeita, joita vierastan.

Tänä aamunakin sain vaivoin tiristettyä puolisen desiä - ei ihan riitä vauvan päivän syömisiksi! Pakkasvarastot siis hupenevat, ja mitäs sitten teen...?

ap

Vierailija
5/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti myös pumpata vauvalle päivämaitoa yhteenaikaan, ja huomasin, että kun vauva söi toisesta, niin maitoa tuli paremmin toisestakin. Yöimetys nimenomaan lisää sitä maidontuotantoa.

Se, miksi vauva hermostuu rinnalla johtuu siitä, että pullosta saa nopeammin maitoa ja rinnalla täytyy tehdä enemmän työtä. Hermostuisit itsekin. Toisaalta mun vauva kyllä oppi, että kun äiti on paikalla, saa rintaa ja isä antaa pullosta maidon.

Sitten kumma juttu on keskiolut. En tykkää siitä yhtään, mutta puoli pulloa laittoin rinnat valumaan. Pilsneri taitaa ajaa saman asian myös.

Vierailija
6/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ollut tosi vaikeaa pumppaaminen.. Saan hyvin maitoa pumpattua vain kun vauva on toisella rinnalla imemässä jotta heruu :) eli sama kuin edellisellä

Vierailija
7/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, en siis voi aina pumpata vauvan kanssa. Tavallisesti pumppaan kolme kertaa päivässä: aamulla kotona ja kahdesti töissä. ALkuun sain tulemaan 1.5dl, ja 4.5dl riitti vauvalle päiväksi, mutta nyt ei tule kuin 0.5-1dl kerralla.

Myös aamulla, jos vauva on pumpatessa toisella rinnalla, en saa isoa määrää kasaan, vakka heruminen alkaakin helpommin. Ihan kuin sitä herumista ei kestäisi niin pitkään kuin ennen.

Alkaa kyllä nuo yöheräilyt yhdessä töissäkäynnin kanssa väsyttää, mutta niitä on kai pakko sietää niin kauan kun haluan imettää. Aamu- ja iltaimetykset eivät varmaan riittäisi pitämään tuotantoa yllä, kun nytkin on vaikeuksia..

ap

Vierailija
8/10 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei tullut aamulla pumpulle juuri mitään koska vauva söi yöllä. Minulla oli mahdollisuus pumpata töissä ja niin tein. Mutta ei se maito lopu vaikka imettäisit vain kotona ollessasi. Itse imetän nykyään vain kerran päivässä 1-vuotiasta. Maito vain vähenee siihen määrään mitä vauva syö. Sinuna antaisin korviketta työssäoloajan ja muuten imettäisin.

Vierailija
9/10 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täältä saa hurjaa imetystsemppausta, missä nyt imetyksen puolustajat hyvine vinkkeineen luuraavat?

Vierailija
10/10 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva viikkoa vaille 8kk.. heruminen kestää, vauva ei malta imeä rintaa ellei ole kovin nälkäinen tai väsynyt. Itse uskon että maito riittää kun rinnat saa stimullaatiota ja itse juo riittävästi nesteitä. Ei se maito yhtäkkiä lopu. Kun vauva saa kiinteitäkin niin maitomäärä muuttuu tarpeen mukaan ja rinnat voi tuntua ns. tyhjiltä enemmän. Itse aion imettää vuoden ikään asti vaikka välillä tekisi mieli lopettaa aiemmin. Pumpulle en minäkään heru enää niin kuin vauvan ollessa pienempi. Oletko kokeillut lypsää samalla kun imetät toisesta rinnasta. Joillakin se auttaa, mutta itse en ole vielä kokeillut. Tsemppiä imettämiseen/lopettamiseen mihin päädytkään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä