Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin takia lastani lyötiin, suututtaa

Vierailija
08.10.2012 |

Eilen se sitten tapahtui: mies suuttuessaan läpsäisi tytärtämme naamaan. Koskahän on kertonut että äiti veteli vähän väliä korvatillikoita, olen tavallaan odottanut koska tämä meillä eka kertaa tapahtui. No, kiltti tyttö ehti 7v. ikään, että aika hyvin mies on itseään kai hillinnyt. Tyttö nauroi ruokapöydässä pikkuveljen 3v raivokohtauksen jälkeiselle sönkkäykselle, kun olin syöttämässä vauvaa, ja mieheltä paloi pinna. Kuulin kun hän komensi tytön pois pöydästä, mutta kun hän oli lähtenyt kauppaan, tyttö kertoi että isä oli samalla lyönyt. Emme ole ehtineet puhua asiasta, kun lapset aina läsnä ja mies on niin iltauninen että meni taas ysiltä nukkumaan eilen. Mutta olen aivan raivona, miltä teistä tuntuisi jos joku aikuinen, tuttu tai vieras, alkaisi mäiskiä lastanne?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi EI TOTTELE mitä sitten??????

Vierailija
62/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut järjen jättiläiset näköjään kuvittelevat, että lapsi menee yhdestä avarista ihan hunningolle. No ei mene. Ja voin kertoa, että olen itsekin läpsäissyt kerran 5-vuotiasta naamalle, kun tämä nimitteli minua jollain härskillä nimellä (pihalta opittu, ei kotoa). Ei siinä pitkiä mietintätaukoja eikä lelutakavarikoita tarvita kun lapselle annetaan soveltuva rangaistus välittömästi. Siihen loppui minun haukkumiseni, eikä ole vielä alkanut uudestaan, ja nyt lapsi on 5 vuotta vanhempi. En myöskään ole kyseisen episodin jälkeen kajonnut lapseen mitenkään, joten se siitä 'väkivallan' eskaloitumisesta.

Ap:n mies katuu varmasti tekoaan, eikä tuskin tee sitä toiste. Ap itse vaikuttaa kermaperseeltä, joka on aina saanut kaiken minkä on halunnut, eikä nyt meinaa millään päästä yli siitä, että mies on tehnyt jotain mikä ei pikkuäityliä periaatetasolla miellytä. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käyttää poikeuksetta väkivaltainen ihmisen peitelläkseen väkivaltaisuuttaan.

"Vähän läppäisin" sanoi tutun mies hakattuaan vaimonsa ja uhattuaan tappaa. Olisi tappanutkin, ellei tuttu olisi päässyt pakoon, kun hetkeksi silmä vältti. Oli ukolla puukko ja kivääri valmiina.

puhutaan nyt kevyestä läppäisystä kasvatustarkoituksessa.

Sinä puhut jostain aivan muusta. Turhaan vääristelet selviä asioita.

Vierailija
64/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lasta on yritetty saada tottelemaan? Esim. huutamalla uhkauksia, joita ei kuitenkaan toteuteta?

Vierailija
65/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka ekana sanoi ap:lle et isän tulee pyytää anteeksi läppäsyään, koska nauramisesta ei ollut sopivaa rangaista lasta, jonka nauru on luultavammin ollut tilanteeseen sopivaa lapsen kannalta! Aikuisen nauru olisi ollut ehkä eri juttu.

Ja sitäpaitsi minä keskustelen täällä siitä, että jos lapsi EI tottele niin vihahuutoa paree on ottaa tukasta kiinni tai läppästä ja piste. Katsos kun vanhemmat tekee niin kun eivät pärjää muuten lastensa kanssa. En myöskään ole ketään kannustanut tekemään niin mutta keskustelupalstoilla voi sanoa mielipiteensä -vai?

Koska noin otat kantaa niin taidat olla juuri niitä karjujia, joita pihoilla näkee. Karmeeta porukkaa, joiden lapset ovat ihan stressissä.

Minkälaista lasten psykiatriaa muuten suosit?

Uteliaana kysäsen, että onko sulla ajatus, että jos kysyt kahdelta eri lasten psykiatrilta neuvoa saat samat ohjeet????? Mitäs sitten jos et saakaan??:)

Vierailija
66/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäset miestäs täysiä naamaan (onhan se isompi kuin lapsesi - sekä tietoisesti rikkoi lakia) sen takia, että lasta löi.

Jos miehes lyö sua takaisin ja/tai ota opikseen, niin terapian paikka tai suora ero.

Vierailija
67/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tehdään???? Kun on jo karjuttu ja uhkailtu ja lelut otettu pois jne.... niin mitä sitten jos edelleenkin näplii kaupan tavaroita ja pudottelee ja sun on itse ostettava ne ruuat just silloin niin miten hoidatte asian???

(siis tiedän kyllä mitä itte tekisin mutta te EI läppäsijät mitä te teette tässä tilateessa?)

Hyvänen aika -vastatkaa. Kysäskää vaikka siltä ammattilaiselta!

sitä lasta on yritetty saada tottelemaan? Esim. huutamalla uhkauksia, joita ei kuitenkaan toteuteta?

Vierailija
68/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut järjen jättiläiset näköjään kuvittelevat, että lapsi menee yhdestä avarista ihan hunningolle. No ei mene. Ja voin kertoa, että olen itsekin läpsäissyt kerran 5-vuotiasta naamalle, kun tämä nimitteli minua jollain härskillä nimellä (pihalta opittu, ei kotoa). Ei siinä pitkiä mietintätaukoja eikä lelutakavarikoita tarvita kun lapselle annetaan soveltuva rangaistus välittömästi. Siihen loppui minun haukkumiseni, eikä ole vielä alkanut uudestaan, ja nyt lapsi on 5 vuotta vanhempi. En myöskään ole kyseisen episodin jälkeen kajonnut lapseen mitenkään, joten se siitä 'väkivallan' eskaloitumisesta.

Ap:n mies katuu varmasti tekoaan, eikä tuskin tee sitä toiste. Ap itse vaikuttaa kermaperseeltä, joka on aina saanut kaiken minkä on halunnut, eikä nyt meinaa millään päästä yli siitä, että mies on tehnyt jotain mikä ei pikkuäityliä periaatetasolla miellytä. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven jne.

On oikein oma slangikin, että voitte keskustella muitten hakkaajien kanssa. Kunnon ihmiset ovat kermaperseitä kun eivät jakele "avareita". Kyllä väkivallan saa tuomita.

Vierailija
69/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käyttää poikeuksetta väkivaltainen ihmisen peitelläkseen väkivaltaisuuttaan.

"Vähän läppäisin" sanoi tutun mies hakattuaan vaimonsa ja uhattuaan tappaa. Olisi tappanutkin, ellei tuttu olisi päässyt pakoon, kun hetkeksi silmä vältti. Oli ukolla puukko ja kivääri valmiina.

puhutaan nyt kevyestä läppäisystä kasvatustarkoituksessa.

Sinä puhut jostain aivan muusta. Turhaan vääristelet selviä asioita.

Miksi pitää sievistellä? Lyöminen on lyömistä eli väkivaltaa. Normaali ihminen osaa kasvattaa ilman väkivaltaa.

Vierailija
70/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tehdään???? Kun on jo karjuttu ja uhkailtu ja lelut otettu pois jne.... niin mitä sitten jos edelleenkin näplii kaupan tavaroita ja pudottelee ja sun on itse ostettava ne ruuat just silloin niin miten hoidatte asian???

(siis tiedän kyllä mitä itte tekisin mutta te EI läppäsijät mitä te teette tässä tilateessa?)

Jos itse olet täydellinen kasvattaja, niin sittenhän se vika on lapsessa, eikö vain?

Vierailija
71/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustat hypoteesisi? Onko se väkivaltaa kun puet väkisin lapsellesi toppahaalarit ja lapsi huutaa kuin syötävä. Tai onko se väkivaltaa kun pakotat lapsesi turvavyöhön ja huuto on karmeeta? Onko sinusta vihakarjuminen väkivaltaa tai uhkailu?

On oikein oma slangikin, että voitte keskustella muitten hakkaajien kanssa. Kunnon ihmiset ovat kermaperseitä kun eivät jakele "avareita". Kyllä väkivallan saa tuomita.

Vierailija
72/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu. Kevyeksi läppäisyksihän te sitä sanotte

Miksi pitää sievistellä? Lyöminen on lyömistä eli väkivaltaa. Normaali ihminen osaa kasvattaa ilman väkivaltaa.

mene noin. Kevyt läppäisy kasvatustarkoituksessa on vaan kevyt läppäisy.

Lyöminen on jotain jossa käytetään voimaa ja tarkoitus on satuttaa ihan tosissaan.

Vierailija
73/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä läppäsytkin on sallittuja.

Juu juu. Kevyeksi läppäisyksihän te sitä sanotte

mene noin. Kevyt läppäisy kasvatustarkoituksessa on vaan kevyt läppäisy.

Lyöminen on jotain jossa käytetään voimaa ja tarkoitus on satuttaa ihan tosissaan.

Vierailija
74/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen! Eihän tässä maassa riitä terapeutit kun niin monet vanhemmat luovuttavat ja alaikäiset juopottelee pitkin katuja! Eikö sulla ole muuta ratkaisua:(

Muuten mun lapset eivät ole koskaan olleet siellä ja ovat varsin yhteiskuntakelpoisia!

Jos itse olet täydellinen kasvattaja, niin sittenhän se vika on lapsessa, eikö vain?

Vierailija
75/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sen yhden (?) kerran näplii kaupan tavaroita?

Onko sellainen joku naapurin lapsi vai mielikuvituslapsi?

Ei ole meillä ollut tuollaisia ongelmia, eikä kyllä edes karjuta...

Älä hyvä ihminen! Eihän tässä maassa riitä terapeutit kun niin monet vanhemmat luovuttavat ja alaikäiset juopottelee pitkin katuja! Eikö sulla ole muuta ratkaisua:(

Muuten mun lapset eivät ole koskaan olleet siellä ja ovat varsin yhteiskuntakelpoisia!

Vierailija
76/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä hurjaan raivoon. Kumma kyllä ovat juuri niitä 'väkivallanvastustajia'.

Kohtuus kaikessa ja kultainen keskitie. Yksikään lapsi ei ole mennyt piloille yhdestä läpsäisystä, eikä ole mitään syytä olettaa, että läpsiminen jatkuisi.

Vierailija
77/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei minulla ole varaa luottaa, että se kerta olisi ainut:(

Vierailija
78/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on uskonnolisesta perheestä jossa oli tiukka kuri ja järjestys, mutta myös paljon rakkautta. Hän rakastaa lapsiamme ja viettää paljon aikaa niiden kanssa, mutta ajautuu valtataisteluun lapsen kanssa aika helposti, minun mielestäni nipottaa turhista asioista aika usein... Kontrolli on se sana. Harmi, koska mies on ihana tyyppi muuten. Toivon todella että ei tapahdu enää. Täytyy puhua asiasta, mutta se on vaikea ottaa luontevasti puheeksi ilman että ollaan " minä olen muuten erinomainen kasvattaja ja sinä täys perse " linjalla, jos siis suutun niin paljon kun suututtaa. No nyt se tuli kotiin, huokaus. Täytyy mennä puhumaan... Täytyy kysyä että miten hän voi ja mikä kaikki työmaallakin taas stressaa...

Vierailija
79/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Venäjälle. Siellä läppäsytkin on sallittuja.

ihmeessä muuttaisin sinne?

Vierailija
80/83 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin takia?

Mielestäni se oli miehesi käsi joka lastasi löi, ei anopin. Eikö meillä vanhemmilla pitäisi olla lasten kasvatuksessa sen verran selkärankaa että hillitään ne raivonpuuskat ja mennään vaikka hakkaamaan sitä puuta ulos? Lasta EI LYÖDÄ. Piste. Heräähän nyt sinäkin ja lakkaa syyttelemästä anoppia ja raahaa se äijäsi peilin eteen. Suututtaa tälläset lässytykset ja jossain keskustelupalstalla avautumiset. Lapsen lyöminen ON RIKOS!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän