MKE77 !!!
Luin juttusi tuolta yllätysvauva-aloituksesta ja oli ihan pakko alkaa sulta kysymään, että olikos sulla kuparikierukka, joka petti? Ja millaisia oireita sulla oli, kun hakeuduit gynen juttusille?
Itse olen huomenna varaamassa gynelleni aikaa, koska jonkin aikaa on ollut sellanen outo olo; massua nippailee, tulee valkkarivuotoa ja välillä sellasta limaakin, etoo välillä melkoisesti jne jne... ja pelko on herännyt, että voisko olla mitenkään mahista, että oisinkin raskaana... meillä siis ehkäisynä kuparikierukka, joka on ollut nyt kesästä saakka.
Voihan olla, että kierukka vielä etsii paikkaansa, mutta pakko käydä tarkistuksella.
Kiitos, jos kerrot kokemuksestasi! :)
kun en joka päivä käy näitä juttuja lukemassa kun poika on jo maailmassa. Toivottvasti sepustuksesta on jotakin hyötyä.
Mutta asiaan... Mulla oli kuparikierukka. Valkovuoto lisäänty ja alavatsassa oli sellanen outo olo, ihan kuin kierukka liukuisi pois paikaltaan... Siis vaikea selittää mutta kun normaalistihan kierukka ei tunnu niin silloin oli sellanen olo että se olisi sieltä pois tulossa... Ja sitten alkoi aamuisin pieni kuvotus...
Olihan se aikamoinen järkytys vaikka ehkä kuitenkin asian tiesin ennenkuin gynelle menin koska edellisenä viikonloppuna oli pienet pippalot ja lupauduin kuskiksi ettei tarvitsisi selitellä miksei valkkari kelpaa ;)
Minulle gyne sanoi että on todella harvinaisia nämä kierukkaraskaudet. Minulla oli kaksosraskaus. Ultrassa huomattiin että toinen oli mennyt kesken jo viikolla 5-6. Minulle oli järkytys että edes olin odottanut kaksosia ja siksi tunsin kyllä helpotusta että vain yksi oli elossa (vaikka näin ei saisi sanoa,tiedän) Meillä on ennestään jo kaksi lasta ( 7v ja 4v.) joten kaksi pientä olisi ollut jo aika paljon...
Ja kaikilta ei kierukkaa edes oteta pois,ainoastaan siinä tapauksessa että se saadaan sieltä turvallisesti. Minulla kierukka oli jo " laskeutunut" että oikeastaan ei ollut enää paikallaan.
Että tommosta! ja selitys tuntuu olevan taas todella sekava... sitä nämä valvotut yöt teettää ;)
Palaahan kertomaan miten kävi!