vaimo petti ja tuli raskaaksi
ja nyt se miettii pitäisikö vauvan ja mä lohdutan sitä kun sillä on nyt niin vaikeeta. Tervetuloa mun sairaaseen elämään.
Kommentit (86)
en lukenut kaikkia viestejä
jos ap olet vielä linjoilla niin:
Elämä ei ole niin mustavalkoista. Anna aikaa ja älä mieti asiaa niin mustavalkoisesti. Ota mukaan harmaansävyjä. Tiedän että vaimosi teki sulle kamalan teon ja sitä ei voi pyyhkiä pois. Mutta älä lisää vaimosi tuskaa sillä että hänen täytyisi tehdä abortti. Ymmärrän näitäkin viestejä jotka käskevät sun jättämään vaimo, mutta on toinenkin vaihtoehto. Tuossa tilanteessa kaikki vaihtoehdot ovat kamalia ja tuottavat tuskaa. On selvää että vaimosi on syyllinen, mutta tarvitseeko syyllisiä enää etsiä? Nyt on vain tämä hetki. Tunteet ovat vain tunteita, ne tulevat ja menevät.
Nyt on aikaa vain eteen päin ja se mitä tulevaisuudessa tehdään. Me ollaan kaikki vain ihmisiä. Me tehdään virheitä. Toiset virheet tuskallisia ja toiset ei. Toivon lämpimästi sulle hyvää jatkoa ja toivon että sulla on joku jolle puhua!!!
Ole rehellinen. Vaimosi teki hirveän teon ja sinulla on täysi oikeus kieltäytyä olemasta lohduttaja ja tukija. Lohdutus (vaikka sanallisesti ilmaisisi ettei aio osallistua kasvatukseen) voi johtaa siihen, että vaimosi silti luulee sinun antaneen anteeksi ja kasvattavasi lapsen hänen kanssaan. Ja kun näin ei tapahdukaan, kaikki onkin yhtäkkiä sinun syytäsi. Vaimosi pitäisi hakea tukensa nyt jostain muualta - ystäviltä, sukulaisilta, lapsen isältä, ammattiauttajilta, jokin väylä kyllä löytyy. Vaimosi on aikuinen ihminen, ja on kohtuutonta, että tuollaisen jälkeen sinulla olisi vastuu hänen mielipahastaan. Vaikka toisaalta on hyvä juttu, jos vaimosi katuu ja ymmärtää tehneensä väärin sinua kohtaan.
Älä käsittele asiaa yhtenä isona keränä, vaan pyri käsittelemään erikseen itsesi, vaimosi, parisuhteenne ja lapsi. Mitä tarkoitat sillä, että näet itsessäsi syyn tapahtuneeseen? Voin ymmärtää sen, että jos on itse pettänyt niin silloin ei voi odottaa puolisoltakaan uskollisuutta. Jos teillä on ollut jotain muuta ongelmaa, niin se ratkaistaan ihan muilla tavoin kuin pettämällä. Aina.
Ja sitten parisuhde. Älä tee harkitsemattomia siirtoja. Jotta voisit käsitellä asiaa, tarvitsette etäisyyttä. Erilleen muutto auttaa, jos (yleensä) se ei ole mahdollista saman katon alla. Eron hakeminen on itsellesikin helpompaa, kun olet varma. Lapsen suhteen sillä ei ole kiire, sillä isyyden voi kumota avioliitossakin, mikäli voidaan osoittaa ettei lapsi ole miehen.
Ja se lapsi. Hän on syytön koko asiaan, äläkä lähde tuohon että äidille kostamisen takia toivot aborttia, keskenmenoa, vammaisuutta ym. pahaa. Jos teillä on yhteisiä lapsia (tai jos olet kasvatti-isänä hänen muille lapsilleen), tulette olemaan jossain määrin tekemisissä tulevaisuudessakin ja siten on tärkeää, ettet pidä sisaruksista ainuttakaan äitinsä tekojen seurauksina/jatkeena. Lapsi on erillinen ihminen, aivan kuten sinäkin omista vanhemmistasi.
T: vähän vastaavasti eronnut nainen, petetty osapuoli.
Miten niin on sairas ajatus jättää abortin jälkeen? Eihän vaimokaan pitänyt tärkeimpiä lupauksiaan.
Tottakai ajatus on sairas! Ei ketään saa huijata aborttiin. Tuolloinhan ap ottaisi kostonsa välineeksi syntymättömän lapsen, joka ei ole millään tavalla vastuussa äitinsä inhottavasta teosta.
Minuakin tosiaan kiinnostaisi tietää, miten ap voi olla niin varma, että lapsi ei olisi hänen. Itselläni ainakin siis hiukan (näillä tiedoilla) trollitutka värähtää.
Miten niin on sairas ajatus jättää abortin jälkeen? Eihän vaimokaan pitänyt tärkeimpiä lupauksiaan.Tottakai ajatus on sairas! Ei ketään saa huijata aborttiin. Tuolloinhan ap ottaisi kostonsa välineeksi syntymättömän lapsen, joka ei ole millään tavalla vastuussa äitinsä inhottavasta teosta.
Minuakin tosiaan kiinnostaisi tietää, miten ap voi olla niin varma, että lapsi ei olisi hänen. Itselläni ainakin siis hiukan (näillä tiedoilla) trollitutka värähtää.
takia...onko se reilua? Tälle vauvalle, ihan sama kuka on vanhempi ja kuka ei, ei anneta mitään oikeuksia saada elää sen takia, että syntyisi synnin takia? Ap, älä ole raaka ja laita vaimoasi valitsemaan, haluatko ottaa niskoillesi yhden elämättömän elämän? Ole se jalokivi, mikä haluat olla, ja tukekaa toinen toistanne. Et siis ole arvoton, vaan erittäin kallisarvoinen, jos osaat pistää omat tunteesi Elämän edelle. Arvottomuutta on se, että ei osaa antaa anteeksi, kantaa kaunaa, asettaa omat tunteensa tärkeämmäksi kun toisen elämänarvon. Sinua petettiin, mutta nyt on sinulla valta tehdä niin kuin on oikein..ole se jalokivi!! Tsemppiä! Rakkaus kantaa kaiken yli kyllä!
Ei ole mitään järkeä jäädä tuollaiseen suhteeseen. Vaimo saa itse huolehtia omasta jälkikasvustaan, joka ei ole biologisesti sinun. Se ei ole sinun asiasi.
Kurjaa että vaimosi petti, mutta ehkä sinunkin kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä mikä parisuhteessanne on vialla. Pettäminen ei ole syy vain seuraus.
2
EIKÄ se ole petetyn syy. Eli ei tarvitse katsoa peiliin.
Toivon sinulle kaikkea hyvää. "Vaimollesi" kaikkea pahaa. Toivottavasti hän saa raskausmyrkytyksen, keskenmenon ja sinä jätät hänet.
Täällä sitä taas sekopäät toivovat syntymättömälle lapselle kuolemaa ja pettäneelle vaimollekin hengenvaarallista tilaa. Sairasta, ei voi muuta sanoa.
Niin. Pettäminen on väärin, ja loppupeleissä se on aina pettäjä itse joka on tuon päätöksen pettää tehnyt. Mutta, mutta... Kovinpa ovat jotkut valmiita suunnilleen kivittämään ap:n vaimon tietämättä MITÄÄN siitä, mitkä syyt ovat pettämiseen johtaneet. Mistäs te kivittäjät tiedätte, ettei ap esim. itse olisi ensin pettänyt vaimoaan ja vaimo olisi sitten "kostanut"? En siis väitä, että näin olisi käynyt. Kunhan vaan ihmettelen joidenkin vimmaa kivittää vaimo tietämättä tapahtumien taustoista yhtään mitään.
takia...onko se reilua? Tälle vauvalle, ihan sama kuka on vanhempi ja kuka ei, ei anneta mitään oikeuksia saada elää sen takia, että syntyisi synnin takia? Ap, älä ole raaka ja laita vaimoasi valitsemaan, haluatko ottaa niskoillesi yhden elämättömän elämän? Ole se jalokivi, mikä haluat olla, ja tukekaa toinen toistanne. Et siis ole arvoton, vaan erittäin kallisarvoinen, jos osaat pistää omat tunteesi Elämän edelle. Arvottomuutta on se, että ei osaa antaa anteeksi, kantaa kaunaa, asettaa omat tunteensa tärkeämmäksi kun toisen elämänarvon. Sinua petettiin, mutta nyt on sinulla valta tehdä niin kuin on oikein..ole se jalokivi!! Tsemppiä! Rakkaus kantaa kaiken yli kyllä!
Ja kuinka moni oikeasti todellisuudessa leikkisi jalokiveä kun omalle kohdalle tällaista sattuu?
Nainen käy pettämässä, tulee raskaaksi toiselle miehelle. Kuinka moni mies kykenee kasvattamaan petturin kanssa lapsen?
Minä kehottaisin ap:ta eroamaan. Se tunne takaraivossa tulee olemaan aina. Tieto, että vaimo pettää mennen tullen ja palatessa, ja se, ettei lapsi ole oma.
Miksi kukaan haluaisi olla tuollainen jalokivi? Tällä miehellä on jo kivireessä vaimon entisen miehen lapset. Nyt siihen olisi tulossa uusi murikka loisimaan.
Ilolla ja rakkaudella vaan eteenpäin, niinkö? =D
Ei kukaan edes kunnioittaisi tuolla tavalla itseään alentavaa miestä!
Toivon sinulle kaikkea hyvää. "Vaimollesi" kaikkea pahaa. Toivottavasti hän saa raskausmyrkytyksen, keskenmenon ja sinä jätät hänet.
Täällä sitä taas sekopäät toivovat syntymättömälle lapselle kuolemaa ja pettäneelle vaimollekin hengenvaarallista tilaa. Sairasta, ei voi muuta sanoa.
Niin. Pettäminen on väärin, ja loppupeleissä se on aina pettäjä itse joka on tuon päätöksen pettää tehnyt. Mutta, mutta... Kovinpa ovat jotkut valmiita suunnilleen kivittämään ap:n vaimon tietämättä MITÄÄN siitä, mitkä syyt ovat pettämiseen johtaneet. Mistäs te kivittäjät tiedätte, ettei ap esim. itse olisi ensin pettänyt vaimoaan ja vaimo olisi sitten "kostanut"? En siis väitä, että näin olisi käynyt. Kunhan vaan ihmettelen joidenkin vimmaa kivittää vaimo tietämättä tapahtumien taustoista yhtään mitään.
Pettäjä itse päättää pettää. Se ei ole petetyn vika missään tilanteessa. Ja tosiaan, on kyllä hyvin kaukaa haettua tuo kosto pettäminen :)
Me kirjoitamme tämän ketjun tietojen perusteella, ei tarvitse alkaa arvailemaan jotakin ihan muuta, mihin ei ole edes viitteitä.
Ap:n vaimo on vielä kaiken lisäksi pamauttanut itsensä reissullaan raskaaksi.
Se on oikeasti vielä pahempi, kuin pelkkä pettäminen.
että vaimollasi on voimakkaitakin tunteita tätä toista miestä kohtaan. Jos kyseessä olisi vain ollut pikkupano, niin tuskin vaimosi edes miettisi aborttia kahta kertaa vaan olisi jo tehnyt sen!
Varsinkin, jos vaimollasi oikeasti olisi toiveita liittonne jatkumiselle, niin kyllä se aika aborttiin olisi jo varattu!
Sanon näin, vaikka itse kärsin lapsettomuudesta ja lapsi olisi meille erittäin toivottu, mutta silti vastaavassa tilanteessa en epäröisi hetkeäkään JOS haluaisin liittoani mieheni kanssa jatkaa.
Vaimo pihalle, muuttakoon vaikka sillan alle vauvaansa kasvattamaan, ap kasvattakoon olemassa olevaa perhettään omassa kodissaan, saaden elatusapua vaimoltansa.
sitten antaisin monoa. Näyttää että sillä on joku tarve todistaa itselleen jotain jos on lapsia kolmelle eri miehelle. Ei tule muuttumaan... Kohta on neljäs isäpappa kuvioissa. Mahtaa pitää kiirettä tapaamisia sopiessa.
vain salaa abortin: Taitaa olla rakastunut tuohon uuden lapsen isään.
Pettäjä itse päättää pettää. Se ei ole petetyn vika missään tilanteessa. Ja tosiaan, on kyllä hyvin kaukaa haettua tuo kosto pettäminen :)
Me kirjoitamme tämän ketjun tietojen perusteella, ei tarvitse alkaa arvailemaan jotakin ihan muuta, mihin ei ole edes viitteitä.Ap:n vaimo on vielä kaiken lisäksi pamauttanut itsensä reissullaan raskaaksi.
Se on oikeasti vielä pahempi, kuin pelkkä pettäminen.
Noh, itse kyllä tiedän että moni on pettänyt juuri ns. kostaakseen, joten ihan mahdollisnen skenaario tuo minusta oli. Ja mitä arvuutteluun tulee, niin se on tällaisessa tilanteessa (kun kukaan emme ap:ta ja hänen perheensä/parisuhteensa tilannetta henk. koht. tunne) ihan yhtä järkevää/typerää kuin se, että olettaa ap:n olevan jutun hyvis, jota paha vaimo pelkkää ilkeyttään ja moraalittomuuttaan pettää.
Itse olen joka tapauksessa sitä mieltä, että oli vaimo sitten kuinka yksinään syyllinen nykyiseen tilanteeseen tai ei, tuollaiset "toivottavasti lapsi kuolee ja vaimo kaikin tavoin kärsii mahdollisimman paljon" -tyyppiset toivotukset eivät ole täyspäisen ihmisen juttuja.
Ap,
Miten voit olla varma että lapsi ei ole sinun?
Ap,
joten ainoa looginen päätelmä on että on käynyt vasektomiassa.
Ap,
joten ainoa looginen päätelmä on että on käynyt vasektomiassa.
En huomannut tuota ap:n viestiä.
ja nyt se miettii pitäisikö vauvan ja mä lohdutan sitä kun sillä on nyt niin vaikeeta. Tervetuloa mun sairaaseen elämään.
en lukenut kaikkia viestejä
jos ap olet vielä linjoilla niin:
Elämä ei ole niin mustavalkoista. Anna aikaa ja älä mieti asiaa niin mustavalkoisesti. Ota mukaan harmaansävyjä. Tiedän että vaimosi teki sulle kamalan teon ja sitä ei voi pyyhkiä pois. Mutta älä lisää vaimosi tuskaa sillä että hänen täytyisi tehdä abortti. Ymmärrän näitäkin viestejä jotka käskevät sun jättämään vaimo, mutta on toinenkin vaihtoehto. Tuossa tilanteessa kaikki vaihtoehdot ovat kamalia ja tuottavat tuskaa. On selvää että vaimosi on syyllinen, mutta tarvitseeko syyllisiä enää etsiä? Nyt on vain tämä hetki. Tunteet ovat vain tunteita, ne tulevat ja menevät.
Nyt on aikaa vain eteen päin ja se mitä tulevaisuudessa tehdään. Me ollaan kaikki vain ihmisiä. Me tehdään virheitä. Toiset virheet tuskallisia ja toiset ei. Toivon lämpimästi sulle hyvää jatkoa ja toivon että sulla on joku jolle puhua!!!