Kolmekymppinen! Seuraatko vielä nuorisomuotia?
Missä vaiheessa et enää pysynyt mukana musiikissa, elokuvissa ja peleissä? Mihin vuoteen ja hullutukseen pukeutumisesi jämähti?
Kommentit (29)
lapset kouluiässä. Nyt jos olen lähdössä esim. ravintolaan, mietin vähän, että mitäs sitä nuorilla nykyään on päällä, laitan sitten itselle sopivasti mukaillen samantyylistä päälle. Olin itse tuossa "muodissa" mukana varmaan jotain 26v asti, eli siihen asti kun kävin aktiivisesti ravintoloissa. Silloin kai pitää yrittää olla mahdollisimman "ajan hermolla". Muuten olen lapsesta asti kulkenut kaupungilla ja ihmisten ilmoilla juuri niissä vaatteissa, joissa olen halunnut, verkkarit, farkut tms.
olen jämähtänyt varmaan lähinnä jonnekin 90-luvun loppupuolelle.
Kyllä mä jotain nuorisomuodista olen itsellenikin sovittanut, mm. pillifarkut ja tennarit.
Peleistä en tiedä mitään, ne ei oo ikinä mua kiinnostanut. Kännykkänikin on tosi vanha, en tiedä mitään iPadista (mikälie) tms. ja kosketusnäyttöpuhelinta en osaa edes käyttää eikä kiinnosta edes opetella.
Mielestäni muoti ei yleensäkään ole sellainen asia, joka kuuluisi pelkästään nuorten maailmaan. Pidän sitä yhtä kiinnostavana, kuin muita visuaalisen kulttuurin muotoja ja minulle on tärkeää näyttää ajankohtaiselta, uskottavalta ja tyylikkäältä.
Nyt muutaman vuoden ajan on tuntunut että nuorten suosimissa vaateliikkeissä muoti on muuttunut sellaiseksi että menee minulla yli hilseen. Lähes kaikki näiden ketjujen vaatteet näyttävät aivan kummallisilta. Itse olen alkanut vaihtelevien muotijuttujen sijaan pukeutumaan yltiönaisellisesti. Pukeudun mielestäni kyllä muodikkaasti.
Elokuvissa en ole käyny vuosiin, pelejä en ole oikein koskaan pelannut. Teiniuoti jäi muutama vuosi sitten.
Seuraan yhä aikaani 29-vuotiaana! En tajua, miksi mun pitäisi kuunnella 2000-luvun alun musiikkia, vaikka oon silloin ollut nuori. Ihan kauheaa käydä joissain kolmekymppisille suunnatuissa paikoissa, joissa musa on ikivanhaa. Niissä joissa musiikki on uutta, onkin sitten vähän liian nuoria miehiä mulle :) näin Hämeenlinnassa.
Vaatteiden ja hiusten ym osalta en sillä niillä on tarkoitus vain provosoida. Ei toimi enää näin vanhempana. Musiikin ja kulttuurijuttujen osalta jossain määrin joo. Kuka niitä vanhoja klassikoita jaksaa kuunnella ja fiilistellä jatkuvalla soitolla? Esim. hevaripuolella tosi monet on juuttuneet sinne 90-luvulle ja uudistuminen on heille antikristus. Kaikki pitää tehdä kliseisen formaatin mukaan tai muuten ei hyvä heilu. Itse taas pidän uudistumisesta ja uusista ideoista, joten uusi kokeellinen musiikkikin kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 17:33"]
No en mä kyllä koskaan ole mitään nuorisomuotia varsinaisesti seurannut, mitä se sitten tarkoittaakaan. Olen ostanut aina vaatteet sen mukaan, mikä saa kroppani näyttämään hyvältä. On se sitten muotia tai ei.
[/quote]
sama täällä. en ole koskaan seurannut nuorisomuotia. en muotiakaan.