Milloin huomasit ensimmäiset raskausoireesi? Onko jollain ollut jotain oireita jo ennen testin tekoa?
Kommentit (14)
viikon menkat myöhässä: etoi ja tissejä kivisti. Raskaustesti vahva plussa!
Muistaakseni viikkoja oli tuolloin jotain kuusi, seitsemän ehkä.
alkoi tulla verta nenästä (noin vaan). Siitäpä tiesin, esikoista odottaessa sai olla tuppo nenässä jatkuvasti. Viikon päästä plussasin.
testin jo 3+3 viikolla, koska olin ihan varma raskaudestani, syy: paleli kokoajan ja oli vain tunne että olen raskaana.
Ennen testin tekoa olin myös varma, että odotan kaksosia. No, tuleva ultra näyttää pitääkö sekin paikkansa.
Jouduin kulkemaan viikkokaupalla jotain ihme hakaneulahökötyksiä housuissa, kun ei oikein kehdannut vaihtaa mammapöksyihinkään. :)
mulla ei koskaan muulloin ole tullut mitään välivuotoja tai -tippoja
sitten rv 3 tasan tuli toisesta rinnasta tippa maitoa, sitten testasinkin haamujen haamun
En nyt muista tarkalleen, mutta lievää ällötyksen tunnetta taisi tulla n. rv10. Rinnat eivät olleet kipeät koko raskauden aikana, turvotusta tuli loppuvaiheessa.
Ruskehtavaa vuotoa tuli kerran suurin piirtein siihen aikaan kun olisi pitänyt olla menkat.
Mulla ainakin virtsa muuttui jotenkin sakeammaksi ja haisi erilaiselta. Ekassa raskaudessa pistin sen merkille myöhemmässä vaiheessa raskautta, siksi osasin toisessa epäillä jo ennen testin tekoa. Testin tein sitten heti kun menkat jäivät pois, ja plussaa näytti niinkuin ajattelinkin.
seuraavana päivänä tein testin ja haamu tuli. Paria päivää myöhemmin tuli kunnon viiva.
ei ollut mitään oireita (paitsi jälkeen päin diagnosoin närästyksen). Ihmettelin vaan, miksi housut piukottaa, vaikka yritin syödä terveellisesti ennemminkin laihduttaa. No, kun sitten " tunnustelin" vatsaani, siellä tuntui jotain... ostin sitten testin ja viivahan paukahti jo ennen testiviivaa mittariin . Neuvolassa ultrassa määriteltiin, että olin raskausviikolla 26!
Menkkoja en odotellut, sillä olin 4 kk aiemmin lopettanut esikoisen imettämisen. Oli kyllä ihana yllätys ja mukavaakin mukavampi lyhyt odotusaika. Mies kyllä jo aiemmin epäili, että olen raskaana, mutta mielestäni en voinut olla. Se oli sitten se ainut kerta ilman kortsua...
Outoja nippaisuja alavatsassa, päivä päivältä paheneva palelu ja flunssainen olo. Odottelin pari viikkoa ja kun menkkoja ei alkanut kuulua, testasin ja plussahan se oli.
Eikai testi tuossa vaiheessa enää näytä plussaa ja eikös testissä aina ensin tule " raskausviiva" ja sitten testiviiva sitä mukaa kun kosteus etenee testipuikossa.. näin ainakin kaikissa minun käyttämissäni testeissä.
Todella haaleaa näytti, viikon päästä oli jo reipas viiva.