Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka joku viitsii ostaa Moccamasterin tai muun suodatinkoneen?

Vierailija
06.10.2012 |

Täällä Keski-Euroopassa käytetään kunnon kahvikoneita tai mutteripannuja.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Etelä-Suomessa on mutteripannu ja pressopannu ja sitäkin varmaan moni taivastelee, kun ei ole suodatinautomaattia.

Mitä tarkoittaa "kunnon kahvikone"?

Vierailija
2/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen joka täällä Suomessa tykkää juoda suodatinkahvia.

Jatketaan ketjua: Miksi kukaan viitsii käyttää vihreitä paitoja, vaikka minä en koskaan? Minun paitani on sininen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa moccamasterin myynti tai jopa viihdekäyttö voi olla kiellettyä. En tiedä suuren maailman asioista, sillä olen vain tällainen ikäni kotimaassa pysynyt Suomi-mamma.

Vierailija
4/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantaa niin hirveästi huolta siitä, mitä muut ostavat. Vai oliko pointti kertoa, että asut Keski-Euroopassa?

Vierailija
5/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan ketjua: Miksi kukaan viitsii käyttää vihreitä paitoja, vaikka minä en koskaan? Minun paitani on sininen!

Mun paita on oranssi :D

Miksi joku jaksaa vaivautua katsomaan Salattuja Elämiä?

Vierailija
6/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku jaksaa vaivautua katsomaan Salattuja Elämiä?

Ei kukaan tervejärkinen. Miksi joku viitsii vastaanottaa kotiinsa mainospostia, vaikka kaikilla meillä paremmilla ihmisillä on ei mainoksia -kyltti?

Vierailija
7/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksinkertaisesti kuvottavaa.

Vierailija
8/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä, lonkero, makea siideri, maito lämpimissä juomissa, sake, sherry, salmiakkikossu. Miten KUKAAN voi juoda näitä, vaikka ne ovat yksinkertaisesti kuvottavia?

Vierailija
9/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, tomaattimehu ja sahti.

Vierailija
10/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito, tomaattimehu ja sahti.

Niin paitsi sahti menee pieninä määrinä, jos on oikein hyvin tehty.

Suodatinkahvi sen sijaan on oikein hyvää. En kyllä tiedä, miten voinkaan olla tätä mieltä. Mut mä vaan oon...

Vierailija
11/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo oikeasti HANAVETTÄ! Meillä keskieuroopassa ostetaan vesipienissä pulloissa. Ihanan roskaavaista.

Vierailija
12/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä muuten tulee ihan järkyttävän pahaa kahvia.

Vierailija
13/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanasta vaaleapaahtoisesta Juhla Mokasta, kuka tulee kahville :)

Vierailija
14/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meiltä saa nykyään kaupasta Presidenttiä,minä kun tykkään lirusta vaaleasta kahvista yli kaiken . Kunnon kahvikone ei todellakaan ole mikään kapselikone,vaan sellainen jossa kahvinlaitto aloitetaan papujen jauhamisella ja siitä jatketaan espresson tekoon. Seuraavaksi päätetääm,haluatko esim. americanoa vai lattea ja sen mukaan sitten kuumennellaan vesiä tai maitoja. Kapselikoneilla sa muuten ihan kelpoisia maitojuomia ;p

Vierailija
15/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanasta vaaleapaahtoisesta Juhla Mokasta, kuka tulee kahville :)

Aamukahvista (kaksi muumimukillista vaaleapaahtoista Brazilia) onkin jo aikaa.

Vierailija
16/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.mtoy.jura.com/kahvinkeittimet.htm" alt="http://www.mtoy.jura.com/kahvinkeittimet.htm">http://www.mtoy.jura.com/kahvinkeittimet.htm</a&gt;

on sitten nykyään tekniikka- ja kilpavarustelulaji... Onneksi siihen ei ole pakko lähteä mukaan.

Vierailija
18/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"http://www.mtoy.jura.com/kahvinkeittimet.htm"

huoltisten laitteita, kun eivät viitsi keittää kunnon suodatinkahvia. Parhailla huoltiksilla on noiden lisäksi vielä suodatinkahvi pannukin.

Aloituksen kysymykseen:

Käytetään suodatinkahvia, koska meillä kotona tykätään juoda parempaa kahvia kuin huoltiksilla. Ei ole kyllä halveksimaasi Moccamasteria, vaan ihan kunnon Braunin kahvinkeitin. Nokipannukahvia keitetään retkillä, mutta kotona suodatinkahvi on lähimpänä sitä.

Emme alennu mihinkään pikapuristuskahviin. Ulkomailla saa pääsääntöisesti vatsan sekoittavaa moskaa. Kannattaa muuttaa takaisin Suomeen, jos kahvi ei tahdo maistua.

Vierailija
19/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoltisten laitteita, kun eivät viitsi keittää kunnon suodatinkahvia. Parhailla huoltiksilla on noiden lisäksi vielä suodatinkahvi pannukin.

Nuo ovat kotikäyttöön tarkoitettuja kahvikoneita, eikä niissä käytetä samoja papuja kuin suodatinkahvissa, vaan espressopapuja. Espresso on aivan erilaista kuin suodatinkahvi, se on vatsaystävällistä. Minun vatsani ei kestä suodatinkahvia ollenkaan, mutta espressoa kyllä. Pidän myös espresson mausta enemmän, tai lähinnä maitokahvijuomista, joten teen kahvini kahvikoneella.

Vierailija
20/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjaimellisesti huoltisten koneita, vaan riisuttuja versioita niistä.

Nuo ovat kotikäyttöön tarkoitettuja kahvikoneita, eikä niissä käytetä samoja papuja kuin suodatinkahvissa, vaan espressopapuja. Espresso on aivan erilaista kuin suodatinkahvi, se on vatsaystävällistä. Minun vatsani ei kestä suodatinkahvia ollenkaan, mutta espressoa kyllä. Pidän myös espresson mausta enemmän, tai lähinnä maitokahvijuomista, joten teen kahvini kahvikoneella.

No nuo on niistä huoltisten koneista kotikäyttöön muokattuja laiskurin kahviautomaatteja. Ei tarvitse kaataa kahvipannusta. Ehkä teille joskus keksitään laite, joka säästää kahvikupinkin nostelun.

Keskieuroopassa pitää olla tarkkana, kun valitsee kahviporot. Suomessa se on vähän helpompaa. Tänne Irlantiin otan yleensä mukaan Suomesta useamman paketin Juhla Mokkaa.

Ja vatsa kyllä kestää hyvää kahvia jos on kestääkseen. Kofeiini siinä se vatsan kuralle laittava myrkky on, mutta en voisi kuvitellakaan juovani "espressoa" josta on poistettu kofeiini.