Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka joku viitsii ostaa Moccamasterin tai muun suodatinkoneen?

Vierailija
06.10.2012 |

Täällä Keski-Euroopassa käytetään kunnon kahvikoneita tai mutteripannuja.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo on niistä huoltisten koneista kotikäyttöön muokattuja laiskurin kahviautomaatteja. Ei tarvitse kaataa kahvipannusta. Ehkä teille joskus keksitään laite, joka säästää kahvikupinkin nostelun.

Keskieuroopassa pitää olla tarkkana, kun valitsee kahviporot. Suomessa se on vähän helpompaa. Tänne Irlantiin otan yleensä mukaan Suomesta useamman paketin Juhla Mokkaa.

Ja vatsa kyllä kestää hyvää kahvia jos on kestääkseen. Kofeiini siinä se vatsan kuralle laittava myrkky on, mutta en voisi kuvitellakaan juovani "espressoa" josta on poistettu kofeiini.

Minä en ole ap, enkä asu keskieuroopassa vaan Suomessa. Ja olen sen itse todennut, että vatsa ei kestä suodatinkahvia, et sinä sitä muuksi voi muuttaa.

Kerropa minulle, millä espressoa voi tehdä ellei ole espressokonetta? Kyse ei ole laiskuudesta vaan valmistustavasta.

Vierailija
22/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa minulle, millä espressoa voi tehdä ellei ole espressokonetta? Kyse ei ole laiskuudesta vaan valmistustavasta.

että espresso on keksitty jo paljon ennen kuin nuo huoltisten koneet? Enpä kyllä itse keitä varmaan juuri kumpaakaan.

HOX: Kahviakin on muuten keitetty ennen kuin Moccamasteri keksittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään muuta kahvia en enää joisi.

ap.

Vierailija
24/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että espresso on keksitty jo paljon ennen kuin nuo huoltisten koneet? Enpä kyllä itse keitä varmaan juuri kumpaakaan.

Kerro. Espresson määritelmä: Espresso [es?pr?sso] on kahvia, joka valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana

Vierailija
25/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla jostain Kemin seudulta kotoisin,tuli niin kotoisa olo tuosta sanasta HOX :)

Vierailija
26/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk!

Vierailija
27/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Espresson määritelmä: Espresso [es?pr?sso] on kahvia, joka valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana

No oletko kuullut, että ihmiset osasivat kirjoittaa jo ennen kuin kirjoituskonekaan keksittiin? Jopa niin, että saatiin useita A4 tai isompiakin arkkeja aivan täyteen tekstiä. Eikä tarvittu edes mustesuihkua.

Vierailija
28/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kuullut, että ihmiset osasivat kirjoittaa jo ennen kuin kirjoituskonekaan keksittiin? Jopa niin, että saatiin useita A4 tai isompiakin arkkeja aivan täyteen tekstiä. Eikä tarvittu edes mustesuihkua.

Pointti oli se, että moccamasterilla ei saa espressoa vaikka miten yrittäisi. Siihen tarvitaan erilainen masiina. Meillä juodaan monta kuppia päivässä espressoa / capuccinoa / lattea, joten kahvikone on oikein pätevä vehje. Sen sijaan emme tarvitse ollenkaan kahvinkeitintä. Samanlaista laiskuutta kahvinkeitinkin on, voisihan veden keittää kattilassa ja suodattaa erillisellä suodattimella kannuun.

Vierailija
29/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli se, että moccamasterilla ei saa espressoa vaikka miten yrittäisi. Siihen tarvitaan erilainen masiina.

No voi harmi. Nyt en saa tehtyäkään sitä Espressoa, josta en tykkää sillä keittimellä, jota en ole ostanut.

Vierailija
30/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään muuta kahvia en enää joisi.

ap.

Vierailija
31/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana

Pakottamiseen riittää vesihana. Verkostopaine on 6 - 10 bar.

Vierailija
32/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana

Pakottamiseen riittää vesihana. Verkostopaine on 6 - 10 bar.

Vierailija
33/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä kun teet sen.

Ei se tarvitse kuin pikkuhanan, sitä ennen sähkövastus ja siihen päähän se espressojauhe kuppi. Toimii vain hanaa kääntämällä.

Vierailija
34/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maidonvaahdotin mukana. Tosi hyviä kahveja tulee kapseleista, joita on 16 erilaatuista ja on tosi helppoa ja nopeaa tehdä sillä

Vierailija
35/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monta vuotta ollut käytössä moccamasteri,missä on kaksi pannua/keitintä yhessä,toisella keitetään vettä ja toisella kahvia,välillä molemmilla kahvia.Hyvää kahvia keittää ja hyvin on toiminu,vaikka maksoi aikanaan yli 350e.

Vierailija
36/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se niin haaleaa.

Vierailija
37/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mulla on kahvikone, suodatinpannu ja teekannu. Välillä keitän espressot, joskus tavallista suodatinkahvia ja joskus maistuu kunnon musta tee. Ja murukahvia juon töissä, eli mulle kelpaa kaikki. ne on niin erityylisiä, melkein eri juomia, mutta jokaiselle on paikkansa:-)

Vierailija
38/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mulla on kahvikone, suodatinpannu ja teekannu. Välillä keitän espressot, joskus tavallista suodatinkahvia ja joskus maistuu kunnon musta tee. Ja murukahvia juon töissä, eli mulle kelpaa kaikki. ne on niin erityylisiä, melkein eri juomia, mutta jokaiselle on paikkansa:-)

Vierailija
39/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ranskalainen ja Ranskassa ikänsä asunut anoppini on ikänsä keitellyt suodatinkahvia. Mun mahani ei tosin kestä sitä, joten ostettiin hänelle kapselikeitin.

Vierailija
40/45 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asut Keski-Euroopassa. Vai oletko muuttanut juuri sinne ja ihastunut mutteripannuun?

Tiesitkö että Moccamasterit valmistetaan käsityönä Hollannissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan