Kuinka joku viitsii ostaa Moccamasterin tai muun suodatinkoneen?
Täällä Keski-Euroopassa käytetään kunnon kahvikoneita tai mutteripannuja.
Kommentit (45)
Kerropa minulle, millä espressoa voi tehdä ellei ole espressokonetta? Kyse ei ole laiskuudesta vaan valmistustavasta.
että espresso on keksitty jo paljon ennen kuin nuo huoltisten koneet? Enpä kyllä itse keitä varmaan juuri kumpaakaan.
HOX: Kahviakin on muuten keitetty ennen kuin Moccamasteri keksittiin.
ja mitään muuta kahvia en enää joisi.
ap.
Kerropa minulle, millä espressoa voi tehdä ellei ole espressokonetta? Kyse ei ole laiskuudesta vaan valmistustavasta.
että espresso on keksitty jo paljon ennen kuin nuo huoltisten koneet? Enpä kyllä itse keitä varmaan juuri kumpaakaan.
Kerro. Espresson määritelmä: Espresso [es?pr?sso] on kahvia, joka valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana
täytyy olla jostain Kemin seudulta kotoisin,tuli niin kotoisa olo tuosta sanasta HOX :)
Kerro. Espresson määritelmä: Espresso [es?pr?sso] on kahvia, joka valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana
No oletko kuullut, että ihmiset osasivat kirjoittaa jo ennen kuin kirjoituskonekaan keksittiin? Jopa niin, että saatiin useita A4 tai isompiakin arkkeja aivan täyteen tekstiä. Eikä tarvittu edes mustesuihkua.
No oletko kuullut, että ihmiset osasivat kirjoittaa jo ennen kuin kirjoituskonekaan keksittiin? Jopa niin, että saatiin useita A4 tai isompiakin arkkeja aivan täyteen tekstiä. Eikä tarvittu edes mustesuihkua.
Pointti oli se, että moccamasterilla ei saa espressoa vaikka miten yrittäisi. Siihen tarvitaan erilainen masiina. Meillä juodaan monta kuppia päivässä espressoa / capuccinoa / lattea, joten kahvikone on oikein pätevä vehje. Sen sijaan emme tarvitse ollenkaan kahvinkeitintä. Samanlaista laiskuutta kahvinkeitinkin on, voisihan veden keittää kattilassa ja suodattaa erillisellä suodattimella kannuun.
Pointti oli se, että moccamasterilla ei saa espressoa vaikka miten yrittäisi. Siihen tarvitaan erilainen masiina.
No voi harmi. Nyt en saa tehtyäkään sitä Espressoa, josta en tykkää sillä keittimellä, jota en ole ostanut.
ja mitään muuta kahvia en enää joisi.
ap.
valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana
Pakottamiseen riittää vesihana. Verkostopaine on 6 - 10 bar.
valmistetaan pakottamalla lähes kiehuva (85–95 °C) vesi noin 8–18 baarin paineella hienoksi jauhetun kahvijauheen läpi noin 20–30 sekunnin aikana
Pakottamiseen riittää vesihana. Verkostopaine on 6 - 10 bar.
Haluan nähdä kun teet sen.
Ei se tarvitse kuin pikkuhanan, sitä ennen sähkövastus ja siihen päähän se espressojauhe kuppi. Toimii vain hanaa kääntämällä.
on maidonvaahdotin mukana. Tosi hyviä kahveja tulee kapseleista, joita on 16 erilaatuista ja on tosi helppoa ja nopeaa tehdä sillä
Meillä on monta vuotta ollut käytössä moccamasteri,missä on kaksi pannua/keitintä yhessä,toisella keitetään vettä ja toisella kahvia,välillä molemmilla kahvia.Hyvää kahvia keittää ja hyvin on toiminu,vaikka maksoi aikanaan yli 350e.
sillä mulla on kahvikone, suodatinpannu ja teekannu. Välillä keitän espressot, joskus tavallista suodatinkahvia ja joskus maistuu kunnon musta tee. Ja murukahvia juon töissä, eli mulle kelpaa kaikki. ne on niin erityylisiä, melkein eri juomia, mutta jokaiselle on paikkansa:-)
sillä mulla on kahvikone, suodatinpannu ja teekannu. Välillä keitän espressot, joskus tavallista suodatinkahvia ja joskus maistuu kunnon musta tee. Ja murukahvia juon töissä, eli mulle kelpaa kaikki. ne on niin erityylisiä, melkein eri juomia, mutta jokaiselle on paikkansa:-)
Mun ranskalainen ja Ranskassa ikänsä asunut anoppini on ikänsä keitellyt suodatinkahvia. Mun mahani ei tosin kestä sitä, joten ostettiin hänelle kapselikeitin.
asut Keski-Euroopassa. Vai oletko muuttanut juuri sinne ja ihastunut mutteripannuun?
Tiesitkö että Moccamasterit valmistetaan käsityönä Hollannissa.
Minä en ole ap, enkä asu keskieuroopassa vaan Suomessa. Ja olen sen itse todennut, että vatsa ei kestä suodatinkahvia, et sinä sitä muuksi voi muuttaa.