Onko järkevää ottaa pieniä lapsia mukaan Helsingin kirjamessuille?
Kommentit (5)
oon kerran käynyt, väkeä oli hurjasti ja tungos sen mukainen. Aikuisille suunnattu. Mutta voithan googlettaa tapahtuman ja katsoa, mitä siellä tänä vuonna on.
Suoraan sanottuna: ei kannata.
Onhan joillakin osastoilla lastenkirjoja ja jollakin lavalla/ylen ständillä on Katti Matikainen, mutta mutta. Porukkaa on ihan hirveästi, ja rattailla liikkuminen tuskallista. Ständit ovat täynnä korkeita kirjapöytiä, ja niiden ympärillä tungeksii ihmisiä. Itse et pysty keskittymään lavatarjontaan, etkä pysty tutkimaan rauhassa nimikkeitä. Ei kande, jollei kysymyksessä ole ihan pikkuinen vauva joka nukkuu missä vaan..
Paperiahan messuilla on yllin kyllin!
Omani voisin ottaa ja itse asiassa jo vähän suunnittelin, että huomenna menisin hänen kanssaan sinne lähinnä sillä periaatteella, että kävisimme satutunneilla ja parilla lastenkirjakojulla ja pikaisesti vain piipahtaisin itseäni erityisesti kiinnostavilla kojuilla. Olen kyllä itse tosi kiinnostunut myös lastenkirjallisuudesta. Mutta jotenkin tuntuu, että taidetaankin huomenna tehdä jotain muuta. Suurin syy tähän on itse asiassa se, että meillä on nyt sellainen tilanne, että toivon, ettemme missään nimessä sairastuisi lähiaikoina etteivät ensi viikonlopun suunnitelmata menisi myttyyn. Kirjamessuilla on niin paljon ihmisiä, että lähinnä tämän vuoksi siis jätetään nyt välistä. Vaikka on me kyllä lapsimessuistakin sairastumatta selvitty...
Lapseni on kolmevuotias ja varmaan viihtyisi siellä. Rakastaa satuja ja kirjoja.
Mutta mielestäni ei varmaan ole lapsille varnisaisesti suunnattu. Olin siellä eilen, ja ihan mukavaa oli, mutta nautinkin siellä ihan rauhassa itsekseni tunnelmasta. Ja kävin välillä maistelemmassa viinejä...