Escitalopram- kokemuksia?
Aloitan kyseisen lääkkeen synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi. Aiempaa masennushistoriaa on ja useita lääkkeitä syöty, mutta tämä on täysin uusi lääketuttavuus. Hyviä ja huonoja kokemuksia kuulisin mielelläni :)
Kommentit (88)
Noosto!
aloitin 2,5 mg venlafaksinin purkuun!
onjo kokemuksia?
Mielestäni mies kertoi avoimesti tilanteen ja perusteli kokonaiskuvan hyvin. Ei meistä kukaan ole parempi tuomitsemaan toista tai toisen parisuhteen syita ja seurauksia. Eikö täällä ole tarkoitus lähinnä tsempata toisia ja kertoa avoimesti ko. lääkkeeseen lliityviä kokmuksia? Siitä kai tässä oli kyse? Itswelläni toimi hyvin, muta seksihalujen poistumisen takia vaihdettiin nyt ainakin kolmatta ketaa muihin masenuslääkkeisiin ja nyt palaan takaisin, koska kaikki muut positiiviset asiat ovat yhteensä rärkeämpiä kuin oma orgasmi.
Onko Essitalopram -lääkkeellä mitään tekemistä hormonitoiminnan kanssa? Mikä on lääkkeen vaikutusmekanismi?
Onko kenelläkään ollut unettomuus sivuoireena lääkkeestä? Käyttöä 1 kk takana, muut oireet helpottavat, mutta uniongelmat lisääntyvät.
Olen syönyt vuosia ja syön varmaan lopun ikääni pitääkseni masennuksen ja ahdistuksen aisoissa. 10 mg annoksella ei voimakkaita haittavaikutuksia ole ilmennyt, mutta yrittäessäni joskus olla ilman olen huomannut kyllä että lääke turruttaa tunteita (mihin sen vaikutus tavallaan perustuukin) ja seksuaalisuutta hieman. Ilman sitä esim. itken herkemmin ja tunnen itseni halukkaammaksi. Mutta ei se toki minusta mitään kylmää zombia tee:)
Minullakin vain hyvää sanottavaa. (Minulla burnoutin aiheuttama ahdistus ja paniikkihäiril) Nyt 2 viikkoa takana lääkkeen käyttöä. (7pvä 5mg ja 7pvä 10mg) Alussa kun otin ensinmäisen pillerin oli lumevaikutuksesta hyvä olo n.4 päivää oireet pahenivat ja oli aika vittumaista siitä seuraavat 5 päivää. Kunnes nostettiin annos 10mg. Jo toisena päivänä nostosta huomasin itse eron. Ekana päivänä noston jälkeen ei vielä mitään. Toisena päivänä olin välissä tosi iloinen ja pirteä ja tuntu että saa hirveästi aikaiseksi (normaalisti vain makaan sisällä ahdistuneena) mutta nyt joka päivä on ollut oikeastaan aika hyvä. Ei ole kokonaan poistanut vielä ahdistusta mutta oireet on. Oikeastaan voisi sanoa että on samat ajatukset mutta eivät aiheuta samanlaisia oireita ja yhtä voimakasta ahdistusta. Toisaalta myös tietyt ajatuksetkin on häipynyt esim. Hengityksen ajattelu sen takia koska ennen tuntu ettei happi riitä mutta nyt se sekä huimaus on lähtenyt. En osaa sanoa oikein onko parantunut viimeisen viikon aikana kun viimeiset 6 päivää on ollut aika hyviä. Ehkä se on jopa vähän parantunut päivä päivältä näinä kuutena päivänä. Uskon että vielä parempaan suuntaan vain mennään. Palaan töihin lähipäivinä kun sairasloma loppuu. Jos ei olisi nostettu annosta en olisi palaamassa töihin. Onhan tässä jo pitkään pois oltukin ja apu löytyi vasta lääkkeestä. (Olen siis lääkevastainen itsekkin ja en ole kyllä enää) Toimii hyvin. Eihän näitä huvikseen kukaan popsi mutta pakon edessähän se tulee eteen. Onneksi aloitin, tuntuu että arki alkaa taas rullaamaan!
Escitalopram ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/escitalopramfi.html Mulla on ollut taipumusta ahdistukseen, masennukseen ja ylisuorittamiseen koko elämän. Olen usean kerran tippunut pohjalle ja escitalopramin avulla sieltä noussut ylös suht nopeasti. Tää on superhyvä lääke ahdistukseen ja masennukseen.
Ei auta niskan takaa kiinni ottaminen! Olet ilmeisesti jonkinlainen narsisti ja luulet, että ongelmat eivät voi kohdata sinua.
Tiedoksesi; jos masennus osuu kohdalle, se ei ole omaa laiskuutta vaan sairaus. Sanotko syöpää sairastavalle tai halvaantuneelle tai diabetes-potilaalle, että meditoi ja ottaa niskasta kiinni.