Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Escitalopram- kokemuksia?

Vierailija
19.08.2015 |

Aloitan kyseisen lääkkeen synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi. Aiempaa masennushistoriaa on ja useita lääkkeitä syöty, mutta tämä on täysin uusi lääketuttavuus. Hyviä ja huonoja kokemuksia kuulisin mielelläni :)

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sopinut minulle. Söin muutaman kuukauden ahdistukseen ja sos. tilanteiden pelkoon. Paino nousi ja muutuin jotenkin välinpitämättömäksi.

Lääkkeen lopetus oli todella epämiellyttävää, vaikka tein sen asteittain. Itketti ja ahdisti koko ajan.

Ai niin, aiheutti myös unettomuutta.

Vierailija
42/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin useita vuosia. Olin sinkku, ei haitannut. Sitten aloin seurustella ja oli lopetettava koska seksi ei toiminut.

Ja kesti parisen vuotta lopettamisesta ennenkuin sivuvaikutukset hävisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa hyvin paniikkihäiriöön. Tosin alavatsa ollut kipeä käytön aloituksen jälkeen, mutta en osaa sanoa onko lääkkeellä jotain tekemistä sen kanssa. Huimaus, jännitys, raajojen kylmyys, korvien soiminen, niskakipu jne katosi noin kolmessa viikossa aloituksesta. Syönyt joskus ennenkin ja "alasajo" haasteellista, mut onnistuu kun vähentää pienen määrän harvakseltaan.

Wau! Kiitos postauksesta. Mulla hyvin samanlainen kokemus tähän alkuun, monet oireet ovat alkaneet helpottaa jo parin viikon aikana. En ole siis ainoa….

Vierailija
44/88 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi myös orgasmikyky ja halut väheni, mutta palautuivat suht nopeasti lääkkeen lopettamisen jälkeen. Paino nousi n. 500g/kk/5mg eli vuodessa n. 10kg! Mutta paino myöskin tippui sen saman 10kg lopettamisen jälkeen seuraavan vuoden aikana. Mutta koin silti, että lääke oli tosi hyvä, koska mieliala koheni huimasti ja maailmaan alkoi tulla taas värejä. Aloin pikkuhiljaa jaksaa tehdä asioita ja elämän ilo palasi. Itsetunto kohosi ja kova kuoleman väsynyt olo helpotti. Tunteet palasi. Mulla pääasiallisin oire oli järjetön väsymys ja tunteettomuus.

Vierailija
45/88 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimii hyvin, jopa ensipäivistä lähtien. Orgasmit oli poissa 1.5 kuukautta, sitten palautuivat täysin. Onkohan tämä lääke kehittynyt 10 vuodessa, kun silloin orgasmit ei onnistuneet kuurin aikana ollenkaan..?

Vierailija
46/88 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turruttaa tunteita mutta poistaa ahdistusta. Jos on huono lääke sinulle niin kysy lääkäriltä seuraavaksi voxraa. On vähän erityyppinen masennuslääke.

Vierailija
47/88 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä nyt menossa 5mg aloitusannoksella ja ainakin aloitusoireet tänään jo huomattavasti lievempiä. Eilen oli vielä sellainen olo kuin olisi lievästi humalassa, jotenkin sekava olo.

Tänäänkin pikkuisen huomaa ettei ihan keskittymiskyky ole paras mutta helpotta kuitenkin. Ainoa fyysinen oire on lämmön tunne, esim kädet ihan lämpimät. Ei vielä haittaa mutta jos tulee helteet niin ei varmaan mukavaa kun niin lämmin olo.

Tunnepuolella vaikuttaa turruttavan tunteita aika hyvin heti alkuun enkä oikein tykkää tästä. En tunne ahdistusta mutta ei oikein mitään muutakaan. Mutta tämä todennäköisesti vain aloitusvaikutusta, oikea teho tulee sitten kuukauden jälkeen.

Citalopramiin tätä ei voi verrata, ihan erilainen perustuen omiin kokemuksiin. Käytin 3 vuotta citalopramia 40mg annoksella ja escitalopram tuntuu paljon voimakkaammalta. Kemiallinen suku ei kerro käytännön vaikutuksista.

Vierailija
48/88 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin Sitalopraami? Elämäni pahin virhe oli koskea siihen.

Vierailija
49/88 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kaksi viikkoa ja alapäästä katosi tunto. Orgasmin saaminen alkoi olla mahdotonta. Lopetin lääkkeen käytön ennen kuin mitään peruuttamatonta tapahtuu

Mulla tota on aiheuttanut kaikki muutkin mielialalääkkeet. En tiedä onko sellaista jossa ei tuota sivuvaikutusta ole. Toisaalta en minä koskaan ole vuosikausia masennuslääkkeitä popsinut, riittää kun pääsen pahimman vaiheen yli (ei silloin seksi muutenkaan kiinnosta) ja sitten olen hiljalleen lopettanut lääkityksen.

Kaikista masennuslääkkeistä joita olen kokeillut, tämä oli ehdottomasti paras. Harmi vaan, se aiheutti minulle pahoja kuukautishäiriöitä, joten tämän lääkkeen jouduin lopettamaan aiemmin kuin olisin halunnut. Kyllä otti päähän kun kerrankin löytyi toimiva lääke!

Vierailija
50/88 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut masennukseen ja ahdistukseen. Vetää tunnetilojen ääripäitä lähemmäs toisiaan. Ei mitään sivuoireita.

Mut hei, älä takerru näihin muiden kokemuksiin. Nää lääkejutut on TOSI yksilöllisiä.

Vierailija
51/88 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ja Cymbalta itselläni ehkä parhaiten toimineet.

Vierailija
52/88 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt puoli vuotta. Toimii hyvin varsinkin fyysisiin voimakkaisiinkin ahdistuksen tai paniikin tunteisiin. Jonkin verran myös sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Tunnemaailmaa latistanut silleen, että olen vain kerran tai kaksi itkenyt tämän puolen vuoden aikana, normaalisti itkin aika usein. Vihamielisyys on aika usein läsnä, sitä tunsin jo ennen lääkitystäkin.

Vierailija
53/88 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mielialalääke mitä olen kokeilut. Määräättiin ahdistukseen, masennukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Toimi heti, elämä oli tasapaksua, rauhallista, huiput tasoittui. Seksin tappoi kokonaan, mutta nukuin hyvin ja päivät sujui. Oli pakko lopettaa, kun vaikutti autolla ajamiseen.

Vierailija
54/88 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nykyään seronil ja lääkäri määräsi tämän. Uskaltaako vaihtaa?

Vierailija
55/88 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksihalut katoavat kokonaan ja orgasmin saanti lähes mahdotonta

Miehenä komppaan tätä täysin. Ex söi tuota lääkettä ainakin kolme vuotta (syö kai vieläkin). Aikaisemmin vireä ja antoisa seksielämä kuoli lähes täysin ja ne harvat kerrat kun sitä oli, meni vain yksipuoliseksi tarpeiden tyydyttämiseksi, kun nauttimisesta saati orgasmista ei tullut yhtään mitään. Valitettavasti miehenä en kestänyt tuota tilannetta kolmea vuotta pidempään. Ja tuomitsijoille tiedoksi, keskusteltiin, käytiin eri terapioissa, juteltiin lääkärin kanssa lääkkeen vaihdosta ( positiiviset vaikutukset kuulemma merkittävämmät kuin seksuaalinen halukkuus tai nautinto). Mulle yksinkertaisesti riitti ja lähdin.

Eli heti kun alkoi seksi tökkiä niin otit hatkat. Selvä. Mistään muustahan et tuossa puhunutkaan kuin omista haluistasi. Itsekäs kusipää.

3 Vuotta = heti

Vierailija
56/88 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn. 

Vierailija
57/88 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että masennus vie seksuaaliset halut ja jaksamisen joka tapauksessa, mutta näköjään ei. Itsellä ei halujen katoaminen ole enää ongelma.

Kuinkahan kauan sitä hoitovastetta saa odotella?

Vierailija
58/88 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lääkkeitä ei tarvitse, kun muistaa päivittäin meditoida.

Ja ottaa muutenkin itseään niskan takaa kiinni.

Vierailija
59/88 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Sain tänään tämän lääkityksen masennukseen. Ahdistusta, paniikkioireita tai oikeastaan mitään sen tyyppisiä fyysisiä oireita minulla ei ole ollenkaan. Masennus on työuupumuksesta lähtöisin olevaa high functionin -tyyppistä alakuloa ja vitutusta, aloitekyvyn heikkenemistä, lihomista ja univaikeuksia. Näitä kokemuksia lukiessani epäilyttää, onko tämä lääkitys oikea (tai edes tarpeellinen) ollenkaan.

Osa tuntuu lihoneen ja osalle on tullut univaikeuksia. Saapa nähdä, pahentaako tämä vain vointiani, sillä juuri nuo asiat ovat nyt pielessä. Molemmista mainitsin lääkärille, joten ehkähän on osannut ottaa ne huomioon lääkettä määrätessään.

Aloitin tänään 10mg annoksella ja tarkoitus on nostaa 20mg annokseen parin viikon päästä. Ajattelin antaa tälle nyt mahdollisuuden, vaikka juuri nyt olen vähän epäileväinen.

Vierailija
60/88 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten suurin huoli näyttää tämän ketjun perusteella olevan se, että seksuaaliset halut katoavat ja ei saa orgasmia. Kuvastaa hyvin tämän päivän maailmaa. Muulla hyvinvoinnilla ei ole mitään väliä kunhan vaan saa orgasmin. On kyllä ihmiset sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi