Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Escitalopram- kokemuksia?

Vierailija
19.08.2015 |

Aloitan kyseisen lääkkeen synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi. Aiempaa masennushistoriaa on ja useita lääkkeitä syöty, mutta tämä on täysin uusi lääketuttavuus. Hyviä ja huonoja kokemuksia kuulisin mielelläni :)

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksihalut katoavat kokonaan ja orgasmin saanti lähes mahdotonta

Miehenä komppaan tätä täysin. Ex söi tuota lääkettä ainakin kolme vuotta (syö kai vieläkin). Aikaisemmin vireä ja antoisa seksielämä kuoli lähes täysin ja ne harvat kerrat kun sitä oli, meni vain yksipuoliseksi tarpeiden tyydyttämiseksi, kun nauttimisesta saati orgasmista ei tullut yhtään mitään. Valitettavasti miehenä en kestänyt tuota tilannetta kolmea vuotta pidempään. Ja tuomitsijoille tiedoksi, keskusteltiin, käytiin eri terapioissa, juteltiin lääkärin kanssa lääkkeen vaihdosta ( positiiviset vaikutukset kuulemma merkittävämmät kuin seksuaalinen halukkuus tai nautinto). Mulle yksinkertaisesti riitti ja lähdin.

Vierailija
22/88 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kirjoitti:

Todellakin pelasti minut pahimmasta ja muutaman viikon kuluttua pystyin alkaa kunnolla työstämään masennuksen syitä terapiassa. Minulle ei tullut huonoja sivuvaikutuksia.

Olin tosi epäileväinen aluksi, mutta onneksi uskalsin aloittaa lääkityksen. Toisaalta olin jo niin huonossa kunnossa, että vaihtoehtoja ei oikein enää siinä vaiheessa ollut.

Sama. Pelotti aluksi, mutta olen tosi tyytyväinen. Puuhailen, liikun, olen hyväntuulinen ja aktiivinen, haaveilen ja usko tulevaan on vahva. Seksihalut ts. Jatkuva kiima vähentyneet selvästi, mutta mies on tosi ymmärtäväinen, ja haluan harrastaa seksiä hänen kanssaan koska se lähentää meitä ja tuo yhteenkuiluvuuden tunnetta vaikkei aina panettaisikaan 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä syödessä olo oli kuin olisi ollut nousuhumalassa koko ajan. Lääke vaihdettiin Venlafaxiiniin ja se se vasta syvältä olikin. Jossain vaiheessa psykiatri lopetti yhteiset istunnomme ja minä lopetin lääkityksen seinään ja se oli hoidon kannalta kaikkein paras päätös - lopettaa ruikuttaminen ja alkaa elämään - älkääkä kukaan tulko sanomaan, että minä toivuin sillä välillä kun olin lääkityksellä, sillä koskaan en ole ollut niin sairas...

Vierailija
24/88 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas lääke ahdistukseen, jos vain syö isolla annoksella pitkään. Haittapuolena lähinnä orgasmivaikeudet. Mutta se on aika piemi haitta, jos on kärsinyt pahasta ahdistubeisuudesta.

Vierailija
25/88 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kaksi viikkoa ja alapäästä katosi tunto. Orgasmin saaminen alkoi olla mahdotonta. Lopetin lääkkeen käytön ennen kuin mitään peruuttamatonta tapahtuu

Vierailija
26/88 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok lääke, mulla oli sitä pieni annos aamulääkkeenä, ainoa mitä tuli, oli että vatsa oli melkein aina vähän löysällä...

Vierailija
27/88 |
18.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä koska itse aloitin juuri kyseisen lääkkeen. Otin ensin puolikkaan tabletin ekat pari päivää, tänään otin kokonaisen. En tiedä onko lumevaikutusta, mutta jotkut todella pahat ajatukset tuntuu pysyneen pääasiassa loitolla, vaikka yleinen olotila ei ole sen kummoisempi. Tosin lääkäri sanoi että voi mennä kuukausi ennen kuin teho alkaa. Itse kuitenkin uskon, että nämä voi auttaa. 

Vierailija
28/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
29/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla seksihalut parani masennuksen vähennyttyä ja orgasmissa ei eroa aiempaan. Annostuksella 10mg/vrk 35 vuotiaana ja 48 vuotiaana uudestaan.

Mieliala normalisoitui ja kaikki tunnereaktiot tallella.

Vierailija
30/88 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 mg annoksella ei ole seksihalut tai orgasmit muuttuneet mitenkään, ainoat vaikutukset on, että heti lääkkeen oton jälkeen tulee parit ripulit, sitten loppupäivän on vähän sellainen jumittunut olo.

Vierailija
31/88 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt muuta kuin tätä. Aloitin ensimmäisen kerran aika tarkalleen 10 vuotta sitten. En nyt kovin muista (minulla on jonkinsortin muistihäiriöitä), mutta kai se asiansa ajoi. Annoksen korjauksen jälkeen tuli sivuoireina voimakasta pahoinvointia, siis oksetti ja päätä särki.

Pari vuotta sitten käytin myös jonkin aikaa. Tänään aloitin jälleen, eikä ole ainakaan vielä ollut mitään oireita. Jos ketju ei katoa, voin tulla raportoimaan viikon-parin päästä uudelleen miten menee.

Minulla on diagnosoitu keskivaikeasta vaikeaan masennusta, ja on kestänyt arviolta yli 30 vuotta (hoidon pariin hakeuduin tuolloin reilu 10 vuotta sitten).

Vierailija
32/88 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla katosi seksihalut lopullisesti jo pari vuotta sitten, ja siis aikana kun en ole syönyt lääkkeitä. Sinänsä ihan jees, koska ei ole seksielämääkään ja oma kivakin tuntuu lähinnä vain väärältä.

T.33

Vierailija
33/88 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahaa sanottavaa. Syön varmaan lopunikääni jos vaan lääkärit kirjoittaa reseptejä. 👍🏻

Vierailija
34/88 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksihalut meni

Vierailija
35/88 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi pari viikkoa mutta sen jälkeen ei mitään. Muutaman kuukauden jaksoin.

Vierailija
36/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

itse aloitin viikko sitten tämän lääkkeen, olen kärsinyt pitkäikaisesta ahdistuksesta, huimauksesta ja huonovointisuudesta etenkin julkisilla paikoilla.

Viikon aikana olo on kohentunut joka päivä, fyysiset kivut ovat laantumaan päin, helpompi hengittää ja olo toiveikas. Olen nähnyt tavallista enemmän unia, ei kuitenkaan pahoja unia, ja päivällä hieman haukottelua mutta ei mitään pahempaa, siinä ainoat oireet.

Nyt annos nousee 5mg:sta 10mg:aan, litan updeittiä viikon päästä miten menee. Mutta pelkästään positiivista sanottavaa. Myös huojentunut olo että uskalsin viimein aloittaa lääkkeen ottamisen.

Vierailija
37/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä komppaan tätä täysin. Ex söi tuota lääkettä ainakin kolme vuotta (syö kai vieläkin). Aikaisemmin vireä ja antoisa seksielämä kuoli lähes täysin ja ne harvat kerrat kun sitä oli, meni vain yksipuoliseksi tarpeiden tyydyttämiseksi, kun nauttimisesta saati orgasmista ei tullut yhtään mitään. Valitettavasti miehenä en kestänyt tuota tilannetta kolmea vuotta pidempään. Ja tuomitsijoille tiedoksi, keskusteltiin, käytiin eri terapioissa, juteltiin lääkärin kanssa lääkkeen vaihdosta ( positiiviset vaikutukset kuulemma merkittävämmät kuin seksuaalinen halukkuus tai nautinto). Mulle yksinkertaisesti riitti ja lähdin.

Eli heti kun alkoi seksi tökkiä niin otit hatkat. Selvä. Mistään muustahan et tuossa puhunutkaan kuin omista haluistasi. Itsekäs kusipää.

Vierailija
38/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut minulle. Söin muutaman kuukauden ahdistukseen ja sos. tilanteiden pelkoon. Paino nousi ja muutuin jotenkin välinpitämättömäksi.

Lääkkeen lopetus oli todella epämiellyttävää, vaikka tein sen asteittain. Itketti ja ahdisti koko ajan.

Vierailija
39/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin tulla kertoilemaan vaikutuksista. Enhän noita nyt vieläkään ole pitkään syönyt, mutta ihan hyvin menee. Eilen tuntui vähän kurjalta kun kirjoitin tänne yhteen ketjuun yksinäisyydestä, mutta ei ole ollut mitään sellaista "syvää kuilua" missä olen aiemmin ollut henkisesti. Ei tosin mitään ilon hetkiäkään. Luulen että tässä aikaa myöten tulee tilanne että haihdutan itseni sosiaalisista kuvioista ja yksinäisyys ei enää tapa. Olen ryssinyt ihmissuhteeni ja huomannut että minusta ei pidetä, joten en aio tuputtaa itseäni vaan hyväksyn osani. Mitä muuta tulevaisuus tuo, en tiedä.

T. 33

Vierailija
40/88 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin useita vuosia. Olin sinkku, ei haitannut. Sitten aloin seurustella ja oli lopetettava koska seksi ei toiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme