Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi,nettotulot n. 3000€ kuukaudessa?

Vierailija
05.10.2012 |

Tulot eivät ole nousussa,pyörivät siinä 3000€/kk joskus muutaman satasen yli. Onko järkeä tehdä toinen lapsi vai ei?yhden kanssa pärjää kyllä ihan hyvin mutta entä sitten kahden kanssa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, millaiseen elintasoon on tottunut.

Meillä yhteenlasketut nettotulot noin 2400e (tuosta vielä pois asumiskulut 700e/kk) ja kolmatta lasta mietitään...

Vierailija
2/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toista en aio tehdä. Nimittäin 1.veenä joudun kuitenkin laittamaan päiväkotiin ja tarhamaksut olisi noin 450 -500 euroa kuussa johon ei olisi varaa :( Eli aion tehdä toisen kun ensimmäinen menee esikouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta samoilla tuloilla ja hyvin pärjätään ihan ilman tukia, lapsilisää lukuunottamatta!

Vierailija
4/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteenlasketut nettotulot noin 2400e (tuosta vielä pois asumiskulut 700e/kk) ja kolmatta lasta mietitään...

Tulot ja asumismenotkin on samat. Tällä hetkellä tullaan hyvin toimeen. Ei tarvitse kaupassa miettiä ostaako juustoa ja säästöön jää joka kuukausi vähän. Tämän mahdollistaa:

-meillä ei ole autoa

-asumme kolmiossa

-ei juurikaan matkustella

Minä haluaisin kolmannen lapsen, mutta miehen mielestä meillä ei ole siihen varaa. Vähitellen kallistun miehen kannalle. Lapset kasvaa ja ei me loputtomiin tähän kolmioon mahduta. Varsinkaan jos lapsia olisi kolme. Aina kun niitä ruokaostoksia (ja varsinkin maitoja) kotiin raahaa tulee kyllä myös mieleen että autokin olisi kiva.

Ap:n kuukausituloilla uskaltaisin toki toisen hankkia :)

Vierailija
5/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulojen vuoksi, tällä hetkellä nettona 3500, nousua näkyvissä, koska itse olen tällä hetkellä kotona ja miehellä odotettavissa noin 1000 nousu viiden vuoden sisään.

Kun menen takaisin töihin, niin meillä sitten netto 6000/kk, ja se riittää nipinnapin kahden lapsen tuleviinkin kuluihin (säästämme jo nyt opiskeluja yms varten kiinteistösijoituksilla).

Vierailija
6/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulojen vuoksi, tällä hetkellä nettona 3500, nousua näkyvissä, koska itse olen tällä hetkellä kotona ja miehellä odotettavissa noin 1000 nousu viiden vuoden sisään.

Kun menen takaisin töihin, niin meillä sitten netto 6000/kk, ja se riittää nipinnapin kahden lapsen tuleviinkin kuluihin (säästämme jo nyt opiskeluja yms varten kiinteistösijoituksilla).

HUOM! Asumme Helsingissä! Pienemmällä paikkakunnallahan elettäis näillä tuloilla jo leveästi. :(

Vierailija
7/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapussilleni tadatte tulla! KYLLÄ kaksi mukeloa tässä ylikansoitetussa maailmassa riittää! Jäitä hattuun tai tässä tapauksessa sinne alaosastoon.

Vierailija
8/8 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapussilleni tadatte tulla! KYLLÄ kaksi mukeloa tässä ylikansoitetussa maailmassa riittää! Jäitä hattuun tai tässä tapauksessa sinne alaosastoon.

Kyllä ollaan laskettu hyvin tarkkaan, mihin rahat riittävät. Todellakaan emme tekisi lisää muksuja jos niihin ei olisi varaa (lue, pitäisi hakea sossusta).

Maailma saattaa olla ylikansoitettu, mutta Suomi ei...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän