Mikä aiheuttaa emätin- JA virtsatietulehduskierteen, jos ei ole klamydiaa?
Lekuri selvästi epäilee sukupuolitautia. Itse en siihen usko, sen verran kumppanit ja heidän edeltävät kumppaninsä testeissä juosseet. Klamydiaa ei ainakaan ole, testi negatiivinen.
Kommentit (34)
Lääkäri ei voi kirjoittaa sinun reseptissäsi miehelle lääkkeitä, ei tietenkään. Eikä miestä näkemättä hänenkään nimellä!
Hiiva on usein miehillä oireeton, mutta tartuttavat sen silti vastahoidetulle vaimolle takaisin!
ei kai se niinkään ole sellainen homma, että miehellä on bakteeri joka tarttuu sinuun, vaan niin, että miehellä on ihan oma bakteerikantansa, johon sitten sinun kehosi reagoi tuolla tulehduksella, kaiketi asiaan liittyy myös nämä ph jutut :D
Sanoit just saman asian eri sanoin.
Lääkäri ei voi kirjoittaa sinun reseptissäsi miehelle lääkkeitä, ei tietenkään. Eikä miestä näkemättä hänenkään nimellä!
Hiiva on usein miehillä oireeton, mutta tartuttavat sen silti vastahoidetulle vaimolle takaisin!
Tämä hänen määräämänsä lääke Flagyl _ei_ ole hiivalääke. Ja siinä lukee, että mies pitää hoitaa myös (ei sanota että pitäs olla oireita). Kyllä sen lekurin silloin se pitäs määrätä molemmille mun mielestä.
Miten se mies menis lääkäriin ilman oireita ja sanois että "Pitäs hoitaa jotain mutta en mitä? Soita tyttökaverin lääkärille ja kysy?"
Canestenin voin toki ostaa, mutta tuohon, joka aiheuttaa mulle epäspesifiä emätintulehdusta se ei auta tietenkään.
Mulla ongelman aiheutti hormonaalinen ehkäisy (rengas). EKat puoli vuotta meni ok mutta sitten alkoi kierre joka loppui vasta kun lopetin ehkäisyn. Nyt kahden raskauden jälkeen mulla on ollut hormonikierukka jo vuoden eikä ongelmia, tosin mulla estrogeenivoide Ovestin käytössä vahvistamaan limakalvoja.
että siltä mieheltä ei varsinaisesti tartu naiselle mitään. Jos mies harrastaa seksiä vaikka kolmen naisen kanssa, niin vain tämä yksi oireilee, eli ihan oireilevan kehon oma reaktio.
Tajuatko?
Miehellä muuten voi olla hiiva, mikä aina tarttuu takaisin sinuun. Voisitteko käyttää jonkin aikaa kondomia, että sulla pääsisi paranemiset vauhtiin?
Ekan hiivan yhteydessä hoidatin miehenkin. Tokan hiivan jälkeen ei olla oltu yhdynnässä.
että siltä mieheltä ei varsinaisesti tartu naiselle mitään. Jos mies harrastaa seksiä vaikka kolmen naisen kanssa, niin vain tämä yksi oireilee, eli ihan oireilevan kehon oma reaktio.
Tajuatko?
Miehellä on bakteeri, joka nyt aiheuttaa tällä naisella oireita (aivan, ei kaikilla naisilla eikä hänellä, vain tällä yhdellä). Eli tämä bakteeri on tarttunut hänen limakalvolleen (aivan kun kaikkien muidenkin, joilta sitä löytyy) Verbi jota bakteerin siirtymisestä paikasta toiseen käytetään on "tarttua".
lähes 2 vuotta. Antibiottikuureja oli siis lukuisia.
Minulla tämä alkoi siitä, kun kuvioihin tuli uusi mies. Aluksi napsin antibioottikuureja tiuhaan. Sitten lääkäri määräsi antibiotteja otettavaksi ennen seksiä ja sen jälkeen. Tämä tepsi jonkin aikaan... Mutta sitten tulehdukset tulivat entistä voimakkaammin. Söin 3kk estolääkityksen. Sen loputtua kesti 1kk ja tulehdukset tulivat taas takaisin. Minulla oli iso kasa antibiotteeja valmiina ja napsin niitä heti, kun oireita oli havaittavissa.
Noh, sitten antibiootit eivät enää tepsineetkään. Onneksi kohdalleni sattui hyvä lääkäri (Diacor Tapiola Laura K.), joka otti homman haltuun (tässä vaiheessa kierrettä oli jatkunut 1,5 vuotta). Ihan ensiksi kielsi ottamasta oireisiin antibiootteja, jotta saadaan kunnon virtsanäyte. Näytteestä sitten selvisi, että kyseiseen bakteeriin tepsii ainoastaan 2 antibioottia. Aloitin 6kk estolääkityksen, joka loppui nyt toukokuussa. Virtsiksiä ei ole sen jälkeen ollut, kopkop...
Eräs lääkäri sanoi, että muutama hänen asiakkaansa on saanut apua nokkostableteista virtsiskierteeseen. Hain itsekin niitä ja olen niitä nyt napsinut, koska niin kammottavat muistot ovat virtsiskärsimyksistä jäänyt. Teen kaikkeni, että en joudu enää samaa kokemaan. Nyt siis juon paljon vettä, makeat juomat pois (oman diagnoosin mukaan myös nämä vaikuttivat virtsiksen tuloon), nokkostabletit...
Etsi lääkäri, joka ottaa oireesi vakavasti ja tutkii näytteen perinpohjaisesti. Älä epäröi estolääkityksen kanssa, siitä todella on apua. Lyhyistä antibioottikuureista ei sinunkaan kohdallasi taida olla apua, koska virtsikset uusiutuvat.
Toivon, että pääset kierteestä eroon. Tiedän mitä helvettiä se on. Tsemppiä!
Määräsivätkö nuo aiemmat lääkärisi sinulle antibiootteja virtsan pikatestin perusteella tai ilman testiä siis?
Multa on otettu virtsanäytteestä viljely molemmilla kerroilla ja varmistettu näin, että ennen tuloksia annettu antibiootti on oikea.
Tänään menen antamaan virtsanäytteen, vaikkei VTI:tä nyt ole, lekuri haluaa varmistua, että näyte on nyt puhdas.
Kiitos avusta! Minä käytän karpaloita ja tänään testaan ekaa kertaa tuoreesta persiljasta liottamalla tehtyä teetä.
sain monta kuuria ja osa pikatesteillä. Ongelma oli yleensä siinä, että olin kovissa kivuissa jo ehtinyt ottamaan antibiootin ja sen jälkeen testiä on turha ottaa. Mulla ne oireet meni niin voimakkaaksi, että olin monta tuntia "poissa pelistä"...
Lääkäri sanoi yleissääntönä, että max. 3 antibioottikuuria puolen vuoden aikana ja sitten estolääkitys päälle. Minulla se bakteeri ilmeisesti ei ikinä kunnolla poistunut ja vasta tarpeeksi pitkä estolääkitys oikeilla antibiooteilla tuhosi sen.
seksiin kytkeytynyt, koska kierre päättyi estolääkitykseen. Eli pilleri aina yhdynnän jälkeen.
Lisäksi AINA pitää käydä seksin jälkeen pissalla, vaikka ei pissattaisikaan. Tämähän on vähän tylsä juttu, jos haluaisi jäädä miehen kainaloon, mutta mieluummin vessareissu kuin tulehduskierre.
Voisitteko käyttää jonkin aikaa kondomia, että sulla pääsisi paranemiset vauhtiin?