Rajatiedon maailmaan ajautunut Virpi Kätkä: Ympyrä sulkeutui kun palasin kristilliseen uskoon
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/rajatiedon-maailmaan-ajautunut-…
Lapsena uskon isoäitinsä opetuksista löytänyt Virpi Kätkä ajautui maailmaan, jossa meediot ja enkelikirjat veivät kiinnostuksen rajatiedon alueelle. Sitten hyvä ystävä kertoi, että ne asiat eivät kuulu kristinuskoon.
Kommentit (11)
Hän sanoi, että nämä asiat eivät kuulu kristinuskoon. Mua oli yritetty varoitella new age -jutuista, mutta olin siitä aiemmin suuttunut. Mutta kun Sami Asp kertoi, mistä nämä asiat tulevat, oli helppo uskoa, sillä tunsin hänet nuoruudesta asti. Hän etsi myös aina Raamatusta vastauksen jokaiseen kohtaan.
– Tuli järkytys, kun tajusin, kuinka pimeässä asiassa olen ollut mukana ja olin luullut olevani kristinuskossa.
Virpuihän opiskelee teologiaa Hgin yliopistossa.
Niin että vaihtoi taikauskosta toiseen taikauskoon. No, jokainen tyylillään.
Hienoa, että hän uskaltaa kertoa avoimesti asiasta! Iloitsen jokaisesta pelastuneesta
t. itsekin kristitty
Tätä samaa on nyt joka artikkelissa jankattu. Onko Virpi nyt parempi ja oikeauskoisempi ihminen kuin muut? Rukous vaan ja papin aamen. Mistä tiedetään mitkä osiot kuuluvat tai ovat kuulumatta kenenkin uskoon, miksi joku luulee ne tietävänsä. Tuskin new age on edes yhtenäinen, kuten muissakin uskoissa variaatioita. Kristinusko johtaa Vatikaaniin ja sen alla on kuulemma tulinen paikka?
Vierailija wrote:
Hienoa, että hän uskaltaa kertoa avoimesti asiasta! Iloitsen jokaisesta pelastuneesta
t. itsekin kristitty
Kaikki "pelastuvat".
Vierailija wrote:
Hän sanoi, että nämä asiat eivät kuulu kristinuskoon. Mua oli yritetty varoitella new age -jutuista, mutta olin siitä aiemmin suuttunut. Mutta kun Sami Asp kertoi, mistä nämä asiat tulevat, oli helppo uskoa, sillä tunsin hänet nuoruudesta asti. Hän etsi myös aina Raamatusta vastauksen jokaiseen kohtaan.
– Tuli järkytys, kun tajusin, kuinka pimeässä asiassa olen ollut mukana ja olin luullut olevani kristinuskossa.
Eli nyt muiden uskoista sanotaan, että kaikki muu on pimeää kuin kristinusko? Mitä muissa uskoissa olevat tähän sanovat.
Toivottavasti on saanut rauhan, mielestäni ansaitsee sen kun miettii, millainen hänen avioliittonsa Tauskin kanssa oli...
Nyt Virpi Kätkä uskaltaa sanoa nimen ääneen.
– Huomaan, että kun annan lehtihaastatteluja ja puhun Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä, sanat muutetaan niin, että olen saanut jotain ”ylhäältä”, ja termit vaihdetaan laajempaan käsitteeseen.
Maailma ei halua kuulla synnistä eikä kadotuksesta ja näitä Jeesus saarnasi, joten ei ihme että monelle toimittajallekin Jeesus-sana on vaikea
Vierailija wrote:
Tätä samaa on nyt joka artikkelissa jankattu. Onko Virpi nyt parempi ja oikeauskoisempi ihminen kuin muut? Rukous vaan ja papin aamen. Mistä tiedetään mitkä osiot kuuluvat tai ovat kuulumatta kenenkin uskoon, miksi joku luulee ne tietävänsä. Tuskin new age on edes yhtenäinen, kuten muissakin uskoissa variaatioita. Kristinusko johtaa Vatikaaniin ja sen alla on kuulemma tulinen paikka?
Kukaan meistä ihmisistä ei ole toistaan parempi, kaikki me olemme syntisiä ja syntiä tehneet. Raamattua lukemalla selviää vastaukset yleisimpiin kysymyksiin
Olen onnellinen Virpin puolesta :)