4-vuotiaalla tuttipullokaries ja lastensuoleilmoitus lapsen hampaista
Hampaat kyllä psty ja pauhtaat hammashoitajan mukaan mutta pillalla liiasta pulloruokinnasta joka loppui lapsen olessa 2-v
Kommentit (54)
kunnallisesta hammaslääkärihoidosta rikosilmoitus kun syyttivät minua lasten huonoista hampaista ja väittivät, että puhkeamattomat leipähampaat olisivat myös täynnä reikiä?
Hain nimittäin avun pojilleni homeopatiasta ennenkuin toiset hampaat puhkesivat. Karies EI tarttunut niihin, vaikka hammaslääkäri apulaisineen kivenkovaan väitti, että karies tarttuu niihin ja tuhoaa hampaat.(A.Vogelin Urticalsinia ja homeopaattinen Calsium Fluor)
Hammaslääkärillä ei ollut muuta keinoa hoitaa asia kuin paikata maitohampaita ja höpöttää loputtomasti makeasta mitä lapseni eivät saaneet! Onneksi homeopatialla oli kestävä ja pysyvä keino:)))))))))))
Aikuisilla lapsillani ei edelleenkään ole reikiä ellei sitten ole vaan huomattu.
Perään sitä, että kannattaisikohan virallisen puolen ottaa oppia vaihtoehtolääkinnästä ja sassiin!!
Voitko käsi sydämellä sanoa että laiminlöit rautahampaita samalla lailla kuin maitohampaita?
Tiedän monia jotka odottaa että pilaantuneet maitohampaat tippuu ja sitten varaavat ajan tuohon.
Toihan on jo ihan hullua puuhaa! Eikö vanhemmalla ole sen vertaa järkeä, että tajuaisi tuon olevan ISO terveysriski? Tuollaisessa tilanteessa ls-ilmoitus on oikea teko!
Miten monta lastensuojeluilmotusta vuodessa tehdään vahhemmista jotka eivät suostu tuomaan lasta hammashoitoon vaikka hoidon tarvetta olisi vaikka kuinka !T. hammashoitaja sairaalan suuklinikalta
Jos hampaat tosiaan vaativat (pikaista) hoitoa syystä tai toisesta mutta vanhemmat eivät välitä/huolehdi asiasta, ls-ilmo on aiheellinen.
Tällä suunnalla muksuilla on hammaslääkäri kerran vuodessa. Tulee siis automaattisesti lappu kotiin. Jos nyt sattuisi missaamaan ajan, ei ilmoituksia tule tehdä. Miksi pitäisi? Voihan olla, että käyvät yksityisella tms. (toki aika olisi hyvä peruuttaa mutta kuten meille kävi, minä unohdin).
Jos mun pitäisi odotella että lapsen pilaantuneet hampaat tippuu ennenkuin kehtaisin tilata aikaa, niin häpeäisin silmät päästäni eikä todellakaan tulisi mieleen syyttää viranomaisia, jos haluavat estää samat laiminlyönnit myös rautahampaille, joilla lapsen pitäisi pärjätä loppuikäinsä.
Te joitten mielestä pilaantuneet maitohampaan on ok juttu, onko teidän vanhemmat pilanneet teidän hampaat?
miksi maitohampaissa oli reikiä, siksi niitä paikattiin. Ymmärrätkö, että hammashoitolassa vaan jankutettiin ja jankutettiin kuin nauhalta, että pitää lopettaa se makean antaminen ja harjata hampaita. Vasta myöhemmin lääkäri puhui karieksesta.
Makeata EI annettu ja hampaat harjattiin ja silti reikiä tuli. Fattar du?
Itse oivalsin asian pohdittuani vanhempien reikäisiä hampaita, että on se peritty juttu. Joka tapauksessa loistava apu saatiin.
Olisiko pitänyt siis tehdä rikosilmoitus väärästä syytöksestä?
Ja ihana aiheestakin. Nykypäivänä näkyy olevan muotia kaikki luonnonmukaiseen itseparanteluun liittyvät hippihörhöilyt ja tämä on valitettavasti alkanut näkymään jo lasten terveydentilassa. Uskotaan mielummin luontaistuotebisnekseen kytkeytyneitä verkkosivuja vailla mitään kunnollista tutkimuspohjaa, kuin laadukkaaseen länsimaalaiseen lääketieteeseen tuhansine ja taas tuhansine kattavine, puolueettomine tutkimuksineen.
Ärhäkkä silmätulehdus EI lähde millään lähipöpeliköstä kerätyillä rehuilla (näitäkin on nähty) ja luontaistuotteita ja rohtoja (joita ei ole kunnolla edes tutkittu) EI pidä antaa pienille lapsille. Pahimmassa tietämässäni tapauksessa lapselta oli jätetty syöpälääkitys pois ja annettu sen sijaan kaiken maailman roskaheinäuutteita. Syökää itse omalla riskillä ja jättäkää lääkärikäynnit väliin, mutta älkää riskeeratko lapsenne terveyttä!
Terv. lääkäri
Mulla oli lapsena hirveän reikäiset hampaat ja legensa kuului että mulla on huono hammasluu. Aina oli reikiä aikuisäilläkin. Sitten tuli jälkikasvua, ruoka-aikamme kävivät säännöllisiksi ja ainainen napostelu loppui ja kas, hammasluuni muuttui kuin taikaiskusta niin ettei mulla ole enää koskaan reikiä.
Lisäksi olen omilla lapsillani onnistunut välttämään kariestartunnan, eli tulos oli parasta luokkaa kun asia kolmevuotiaana testattiin. Tässäkään tämä homeopatiaihminen ei onnistunut.
luontaistuotteita ja rohtoja (joita ei ole kunnolla edes tutkittu) EI pidä antaa pienille lapsille.
Luontaistuotebisnes hokee että paha big pharma ja sitä ja tätä lääkettä ja rokotetta tai sen sivuvaikutuksia ei ole tutkittu, ja absurdia kyllä ostajia ei haittaa tippaakaan, että luontaistuotteita vasta ei olekaan tutkittu... Saattaa mennä maksa ja muuta mukavaa.
Kuinka hyvin niillä kliinisesti tutkituilla lääkkeillä paranee kun niitä joudutaan vetämään tehottomina pois markkinoilta? Tee niistä itse se tutkimus ja julkaise mediassa.
Nythän edustamasi lääkebisnes omii jo Perun ja Tasmanialaistenkin yrtit itselleen ja patentoi niitä sekä käyttää samoihin vaivoihin kuin luonnonkansa itsekin. Mistä kummasta se luonnonkansa tiesi mihin niitä käytetään -tyhmät ihmiset??
Tuosta ärhäkästä silmätulehduksesta vauvani parantui Calendulalla mutta ystäväni vauvan silmä ei millään meinannut parantua terkkarin lääkkeillä samoin kävi napatyngälle. Onko kommentoitavaa??
Mistäköhän vaihtoehtolääkintä osasi neuvoa Calendulan käytön kun sinun mukaasi ei ole kattavia tutkimuksia????? Meinaatko ettei sillä ole tarpeeksi koulutettuja professoreita ja lääkäreitä, jotka ovat opiskelleet hiukka enemmän kuin...!
Tosin olen kyllä samaa mieltä itsehoidosta vain verkkosivujen opastamina:)
Kuinka hyvin niillä kliinisesti tutkituilla lääkkeillä paranee kun niitä joudutaan vetämään tehottomina pois markkinoilta? Tee niistä itse se tutkimus ja julkaise mediassa.
luontaistuotescheissella. Toki osa paranee joka tapauksessa, ennemmin tai myöhemmin. Siinä voi sitten rehvastella että puoli vuotta kesti, mutta paranin luontaistuotteella. Nii, siitäs saitte!
Ja helppoahan se on kliinisesti tutkittujen poistamisista lesoilla, kun kukaan ei edes tutki vaikuttaako luontaistuotteet vai ei tai mitä ne ylipäänsä edes sisältää.
Onneksi tämä Suomen kieli on niin vaikeaa ettei muu maailma voi helposti seurata tapahtumia täällä. Saattaisivat nauraa:)
Mutta kliinisesti tutkitut lääkkeet on TUTKITTU ja käyneet monet kontrollia ennenkuin pääsevät markkinoille ja SILTI niitä vedetään pois markkinoilta TEHOTTOMINA!! Missä vika?? Vastatkaa nyt oleelliseen!
Nythän edustamasi lääkebisnes omii jo Perun ja Tasmanialaistenkin yrtit itselleen ja patentoi niitä sekä käyttää samoihin vaivoihin kuin luonnonkansa itsekin. Mistä kummasta se luonnonkansa tiesi mihin niitä käytetään -tyhmät ihmiset??
Tuosta ärhäkästä silmätulehduksesta vauvani parantui Calendulalla mutta ystäväni vauvan silmä ei millään meinannut parantua terkkarin lääkkeillä samoin kävi napatyngälle. Onko kommentoitavaa??
Mistäköhän vaihtoehtolääkintä osasi neuvoa Calendulan käytön kun sinun mukaasi ei ole kattavia tutkimuksia????? Meinaatko ettei sillä ole tarpeeksi koulutettuja professoreita ja lääkäreitä, jotka ovat opiskelleet hiukka enemmän kuin...!
Tosin olen kyllä samaa mieltä itsehoidosta vain verkkosivujen opastamina:)
Paljonkos näillä ihailemillasi alkuperäiskansoilla on eliniän ennuste? - Aivan.
Minäkin tiedän fyysistä kuritusta harjoittaneen perheen, jonka lapsesta tuli ihan pärjäävä yksilö. Toisessa, pehmeämpiä kasvatustapoja suosivassa perheessä lapsi taas tappoi itsensä. En kuitenkaan ole niin hölmö, että ensinnäkään luulisin tämän riittävän otannaksi tutkimuksia ja johtopäätöksiä tehdessä. Lisäksi en usko, että itse kurittamisella tässä tapauksessa oli tekemistä elämässä pärjäämisen kanssa.
Kommentoitavaa on myös välimerkkien käytöstäsi. Rauhoitu, pikkuinen!
Mitä tulee johonkin 1 reikä hampaissa hysteriaan, se on täysin naurettavaa. On niin paljon vakavampia lasten laiminlyöntejä... ehkä perhesurmatut lapset ovat saaneet kuolla ehjillä maitohampailla, on jaksettu hyvin harjata ennen viimeistä pimahdusta...eikä ole turhilla herkuilla hemmteltu perhettä... haloo.
hankkikaa elämä. Hammaslääkärit ovat nimenomaan sitä varten olemassa, heidät on veronmaksajien rahoilla koulutettu työhönsä paikkaamaan hampaita ;)
Mutta kliinisesti tutkitut lääkkeet on TUTKITTU ja käyneet monet kontrollia ennenkuin pääsevät markkinoille ja SILTI niitä vedetään pois markkinoilta TEHOTTOMINA!! Missä vika?? Vastatkaa nyt oleelliseen!
tällaiseen yksilöityyn tapaukseen. Ja luontaistuotebisneksen ostaosta-propaganda ei käy.
Paljonkos näillä ihailemillasi alkuperäiskansoilla on eliniän ennuste? - Aivan.
eräs suomalainen taiteilija, Fanny enmuistamitensukuunimikirjoitetaan, joka kuoli 1800-luvun puolivälin tienoilla 47-vuotiaana käytännössä vanhuuteen. Pari vuotta aikaisemmin se sai kaksi aivoninfaktia ja sen jälkeen kituutti, kuollen lopulta keuhkokuumeeseen.
Ja ainuttakaan inhottavaa lisäainetta se ei saanut tai mitään kevytmaitoja juonu vaan oikein rasvaista täysmaito, eikä sen myöskään tarvinnut kärvistellä ilkeän ja pahantahtoisen länsimaisen lääketieteen kourissa. Siinä teille länsimaisen lääketieteen ihannoijat hyvä esimerkki auvoisasta luomuelämästä, nih!!
Kysy lääkäriltä tai etsi ite vakiokysymykseesi!
Miettikääpäs tätä
Myöhäispaleoliittinen kausi 33
Neoliittinen kausi 20
Pronssikausi 18
Klassinen kreikka 28
Antiikin Rooma 28
Pohjois-Amerikan intiaanit ennen Kolumbusta 25-30
Keskiaikainen islamilainen valtio 35
Keskiaikainen Britannia 20-30
1900-luvun alku 30-45
Maailma keskimäärinen 2010 67,2
Suomi 2010[13] 80,1
Omassa sukupuussani isovanhukset elivät terveinä kauemmin kuin vanhempani huonokuntoisena elivät. Minun sukupolveni ei taatusti elä terveenä niinkään kauan.
Toivottavasti minä en elä terv.kesk.vuoteessa 10v kuten omaiseni joutui dementoituneena tekemään.
Saadaanhan sillä toki luvut näyttämään hulppeilta mutta mutta....! Kai olette lukeneet näitä juttuja.
kyllä mitään ls-ilmoitusta ole tuosta tehty.
Jos näin oikeasti on, niin onpahan taas yhteiskunnan rahojen tuhlausta. Tosin noin typerät vanhemmat pitäisi laittaa itse maksamaan lastensa hampaiden korjaus.