Voiko lääkäriltä hakea mitään apua tilannekohtaiseen jännitykseen?
Eli jotain mieltä rauhoittavaa vaan, joka tasaisi pulssia ja kykenisi olemaan oma itsensä panikoitumatta tärkeässä valintatilanteessa?
Kysyypi eräs, joka on ollut kotiäitinä 10 vuotta ilman kaveripiiriä ja nyt pitäisi mennä isoon valintatilaisuuteen, jossa varmasti pärjäisin ilman sitä "paniikkia"½
Kommentit (21)
Kipaise luontaistuotekauppaan, käytän sitä jos joudun puhumaan yleisölle =)
Kipaise luontaistuotekauppaan, käytän sitä jos joudun puhumaan yleisölle =)
beetasalpaajia käytetään tuossa tarkoituksessa. Propral ja Emconcor tai Bisoproact.
mutta ahdistuneisuuteen auttaa sitten mieto rauhoittava esim. Opamox. En tiedä saako sitä vaan kovin helposti.
mutta ahdistuneisuuteen auttaa sitten mieto rauhoittava esim. Opamox. En tiedä saako sitä vaan kovin helposti.
Jos oireet ovat lähinnä fyysisiä (tykytystä, tärinää), niin juuri esim. Propral on ihan hyvä vaihtoehto. Reseptin saa kokemukseni mukaan varsin helposti.
Hae ap ihmeessä apua, vaiva on varsin tavallinen.
en kyllä suosittelis kellekään.
Tarvii varmaan olla melko pieni annostus, ettei nolaa itseään, en ole vielä tavannut noita käyttävää, josta ei olisi nähnyt päälle.
Varmaankin tuo beetasalpaajaa kannattaisi kokeilla ensin.
Tosin minä, joka niitä syön verenpaineeseen ja korkeaan leposykkeeseen, en ole huomannut, että ne helpottaisivat hermostuttavissa tilanteissa.
tarvittaessa ja se auttaa.
Varsinaiset paniikkihäiriölääkkeet aiheutti mulle turumusta ja väsymystä.
rauhoittavia on niin mietoja että voi aivan hyvin toimia niiden kanssa, ajaa autoa, tehdä töitä, hoitaa lapsia, pitää esitelmää. Just joku Opamox vaikuttaa lähinnä samoin kuin olut ruuan kanssa, tasaa oloa, rentouttaa, mutta ei tee yhtään tokkuraiseksi. Siksi niihin on helppo jäädä koukkuunkin. Et takuulla näe päälle kaikista.
miksi tällaisia suositellaan. Itse otan 10 mg tenox lääkettä, ja jännitys menee ohi.
Tenoxhan on unilääke. Sehän nukuttaa. Huono rauhoittavaksi ja aiheuttaa helposti riippuvuutta.
miksi tällaisia suositellaan. Itse otan 10 mg tenox lääkettä, ja jännitys menee ohi.
Eikö ala nukuttamaan?
Siksi, että ainakin säännöllisemmässä käytössä beetasalpaajat ovat usein ongelmattomampi vaihtoehto kuin bentsot. Verenpaine voi joillakin laskea turhan alas, mutta suurimmalle osalle se ei ole mikään ongelma.
Propral ym. laskee verenpainetta, ihmettelen miksi tällaisia suositellaan. Itse otan 10 mg tenox lääkettä, ja jännitys menee ohi.
Onko sulla jotakin kompetenssia väittää miksi unilääke on beetasalpaajaa parempi vaihtoehto?
Kirjoitti toisessakin ketjussa samaa asiaa "voinko ottaa lääkettä ennen työhaastattelua". Ei niitä kukaan huomaa, eikä kukaan joudu nolatuksi!
Tarvii varmaan olla melko pieni annostus, ettei nolaa itseään, en ole vielä tavannut noita käyttävää, josta ei olisi nähnyt päälle.
se on tehonnut aina tarvittaessa, eikä nukuta, olen rento enkä jännitä.
Ottakaa te muut vaan verenpainelääkkeitä, sopii.
Tarvii varmaan olla melko pieni annostus, ettei nolaa itseään, en ole vielä tavannut noita käyttävää, josta ei olisi nähnyt päälle..
Mä käytän bentsoa (Rivatril) päivittäin ahdistukseen ja unettomuuteen eikä kyllä tasan näy päälle. Ei ne hoidolliset annokset ole niin isoja että se alkaisi käytökseen näkyvästi vaikuttaa.
Mikä hätä sulla on? Kirjoitti toisessakin ketjussa samaa asiaa "voinko ottaa lääkettä ennen työhaastattelua". Ei niitä kukaan huomaa, eikä kukaan joudu nolatuksi!
En ole kirjoittanut tästä missään toisessa ketjussa. Mä olen vain nähnyt useita rauhoittavien käyttäjiä, osa joo ajaa autolla, ja on äitejä, mutta melkoisen surullisia tapauksia.
Itse sitä ei vaan huomaa.
Ja kun koukkuun jää, annostus kasvaa, ja kohta ollaankin laitoshoidossa vieroituksessa.
Voi tietysti olla, että joku harva osaa käyttää, ja pääsee irtikin, mutta hemmetin usealle niistä tosiaan näyttäisi olevan enemmän haittaa.
Joku vertasi olueen, no, kyllä mulla olutkin jo vaikuttaa niin, etten välttämättä missään tärkeässä tilanteessa haluaisi olla väsynyt ja pökkerössä.
Mutta ihan sama mulle, vedä sinä vaan.
En tajua mitä noloa siinä on, jos tulee nähdyksi rauhoittavien vaikutuksen alaisena? Mua ei ainakaan hävetä, vaikka kouluaikoina käytin jännitykseen rauhoittavia, ja se varmasti näkyi päälle. So? Niistä oli mulle apua.
Jätät vaan kahvin pois ja alat juomaan teetä, niin olet kuin uusi ihminen sen jälkeen. Toki vieroitus on ikävä.
Myös psykoterapia voi auttaa.