G:Oletko huijannut saikkua lapsen "sairastumisella"?
Kommentit (48)
Valehteli vuosien saatossa muutaman kerran vuodessa tilapäisen hoitovapaan. Oli valehdellut lapset nuoremmiksi kuin olivat. Jäi kiinni ja irtisanottiin luvattomien poissaolojen ja luottamuspulan takia. Onneksi henkilöstösihteeri oli pitänyt viestit tallella.
Oli vieläpä virkamies ja valitti asiasta, mutta hävisi. Idiootti.
Varsinkin edellisessä työpaikassani, jossa pomo tylytti. Kehotan kaikkia vastaavassa tilanteessa olevia tekemään samoin :) Nykyisessä työpaikassani olen yhden kerran maanantaina valehdellut, että lapsi on vatsataudissa, kun olin ihan poikki, kun vkonloppu oli mennyt avio-ongelmia selviessä.
Muuten mulla menee kyllä ihan hyvin...
Ja olen muuten sitä mieltä, että ehdottomasti karenssipäivät käyttöön!
Koen poissaoloista muutenkin tunnontuskin joten ei tulisi mieleenkään huijata.
jotka jouduin oikeutetusti pitämään. Huijauspäivistä olisi omatuntoni kärsinyt niin paljon, että olisin enemmän kärsinyt kuin nauttinut jotenka se ei olisi kannattanut.
Päinvastoin, teen aina kotona töitä, vaikka olisin sairaan lapsen kanssa himassa.
Lapsi on niin pieni, että joudun oikeasti olemaan ihan turhan usein poissa. Asiantuntijatehtävissä työt pitää kuitenkin itse tehdä ennemmin tai myöhemmin.
M voin pomolle ihan hyvin sanoa jos just ny ei nappaa ja jäädä vapaalle.
Työt on tehtävä asiakkaan aikataulussa, mutta ei niitä oo mikään pakko 8-16 tehdä.
Jajoiston on toimittava molempiin suuntiin: eli pomon kysyessä 15:55 ehtiskö vielä jonkin jutun, niin ehdinhän minä jos ei ole jotain pakko-mennä-menoa odottamassa.
Ja vaikka lapsi on sairas viedään hänet mummolaan aina kun vaan mahdollista tai stten toinen vahemmista jää etätöihin kotiin. Usein myös toinen menee aikaisin aamulla töihin ja toinen sitten "iltavuoroon". Onnistuu kun on joustavat työajat. Harmi vaan että virallisesti ei niin voi tehdä, että molemmat vanhemmat tekee lapsen sairauden takia lyhyemmän päivän, vaan toisen pitäisi jäädä kokonaan kotiin.
koska pienten päiväkotilasten sairastumisia tulee muutenkin niin usein.
Ja töistä pois oleminen on aina hankalampaa, kuin kotona oleminen. Töiden kasaantuminen, ohjeet sijaisille ym. ym.
yleensä tein töitä lapsen nukkuessa päiväunia ja illalla.
Muutaman kerran olen jäänyt kotiin lapsen sairastaessa vaikka mies olisi voinut jäädä ts. olisi ollut miehen vuoro jäädä. Tämä johtui työpaikan huonosta ilmapiiristä.
Mutta turha kuvitella, että poissaolo olisi monissa tehtävissä mikään mukava asia. Itse saa järjestellä asioita sähköpostitse kotoa kiljuva ja väsynyt lapsi kainalossa ja kiriä hommat omalla ajalla kiinni.
lapset sairastaa ihan riittävästi muutenkin. Tosin meillä piti kiikuttaa lääkärin lappu jokaisesta lapsen sairaudesta, että valehtelu olisi ollut hankalaa.
Enpä ole valehdellut omiakaan sairastumisia, mutta olen ollut sairaslomalla (palkaton) henkilökohtaisista syistä lääkärin käskystä.
Lapsi on sairastanut koko pienen ikänsä ja jatkuvasti on saanut olla selittelemässä. Olenkin oppinut sen, että haen aina jo ekana sairauspäivänä todistuksen.
"selkäkivun" vuoksi. Ensi viikolla menen töihin mutta vain aloittaakseni viikon kuntoutusjakson kylpylässä. Jee!
Eikä työnantaja tajua mitään. :=DD
Tietysti ole pitänyt. Erityisesti silloin kun on omat saikkupäivät käytetty ns. loppuun, niin pitää käytää lasten saikkupäivät hyväksi.
Eipä antaisi moraali periksi moiselle. Toisekseen mun työt vain kasaantuivat odottamaan paluutani.
kaikki ne jotka on; ei uskalla vastata tähän kyselyyn :D
Aletaanko kytätä jokaista saikkua?Eli tapaus omat käytetty jo loppuun..lapsi-kortti kehiin..?
Jokainen päivä jonka olen poissa töistä hoitamassa sairasta lasta on mulle palkaton! Ei todellakaan tee mieli olla palkattomalla yhtään enempää kuin on pakko.
oli tosi sairaana, en voinut jättää yksin.