Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Oletko huijannut saikkua lapsen "sairastumisella"?

Vierailija
02.10.2012 |

Ja kuinka usein?Bonuksena:oletko jäänyt kiinni?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi sairaana, en voinut jättää yksin.

Vierailija
22/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteli vuosien saatossa muutaman kerran vuodessa tilapäisen hoitovapaan. Oli valehdellut lapset nuoremmiksi kuin olivat. Jäi kiinni ja irtisanottiin luvattomien poissaolojen ja luottamuspulan takia. Onneksi henkilöstösihteeri oli pitänyt viestit tallella.

Oli vieläpä virkamies ja valitti asiasta, mutta hävisi. Idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin edellisessä työpaikassani, jossa pomo tylytti. Kehotan kaikkia vastaavassa tilanteessa olevia tekemään samoin :) Nykyisessä työpaikassani olen yhden kerran maanantaina valehdellut, että lapsi on vatsataudissa, kun olin ihan poikki, kun vkonloppu oli mennyt avio-ongelmia selviessä.

Muuten mulla menee kyllä ihan hyvin...

Ja olen muuten sitä mieltä, että ehdottomasti karenssipäivät käyttöön!

Vierailija
24/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen poissaoloista muutenkin tunnontuskin joten ei tulisi mieleenkään huijata.

Vierailija
25/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jouduin oikeutetusti pitämään. Huijauspäivistä olisi omatuntoni kärsinyt niin paljon, että olisin enemmän kärsinyt kuin nauttinut jotenka se ei olisi kannattanut.

Vierailija
26/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, teen aina kotona töitä, vaikka olisin sairaan lapsen kanssa himassa.

Vierailija
27/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on niin pieni, että joudun oikeasti olemaan ihan turhan usein poissa. Asiantuntijatehtävissä työt pitää kuitenkin itse tehdä ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
28/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

M voin pomolle ihan hyvin sanoa jos just ny ei nappaa ja jäädä vapaalle.

Työt on tehtävä asiakkaan aikataulussa, mutta ei niitä oo mikään pakko 8-16 tehdä.

Jajoiston on toimittava molempiin suuntiin: eli pomon kysyessä 15:55 ehtiskö vielä jonkin jutun, niin ehdinhän minä jos ei ole jotain pakko-mennä-menoa odottamassa.

Vierailija
29/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka lapsi on sairas viedään hänet mummolaan aina kun vaan mahdollista tai stten toinen vahemmista jää etätöihin kotiin. Usein myös toinen menee aikaisin aamulla töihin ja toinen sitten "iltavuoroon". Onnistuu kun on joustavat työajat. Harmi vaan että virallisesti ei niin voi tehdä, että molemmat vanhemmat tekee lapsen sairauden takia lyhyemmän päivän, vaan toisen pitäisi jäädä kokonaan kotiin.

Vierailija
30/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pienten päiväkotilasten sairastumisia tulee muutenkin niin usein.

Ja töistä pois oleminen on aina hankalampaa, kuin kotona oleminen. Töiden kasaantuminen, ohjeet sijaisille ym. ym.

Vierailija
31/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oikeasti olleet kipeinä.

Vierailija
32/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tein töitä lapsen nukkuessa päiväunia ja illalla.

Muutaman kerran olen jäänyt kotiin lapsen sairastaessa vaikka mies olisi voinut jäädä ts. olisi ollut miehen vuoro jäädä. Tämä johtui työpaikan huonosta ilmapiiristä.

Mutta turha kuvitella, että poissaolo olisi monissa tehtävissä mikään mukava asia. Itse saa järjestellä asioita sähköpostitse kotoa kiljuva ja väsynyt lapsi kainalossa ja kiriä hommat omalla ajalla kiinni.

Vierailija
33/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset sairastaa ihan riittävästi muutenkin. Tosin meillä piti kiikuttaa lääkärin lappu jokaisesta lapsen sairaudesta, että valehtelu olisi ollut hankalaa.

Enpä ole valehdellut omiakaan sairastumisia, mutta olen ollut sairaslomalla (palkaton) henkilökohtaisista syistä lääkärin käskystä.

Vierailija
34/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sairastanut koko pienen ikänsä ja jatkuvasti on saanut olla selittelemässä. Olenkin oppinut sen, että haen aina jo ekana sairauspäivänä todistuksen.

Vierailija
35/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"selkäkivun" vuoksi. Ensi viikolla menen töihin mutta vain aloittaakseni viikon kuntoutusjakson kylpylässä. Jee!

Eikä työnantaja tajua mitään. :=DD

Vierailija
36/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ole pitänyt. Erityisesti silloin kun on omat saikkupäivät käytetty ns. loppuun, niin pitää käytää lasten saikkupäivät hyväksi.

Vierailija
37/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä antaisi moraali periksi moiselle. Toisekseen mun työt vain kasaantuivat odottamaan paluutani.

Vierailija
38/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ne jotka on; ei uskalla vastata tähän kyselyyn :D

Vierailija
39/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaanko kytätä jokaista saikkua?Eli tapaus omat käytetty jo loppuun..lapsi-kortti kehiin..?

Vierailija
40/48 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päivä jonka olen poissa töistä hoitamassa sairasta lasta on mulle palkaton! Ei todellakaan tee mieli olla palkattomalla yhtään enempää kuin on pakko.